רכבל קרוניות חדש באתר החרמון

בקרוב מאוד, יעלו לפסגת אתר החרמון לגובה 2040 מ' מעל פני הים תוך 5 דקות, 2400 מבקרים בשעה ב-42 קרוניות חדישות. הנהלת אתר החרמון חנכה את רכבל הקרוניות החדש, עם סיומו של פרויקט מורכב שארך שמונה חודשים. הקרוניות החדשות יעניקו למבקרים חווית נסיעה נעימה, מונגשת, קלה וללא תורים. ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-15 מיליון שח

רכבל קרוניות חדש באתר החרמון

בקרוב מאוד, יעלו לפסגת אתר החרמון לגובה 2040 מ' מעל פני הים תוך 5 דקות, 2400 מבקרים בשעה ב-42 קרוניות חדישות. הנהלת אתר החרמון חנכה את רכבל הקרוניות החדש, עם סיומו של פרויקט מורכב שארך שמונה חודשים. הקרוניות החדשות יעניקו למבקרים חווית נסיעה נעימה, מונגשת, קלה וללא תורים. ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-15 מיליון שח

ביום ראשון, במזג אוויר חורפי והולם, הושק רכבל הקרוניות החדש באתר החרמון. הרכבל בעל הספק העלאת נוסעים רב, כ- 2400 איש בשעה לעומת הספק של כ- 700 איש ברכבל הישן, מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל.  במהלך פרויקט הקמת הרכבל, נבנו 10 עמודים בגובה 7 מ' הנמוך ועד 22 מ' הגבוה ביותר ובתחנה התחתונה נבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות במהלך סופות שלג. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מהרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות, בעלי מוגבלויות ומבוגרים כמעט בכל מזג אויר. רכבל הקרוניות ישים קץ לתורי המבקרים בחורף לעלייה לפסגת ההר ומשך הנסיעה יתקצר מ-15 דקות ל- 5 דקות בלבד לכל כיוון.

רכבל הקרוניות בשקיעה (צילום: רפאל נווה אתר החרמון)

עבודות בניית הרכבל החלו בסוף חודש מרס 2019 . מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצע כולו ע"י צוות אתר החרמון בהובלת רפאל נווה, סמנכ"ל הרכש והלוגיסטיקה באתר. הפרויקט שהחל בפירוק הרכבל הישן והרכבת החדש נמשך כ- 8 חודשים. הרכבל החדש נבנה באותו תוואי של הרכבל הישן, כך שלא ניתן היה לעבוד במקביל. פירוקו הסופי של הרכבל הישן כלל פירוק עמודים, כבלים וקרונות ורק ניתן היה להתחיל את תהליך הקמת הרכבל החדש. רפאל נווה ברך על המוגמר: "עמדנו בכבוד במשימה שהוצבה לפנינו, התהליך היה מורכב, אך עמדנו בלוחות הזמנים, בסטנדרטים הכי גבוהים, תוך הקפדה על בטיחות ועבודה בגובה ובתנאי מזג אויר לא קלים. מדובר כאן בפרויקט מוצלח ביותר, מוצר מצוין שיהווה את מוקד הבילוי לכל ציבור המבקרים. כבוד גדול לכל השותפים בארץ ובחו"ל".

רכבל הקרוניות החדש (צילום: רפאל נווה אתר החרמון)

הרכבל החדש פועל בשיטת ה DETACHABLE- שיטה בה קיימות 2 מערכות נפרדות בהן הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה תוך כדי המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת. הרכבל החדש מונה 42 קרוניות, משקל כל קרונית 750 ק"ג, בכל קרונית יעלו 8 אנשים וזמן העלייה הוא 5 דקות בלבד. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל בנוסף לנוסעים עד 2 כסאות גלגלים בו זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה.

רכבל הקרוניות (צילום: רפאל נווה אתר החרמון)

הרכבל החדש הובא מספרד, את תהליך הבאתו ליווה והוביל צוות טכני-לוגיסטי של אתר החרמון, שיצא כבר בסוף אוגוסט 2018 לספרד והשגיח על תהליך האריזה למכולות שנמשך כארבעה חודשים. אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון: "רכבל הקרוניות החדש שהוקם באתר החרמון מהווה בשורה של פיתוח ושדרוג האתר. אנחנו גאים לפתוח את חורף 2020  עם בשורה לציבור הישראלי, תקופה חדשה מתחילה באתר החרמון, מדובר בהשקעה אדירה שקיבלה הנהלת החברה באומץ, עוד בשנת 2018, שנה שהייתה דלה במשקעים. חזון האתר הוא להיות מרכז בילוי ונופש תיירותי 365 יום בשנה ואנו נפעל להגיע ליעד הזה".

היקף ההשקעה בפרויקט הקמת רכבל הקרוניות החדש מסתכם בלמעלה מ- 15 מיליון שח, כל הסכום הושקע מכספי בעלי החברה ללא מענקים או השקעות חיצוניות.

 

 

ביום ראשון, במזג אוויר חורפי והולם, הושק רכבל הקרוניות החדש באתר החרמון. הרכבל בעל הספק העלאת נוסעים רב, כ- 2400 איש בשעה לעומת הספק של כ- 700 איש ברכבל הישן, מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל.  במהלך פרויקט הקמת הרכבל, נבנו 10 עמודים בגובה 7 מ' הנמוך ועד 22 מ' הגבוה ביותר ובתחנה התחתונה נבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות במהלך סופות שלג. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מהרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות, בעלי מוגבלויות ומבוגרים כמעט בכל מזג אויר. רכבל הקרוניות ישים קץ לתורי המבקרים בחורף לעלייה לפסגת ההר ומשך הנסיעה יתקצר מ-15 דקות ל- 5 דקות בלבד לכל כיוון.

רכבל הקרוניות בשקיעה (צילום: רפאל נווה אתר החרמון)

עבודות בניית הרכבל החלו בסוף חודש מרס 2019 . מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצע כולו ע"י צוות אתר החרמון בהובלת רפאל נווה, סמנכ"ל הרכש והלוגיסטיקה באתר. הפרויקט שהחל בפירוק הרכבל הישן והרכבת החדש נמשך כ- 8 חודשים. הרכבל החדש נבנה באותו תוואי של הרכבל הישן, כך שלא ניתן היה לעבוד במקביל. פירוקו הסופי של הרכבל הישן כלל פירוק עמודים, כבלים וקרונות ורק ניתן היה להתחיל את תהליך הקמת הרכבל החדש. רפאל נווה ברך על המוגמר: "עמדנו בכבוד במשימה שהוצבה לפנינו, התהליך היה מורכב, אך עמדנו בלוחות הזמנים, בסטנדרטים הכי גבוהים, תוך הקפדה על בטיחות ועבודה בגובה ובתנאי מזג אויר לא קלים. מדובר כאן בפרויקט מוצלח ביותר, מוצר מצוין שיהווה את מוקד הבילוי לכל ציבור המבקרים. כבוד גדול לכל השותפים בארץ ובחו"ל".

רכבל הקרוניות החדש (צילום: רפאל נווה אתר החרמון)

הרכבל החדש פועל בשיטת ה DETACHABLE- שיטה בה קיימות 2 מערכות נפרדות בהן הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה תוך כדי המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת. הרכבל החדש מונה 42 קרוניות, משקל כל קרונית 750 ק"ג, בכל קרונית יעלו 8 אנשים וזמן העלייה הוא 5 דקות בלבד. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל בנוסף לנוסעים עד 2 כסאות גלגלים בו זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה.

רכבל הקרוניות (צילום: רפאל נווה אתר החרמון)

הרכבל החדש הובא מספרד, את תהליך הבאתו ליווה והוביל צוות טכני-לוגיסטי של אתר החרמון, שיצא כבר בסוף אוגוסט 2018 לספרד והשגיח על תהליך האריזה למכולות שנמשך כארבעה חודשים. אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון: "רכבל הקרוניות החדש שהוקם באתר החרמון מהווה בשורה של פיתוח ושדרוג האתר. אנחנו גאים לפתוח את חורף 2020  עם בשורה לציבור הישראלי, תקופה חדשה מתחילה באתר החרמון, מדובר בהשקעה אדירה שקיבלה הנהלת החברה באומץ, עוד בשנת 2018, שנה שהייתה דלה במשקעים. חזון האתר הוא להיות מרכז בילוי ונופש תיירותי 365 יום בשנה ואנו נפעל להגיע ליעד הזה".

היקף ההשקעה בפרויקט הקמת רכבל הקרוניות החדש מסתכם בלמעלה מ- 15 מיליון שח, כל הסכום הושקע מכספי בעלי החברה ללא מענקים או השקעות חיצוניות.

 

 

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן