Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום חמישי ה-05 בדצמבר 2019

כותרות המהדורה     דיווח: בליכוד הציע ליו"ר העבודה רוטציה על ראשות הממשלה בהתאם למתווה רבלין; בליכוד מכחישים (פוליטי)     בכירי ביון אמריקאיים: איראן בונה על אדמת עיראק ארסנל טילים שמסוגלים להגיע לישראל (בטחוני)     דיווח: מחסן נשק של משמרות המהפכה הופצץ בגבול סוריה-עיראק (בטחוני)     דיווח: "מל"טים מתאבדים של איראן עוקבים אחרי כוחות אמריקניים באזור" […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: בליכוד הציע ליו"ר העבודה רוטציה על ראשות הממשלה בהתאם למתווה רבלין; בליכוד מכחישים (פוליטי)

    בכירי ביון אמריקאיים: איראן בונה על אדמת עיראק ארסנל טילים שמסוגלים להגיע לישראל (בטחוני)

    דיווח: מחסן נשק של משמרות המהפכה הופצץ בגבול סוריה-עיראק (בטחוני)

    דיווח: "מל"טים מתאבדים של איראן עוקבים אחרי כוחות אמריקניים באזור" (חוץ)

    דיווח: על רקע המתיחות מול אירן: ארצות הברית שוקלת לשלוח 14 אלף חיילים למזרח התיכון (חוץ)

    מעצמות אירופה לאו"ם: "איראן מפתחת טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים" (חוץ)

    דיווח: ספינה איראנית עמוסה בטילים מתוחכמים נתפסה בדרכה לתימן (חוץ)

    הדחת טראמפ | ועדת המשפט של בית הנבחרים מעוניינת לנסח את סעיפי ההדחה בתוך ימים, כדי שבית הנבחרים יצביע על הדחה כבר בתוך 3 שבועות (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: במהלך הבוקר יחל לרדת גשם מידי פעם בצפון הארץ. הגשם יתחזק ויתפשט במהלך היום עד צפון הנגב, מלווה בסופות רעמים יחידות. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית עם גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב.

    שישי: גשם מקומי בעיקר ממרכז הארץ ועד לצפון הנגב. תחול ירידה בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה.

    שבת: מעונן חלקית עד מעונן עם טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה. ייתכן טיפטוף.

    ראשון: מעונן חלקית עם גשמים מקומיים, ברובם קלים, בצפון הארץ ובמרכזה. משעות הצהריים הגשמים יתחזקו בהדרגה וילוו בסופות רעמים יחידות. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

חדשות

חוקרי המשטרה עצרו לחקירה קטין כבן 15, בחשד שביצע במשך מעל שנה עבירות מין באחותו הקטנה – הבוקר הוא יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו.  חקירת המשטרה החלה בעקבות דיווח שהתקבל, לפיו עולה חשד נגד הקטין כבן ה 15 תושב אזור ירושלים שביצע במשך מעל שנה עבירות מין קשות באחותו הקטנה ממנו.

החשוד נעצר אתמול והובא לחקירה בחשד לעבירות מעשה סדום בקטין בן משפחה ומעשה מגונה בקטין במשפחה. הבוקר הוא יובא בפני בית משפט השלום בירושלים בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו

משטרת ישראל עצרה הלילה 3 חשודים בחשד שיידו אבנים לעבר שוטרים ובתים בשכונת סילוואן הפרו הסדר ותקפו שוטרים במהלך הלילה.

חקירת המשטרה שנפתחה בעקבות אירוע ידווי אבנים לעבר שוטרים ולוחמי מג״ב ובתים בסילוואן, הפרת הסדר ותקיפת שוטרים שהתרחשה הלילה בשכונת סילוואן,  הובילה לאיתור זהותם של 3 חשודים (13-18) הם נעצרו במהלך הלילה והועברו לחקירה. במהלך האירוע נפצע שוטר שטופל במקום

פוליטי

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ: "אני מברך על המכתב ששלחו שגרירי צרפת, גרמניה ובריטניה באו"ם אודות ההתחמשות של איראן בטילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים לטווחים ארוכים. לצערי הוא לא מחדש דבר. המשטר האיראני אינו מפסיק את מאמציו להשגת נשק להשמדת המונים ויכולות שיגור שלו. גם האירופאים מבינים שאיראן היא סכנה לשלום העולם ויציבות האזור. הגיע הזמן לעבור ממכתבים למעשים. הגיעה העת להכביד משמעותית את הסנקציות על איראן".

דיווח: בליכוד הציע ליו"ר העבודה רוטציה על ראשות הממשלה בהתאם למתווה רבלין; בליכוד מכחישים

אחרי שנראה שכמעט אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד, בליכוד מנסים למנוע בחירות: ע"פ הדיווח בחדשות12 גורמים במפלגת העבודה מספרים שהם מקבלים הצעות מאוד נדיבות מהליכוד, בתמורה לכניסה לממשלה. בין היתר הוצע לחברי העבודה לשמש מעין "גשר" לחצי שנה עד שנתניהו ייצא לנבצרות, ואז כחול לבן תיכנס לממשלה או שהעבודה תאמץ את מתווה הנשיא כלשונו, כשהמשמעות היא שעמיר פרץ יכהן כראש ממשלה ברוטציה – כשבמקרה כזה, כהונת נתניהו תהיה ממושכת יותר. בליכוד אומרים בתגובה שלא מתנהלים מגעים עם מפלגת העבודה ושממילא פרץ דוחה הצעות בלי להניד עפעף – זאת גם בשל מצבו של נתניהו וגם כי מדובר בהצטרפות לממשלת ימין-חרדים.

– בתוך כך, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, סיכמו שאם הכנסת תפוזר ביום רביעי הבא, הפריימריז לראשות הליכוד ייערכו בעוד שבועיים וחצי. עוד סוכם שבליכוד ייערכו פריימריז לתפקיד היו"ר – וכי הפריימריז לרשימה יבוטלו. עם זאת, ככל הנראה שצפויים שינויים ברשימת הליכוד לכנסת ה-23, זאת עקב כוונתו של שר האוצר, משה כחלון, לפרוש מהחיים הפוליטיים – במידה ואכן ייערכו בחירות חדשות. * כחלון לא צפוי להיות חלק מרשימת הליכוד לכנסת הבאה בסבירות גבוהה. עם זאת, הוא צפוי להמשיך ולכהן בתפקיד שר האוצר עד לכינון ממשלה חדשה על מנת לטפל בגירעון.

לשכת עורכי הדין תצטרף לערר שהגישו יועצי ראש הממשלה על החדירה לטלפונים שלהם

בתום עימות סוער, החליטה לשכת עורכי הדין ברוב קולות להצטרף לעתירה נגד החדירה לטלפונים של יועצי ראש הממשלה שנגנבו על ידי המשטרה. ההחלטה התקבלה מאחר ומדובר בנוהג נפוץ של המשטרה שמפרה את זכויות החשודים ולאחר מכן מבקשת הכשר מבית המשפט, ולכן יש חשיבות ציבורית להצטרף להליך מהזווית העקרונית של זכויות החשודים. * התומכים בהצטרפות טענו עוד כי לא בכל יום מגיעה הליך כזה לבית המשפט העליון, ולכן מדובר בשעת כושר לדיון העקרוני. עוד טענו כי אם תתקבל החלטה שמכשירה למפרע את החדירה הלא חוקית של המשטרה, הדבר יהפוך להלכה מחייבת שתשפיע על כל האזרחים, ולכן חשוב להצטרף להליך הזה ולא לדחות זאת. * יו"ר הלשכה אבי חימי עצמו בחר להימנע בהצבעה על הצטרפות לשכת עוה"ד לערר של יועצי נתניהו אוריך וגולן, ואמר כי לדעתו הסיכויים של בקשת רשות הערר להתקבל הינם אפסיים

– כזכור, יונתן אוריך ועופר גולן הגישו ערר נגד פסיקת בית המשפט השלום והמחוזי לאשר למשטרה לבצע חיפושים בטלפונים הניידים שלהם במסגרת חקירת פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. מכונית עם מגפון חנתה מחוץ לביתו של פילבר, סמוך למערכת הבחירות לכנסת ה-22 והשמיעה קריאות בגנותו של פילבר והחלטתו להיות עד מדינה נגד נתניהו.

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

במהלך סריקות של לוחמי צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר בית אומר שבמרחב החטיבה המרחבית ״עציון״, תפסו הכוחות נשק מסוג קרלו. הנשק הועבר לידי כוהב״ט.

בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה"ל בכפר בצרה שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון", תפסו הלוחמים כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה נגד כספים המשמשים לטרור.

כמו כן, הלילה החרימו לוחמי צה"ל בשיתוף כוחות מג"ב ומשטרת ישראל מחרטה לייצור כלי נשק בכפר דהרייה שבמרחב החטיבה המרחבית ״יהודה״.

מצה"ל נמסר כי צה"ל ימשיך במערכה לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים במטרה לשמור על ביטחון התושבים במרחב

בכירי ביון אמריקאיים: איראן בונה על אדמת עיראק ארסנל טילים שמסוגלים להגיע לישראל

בכירים בקהילת המודיעין האמריקאית ובצבא ארה"ב מזהירים כי איראן מנצלת את אי היציבות בעיראק בעקבות ההפגנות במדינה כדי לצבור ארסנל של טילים בליסטיים לטווח קצר על אדמתה. כך דווח הלילה בניו יורק טיימס. בדיווח לא נכלל התייחסות לסוג הטילים שמעבירה איראן בחשאי לעיראק, אולם טיל בליסטי לטווח קצר הוא בעל טווח של כאלף קילומטרים ואם ישוגר מפאתי בגדאד הוא מסוגל לפגוע בירושלים. * לפי הדיווח, הבכירים הזהירו כי הטילים מהווים סכנה הן לכוחות אמריקאיים המוצבים בעיראק ובאזור וכן לבעלות בריתה של ארה"ב, סעודיה וישראל. לדברי הבכירים, איראן נעזרת במיליציות השיעיות בעיראק ("כוחות הגיוס העממי") כדי להעביר את הטילים ולהסתירם. * בשנה שעברה דיווחה סוכנות רויטרס כי איראן החלה להעביר טילים לעיראק. דו"ח שפרסמה בחודש שעבר סוכנות הביון של משרד ההגנה של ארה"ב מזהיר כי אלה משמשים "רכיב מרכזי באסטרטגיית ההגנה" של טהראן.

דיווח: מחסן נשק של משמרות המהפכה הופצץ בגבול סוריה-עיראק

מחסן אמצעי לחימה של משמרות המהפכה הותקף מהאוויר בשדה תעופה באזור אל-בוכמאל, שבמחוז דיר-אזור שבגבול סוריה-עיראק. כך דווח אמש (רביעי) ברשת אל-ערבייה הסעודית. * אתר האופוזיציה הסורי "סטפ ניוז" דיווח כי לפני המתקפה, זוהו מטוסי סיור בלתי בשמי מחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה. והמיליציות האיראניות באזור לעברם טילי נ"מ. לאחר הירי, מספר מטוסים קרב תקפו מחסני תחמושת בשדה התעופה אל-חמדאן השוכן סמוך לעיר אל-בוכאמל. האתר הדגיש כי עד כה לא ידועה זהות המטוסים התוקפים או אם ישנם הרוגים בעקבות התקרית. בעקבות התקיפה נשמעו פיצוצים עזים באזור. * באזור הגבול יש נוכחות רבה של המיליציות העיראקיות השיעיות, הנתמכות על ידי איראן. בגלל הפעילות האיראנית, אזור זה הפך מטרה לישראל ובחודשים אחרונים הותקף כמה פעמים מהאוויר.

חוץ

דיווח: "מל"טים מתאבדים של איראן עוקבים אחרי כוחות אמריקניים באזור"

אחרי הדיווח שלשום בCNN ולפיו זוהו תנועות של כוח אדם וציוד איראניים בחודש שעבר, במה שעשוי להצביע על הגברת האיום באזור. גורמי צבא ומודיעין אמריקניים אמרו לעיתון האמריקני 'ניוזוויק' כי פעילויות אלה נמשכות, וכי כוחותיה המיוחדים של איראן בעולם משתמשים ב"מל"טים מתאבדים" בקרבת אנשי הצבא האמריקני במזרח התיכון. לדברי הגורמים, הכוחות האמריקניים נוקטים צעדים כדי להגן על עצמם אחרי שהיו עדים לטיסות של כלי טיס בלתי מאוישים, שתכיפותן הולכת וגוברת. חלק מכלים אלה מבצעים פעולות שמערבות "C4i", מונח המתאר משימות הכוללות פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים ומודיעין, קרוב לעמדות אמריקניות באזור.

– גורמים אמריקניים רשמיים הסבירו כי פעילות מסוג זה מצביעה על כך שהמיליציות הפועלות באזור הנחשבות לבעלות בריתה של איראן פועלות בהוראתו של כוח קודס, הזרוע של משמרות המהפכה הפועלת מחוץ לשטחי הרפובליקה האסלאמית, ומנהלות סיורים ומעקבים כהכנה לתקיפות עתידיות פוטנציאליות באמצעות מל"טים.

– כלים "מתאבדים" אלה, שנבחנים על ידי איראן לפחות מאז שנת 2014, עשויים לשאת מטעני נפץ לאורך מרחקים ארוכים, וחלק מהדגמים יכולים לשאת גם אמצעי מעקב. עם זאת, בשלב זה אין אינדיקציה מידית למתקפה על איראן או המיליציות הנחשבות לבעלות בריתה.

דיווח: על רקע המתיחות מול אירן: ארצות הברית שוקלת לשלוח 14 אלף חיילים למזרח התיכון

ארצות הברית שוקלת להרחיב באופן משמעותי את מצבת כוחותיה במזרח התיכון , כך דווח היום (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, טראמפ שוקל להעביר לאזור עשרות ספינות נוספות, ציוד צבאי רב וכן כ-14 אלף חיילים כחלק מכוונותיה של וושינגטון להעביר מסר לאיראן. * אם תצא התוכנית לפועל, תהיה זו הכפלה של ריכוז הכוחות האמריקניים באזור, וגורמים רשמיים בממשל מסרו כי הנשיא טראמפ צפוי לקבל החלטה בנושא במהלך החודש הקרוב. על פי הגורמים, טראמפ משוכנע כי יש להדוף את התוקפנות האיראנית האפשרית, שיועציו מזהירים אותו מפניה. עם זאת, הנשיא עשוי לאשר מכסה קטנה יותר של כוחות צבאיים שישלחו לאזור.

– גורמים בממשל הסבירו כי ישנו חשש בבית הלבן ובצבא האמריקני כי מתקפה איראנית אפשרית עלולה להשאיר את ארצות הברית עם אפשרויות תגובה מוגבלות באזור, וכי פריסת כוחות נוספים תהווה הרתעה יותר אפקטיבית, אם וכאשר מתקפה כזאת תתרחש.

– ראש הפיקוד המרכזי בצבא ארה"ב הזהיר כי אירן מתכוננת לתקיפה של מוצבים אמריקנים בסוריה ובמקומות נוספים בטווח הזמן המיידי. "יתכן שהם יעשו משהו לא אחראי", "אנחנו מנסים לשדר כעת מסר שפעילות צבאית לא תועיל להם בטווח הארוך". * אתמול אמר ג'ון רוד, בכיר בפנטגון, כי "יש אינדיקציות לכך שאיראן עלולה לבצע פעולות אגרסיביות בעתיד".

מעצמות אירופה לאו"ם: "איראן מפתחת טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים"

שגרירי צרפת, גרמניה ובריטניה באו"ם העבירו אתמול (רביעי) מכתב למזכ"ל הארגון, בו ציינו כי "איראן מפתחת טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם". במכתב נכללו צילומים שבהם נראה ניסוי בטיל הבליסטי "שיהאב 3" עם ציוד המאפשר נשיאת ראש נפץ גרעיני. בנוסף לניסוי בטיל השיהאב 3, נתנו השגרירים שלוש דוגמאות נוספות לניסויי טילים של האיראנים לפני שלשה וארבעה חודשים, וטענו כי מדובר "בדוגמאות אחרונות בסדרה ארוכה של ניסויים איראניים בטילים בליסטיים". * השגרירים ציינו כי הוועדה לאנרגיה אטומית כבר קבעה בדו"ח מ-2015 כי "קיימות הוכחות נרחבות המצביעות על מחקר איראני לחימוש שיהאב 3 בראש נפץ גרעיני". * השגרירים הפצירו בגוטרש לדווח למועצה בדיון שיערך בנושא בעוד שבועיים כי פעילותה של איראן אכן נוגדת את החלטותיה בהתאם להסכם הגרעין.

דיווח: ספינה איראנית עמוסה בטילים מתוחכמים נתפסה בדרכה לתימן

ספינת מלחמה של חיל הים האמריקני תפסה ביום שני בשבוע שעבר, ספינה איראנית ועל סיפונה "מצבור גדול" של חלקי טילים מונחים מתוצרת איראן שיועדו עבור המורדים החות'ים בתימן. כך דווחו אמש (רביעי) מקורות רשמיים בצי האמריקני לסוכנות הידיעות AP. לדבריהם זו הפעם הראשונה שמשלוח של טילים כה מתקדמים נתפס בדרכו לתימן, הנתונה במשך מספר שנים במלחמת אזרחים אכזרית. * לדברי הבכירים בארה"ב, ספינת הקרב USS פורסט שרמן ערכה פעילות שגרתית כאשר חובליה זיהו סירת עץ קטנה שלא הניפה דגל של מדינה כלשהי. הצוות שעל סיפון הספינה עצר, עלה על הסירה ומצא את חלקי הטילים. הבכירים לא פירטו כמה חלקים נמצאו, אבל אמרו כי מדובר בכמות נכבדת. * עוד דווח כי כל כלי הנשק שנמצאו על סיפון הספינה יוצרו באיראן וקשורים לתעשיית הנשק שלהם. וכי הברחת נשק לתימן מפרה את הנחיות מועצת הביטחון של האו"ם.

הדחת טראמפ | ועדת המשפט של בית הנבחרים מעוניינת לנסח את סעיפי ההדחה בתוך ימים, כדי שבית הנבחרים יצביע על הדחה כבר בתוך 3 שבועות

בוושינגטון נפתח אמש (רביעי) השלב השני בשימועים הנערכים במסגרת חקירת ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ. * יושבת ראש בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי, טענה אמנם שהדמוקרטים טרם החליטו אם לערוך הצבעה בבית הנבחרים על הדחת הנשיא, אולם הולך ומסתמן כי גדולים הסיכויים שהצבעה כזו תיערך בתוך שלשה שבועות. * הדמוקרטים עשויים להתחיל לנסח את סעיפי ההדחה נגד הנשיא כבר בתוך ימים, והצבעה בוועדת המשפט עצמה עשויה להיערך כבר בשבוע הבא. אם בית הנבחרים יצביע אחר כך בעד קידום ההדחה, לטראמפ ייערך משפט בסנאט בשנה הבאה.

– לשימוע אמש התייצבו בוועדת המשפט של בית הנבחרים מומחי משפט, כשמטרת ההליך היא לקבוע אם מעשיו של טראמפ הקשורים לשיחת הטלפון עם נשיא אוקראינה עונים על ההגדרה החוקתית של "פשעים ועוונות חמורים" המצדיקה הדחה. בשימוע הערב מופיעים עד אחד שזימנו הרפובליקנים ושלושה שזימנו הדמוקרטים. העד של הרפובליקנים יטען שאין די ראיות נגד הנשיא, ושלושת העדים של הדמוקרטים יטענו שמעשי טראמפ הם עבירות שאפשר להדיח בגינן. * העד הרפובליקני אמר כי אם הנשיא טראמפ אכן קיים את שיחת הטלפון עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בה לפי הטענות התנה סיוע צבאי אמריקני בחקירת יריבים פוליטיים – "אם זה יוכח", אמר, "הדבר יכול להוות עבירה שתאפשר הדחה".

– מוקדם יותר פרסמה ועדת המודיעין של בית הנבחרים את דוח חקירת ההדחה של הנשיא. מהדוח עולה כי טראמפ ניצל את כוחו כדי ללחוץ על אוקראינה שתסייע לו בבחירות 2020 באמצעות חקירת יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, תוך עצירת סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר. טראמפ אף התנה את הזמנתו של נשיא אוקראינה לבית הלבן בפתיחת החקירה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן