Skip to content

"איש'ל ורומנצקה" בצוותא: מצחיק, עצוב, רגיש ומלא חמלה

חנוך לוין כתב סיפור מבריק ואנושי על דייט שהסתבך. ההגשה של דרור קרן משעשעת ונוגעת ללב. גוני כנעני שרה טקסטים מגוחכים ברצינות תהומית - ויחד עם התזמורת שעל הבמה אנחנו מקבלים מופע מקסים ומשעשע, למרות שהוא מספר סיפור עגום על בני זוג שמאוכזבים מאוד זה מזו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

"בחור אחד, רווק דלוח ובלוי, שמו אִישְׁ'ל, התוודע באמצעות הטלפון אל בחורה. שמה היה רוֹמַנְצקָה, ובטלפון היה לה קול נעים אף מגרה, לא צייצן, אלא עמוק ומחוספס מעט. היא לא דחתה אותו ולא ביקשה להתחמק מן הפגישה, אדרבא, היטתה חסד, הוכיחה רגש, הומאניות, והסכימה להיפגש עם איש'ל.

"ועל שם מי רומנצקה?, שאל איש'ל בטלפון.

"הורי יצרו אותי באווירה רומנטית".

הצורך שלנו להיות נאהבים, הפחד להישאר לבד. בן נון, קרן וכנעני. צילום: אילן בשור

 

כך נפתח המופע "אישל ורומנצקה", שכתב חנוך לוין. זו אינה הצגה במובן הרגיל של המילה, אלא מופע לשחקן, זמרת אופרה ותזמורת. חנוך לוין כתב סיפור על דייט שהסתבך. על תקווה שהתנפצה. על עליבות הקיום האנושי. על הצורך שלנו להיות נאהבים. על הפחד להישאר לבד. על הניסיון המזויף שלנו להרשים. ועל המסכות שאנחנו שמים כדי שלא יידעו מי אנחנו באמת.

הטקסט של לוין מבריק ואנושי כמו תמיד, ההגשה של דרור קרן משעשעת ונוגעת ללב (למרות המניירות), גוני כנעני, זמרת סופרן יפה וסקסית, מפיקה קולות מעניינים ושרה טקסטים מגוחכים ברצינות תהומית, והתזמורת שעל הבמה, בניצוחו של יוסי בן נון (שגם כתב את המוזיקה), מתכתבת עם הטקסט ומפרה אותו.

קולות מעניינים. קרן וכנעני. צילום: אילן בשור

התוצאה: מופע מקסים ומשעשע, למרות שהוא מספר סיפור עגום ביותר על בני זוג שמאוכזבים מאוד זה מזו, אבל נאלצים לבלות יחד ולאכול פלאפל בשוק בצלאל בתל-אביב. הוא נוכח שאין מדובר באשת חלומותיו, היא רואה בו איזו נקודת אור בחייה למרות חסרונותיו. הוא מנסה לסיים את הפגישה, היא נאחזת בו ורוצה שישקיע בה. הבדידות כואבת. העלבון צורב. העצב חונק בגרון. התקווה שהתנפצה הופכת לסיוט מתמשך. הפגישה הרומנטית שלהם הופכת לפגישה הכי לא רומנטית שיכולה להיות.

אם אתם יצורים רומנטים ומאמינים באהבה (וגם אם לא), אני ממליץ: לכו לראות את "אישל ורומנצקה", מופע משעשע, עצוב, רגיש, אנושי ומלא חמלה. ועם סוף מפתיע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן