Skip to content

חרף התלונות נגדו – הרב דרוקמן יקבל את פרס ישראל למפעל חיים

בוגרים מישיבת "נתיב מאיר" התלוננו נגדו, על כי לא דיווח למשטרה על עבירות מין שביצע רב בישיבה. הרב דרוקמן אישר אך אמר כי טעה בתום לב. "אין בכך כדי לשלול מכלול מעשיו וזכויותיו במהלך חייו, בגינם ראתה אותו הועדה ראוי לפרס ישראל למפעל חיים", נאמר בהודעה שפרסמה לשכת שר החינוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוגרים מישיבת "נתיב מאיר" התלוננו נגדו, על כי לא דיווח למשטרה על עבירות מין שביצע רב בישיבה. הרב דרוקמן אישר אך אמר כי טעה בתום לב.  "אין בכך כדי לשלול מכלול מעשיו וזכויותיו במהלך חייו, בגינם ראתה אותו הועדה ראוי לפרס ישראל למפעל חיים", נאמר בהודעה שפרסמה לשכת שר החינוך

מאת צבי זינגר

הרב חיים דרוקמן יקבל את פרס ישראל, חרף פנייתם של תלמידים לשעבר בישיבת "נתיב מאיר" לשר החינוך, בדרישה שלא להעניק לו את הפרס. בוגרי "נתיב מאיר" טענו בפנייתם כי אין להעניק לרב דרוקמן את הפרס, משום שלא דיווח למשטרה על עבירות מין שביצע רב בישיבה.

פרס ישראל. דרוקמן (צילום - ויקיפדיה)
פרס ישראל. דרוקמן (צילום - ויקיפדיה)

שר החינוך, והשופט יעקב טירקל, יו"ר הוועדה למפעל חיים, לאחר שנועצו גם בחברי ועדת פרס ישראל למפעל חיים, החליטו שלא לשנות את המלצת הועדה לתת פרס על "מפעל חיים, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה", לרב חיים דרוקמן.

בהודעה שפרסמה לשכת שר החינוך נאמר כי ההחלטה נתקבלה לאחר שהשר והשופט טירקל עיינו במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה בנושא מלפני 13 שנים וקבלו גם את תגובת הרב דרוקמן, שהועברו גם לעיון חברי הוועדה.

במכתבו כותב הרב, כי הפסיק את עבודתו של הרב קופלוביץ בו ביום שהגיעו אליו שמועות על מעשיו. במכתבו אין הרב חולק כי היה עליו לדווח למשטרה, ומודה כי הוא לא עשה כן בתום לב וצר לו על כך.

"בדיעבד מסכים, איפוא, הרב דרוקמן כי טעה בתום לב, אך אין בכך כדי לשלול מכלול מעשיו וזכויותיו במהלך חייו בגינם ראתה אותו הועדה ראוי לפרס ישראל למפעל חיים", נאמר בהודעת לשכת שר החינוך.

"עוד נמסר ע"י הרב דרוקמן, כי בעבר היה העניין נושא לתביעת דיבה שלו  נגד מעריב, אז, במסגרת הסכם של פשרה פורסמו הודעות התנצלות והרב קיבל פיצוי כספי".

על פי אתר האינטרנט NRG של העיתון מעריב, פניית בוגרי "נתיב מאיר" באה על רקע התנהלותו של הרב דרוקמן, בפרשת מי שהיה ראש ישיבת נתיב מאיר, זאב קופולוביץ' – שהורשע בביצוע מעשים מגונים בתלמידים במוסד. בדרישתם לביטול הפרס ציינו הפונים כי בשעתו נזף היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ברב דרוקמן על התנהלותו בפרשה – ומשום כך אין הוא ראוי לפרס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן