Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שני ה-16 בדצמבר 2019

      כותרות המהדורה אסון קשה –  2 רוכבי אופנים כבני 40 נהרגו הבוקר בתאונה כשרכב פגע בשניהם בעת שרכבו (חדשות)     טרגדיה כפולה: באמצע השבעה על בנו היחיד והפעוט – האב נפטר מדום לב (חדשות)     לראשונה מזה למעלה מ-30 שנה: דיפלומטים סינים חשודים בריגול; ניסו לחדור לבסיס צבאי רגיש בווירג'יניה; הדיפלומטים גורשו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

 

כותרות המהדורה

אסון קשה –  2 רוכבי אופנים כבני 40 נהרגו הבוקר בתאונה כשרכב פגע בשניהם בעת שרכבו (חדשות)

    טרגדיה כפולה: באמצע השבעה על בנו היחיד והפעוט – האב נפטר מדום לב (חדשות)

    לראשונה מזה למעלה מ-30 שנה: דיפלומטים סינים חשודים בריגול; ניסו לחדור לבסיס צבאי רגיש בווירג'יניה; הדיפלומטים גורשו בחשאי מארה"ב (חוץ)

    אחרי שהסנאט הכיר ברצח העם הארמני: נשיא טורקיה מאיים לסגור את הבסיס האמריקני בטורקיה בו מחזיקה ארה"ב ראשי נפץ גרעיניים (חוץ)

    למרות הליכי ההדחה נגדו: 45% מהאמריקנים מרוצים מתפקודו של טראמפ כנשיא; למעלה ממחצית מהאמריקנים תומכים בהדחתו (חוץ)

    לבנון: לפחות 130 פצועים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בביירות; המפגינים מבטיחים להסלים את מאבקם (חוץ) 

    מעצר אסיר עולם התורה | בפרקליטות הצבאית דורשים להחמיר את סעיף הענישה נגד סרבני הגיוס החרדים; בית הדין הצבאי חייב את הפרקליטות להעביר עד היום בצהריים את חומרי החקירה להגנה; הסנגורים דורשים לשנות את ההרכב (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית. תחול עליה קלה בטמפרטורות. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית

    שלישי: מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

    רביעי: לרוב בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    חמישי: תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרים.

חדשות

אסון רכיבה – 2 רוכבי אופניים נהרגו הבוקר  בתאונת דרכים סמוך לצומת הדרים, מפגיעת רכב.   גורמי רפואה קבעו את מותם של שני רוכבי האופניים. נהג הרכב עוכב לחקירה.

שני רוכבי אופניים כבני 40 נהרגו הבוקר מפגיעת רכב בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. השניים רכבו באופן מקצועי בקבוצה. המשטרה פתחה בחקירה ומסרה כי הכביש נחסם לתנועה. נהג הרכב שנפגע קל טופל במקום. בוחני תאונות דרכים שהגיעו למקום גבו מהנהג עדות ראשונית כדי לבדוק האם הרוכבים היו על הכביש בעת הפגיעה או שרכבו על שול הדרך ואז סטה הנהג ופגע בהם.

ממד"א נמסר: "בשעה 06:32 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על רכב שפגע בשני רוכבי אופניים בכביש 5511. חובשים ופרמדיקים העניקו להם טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה קבעו את מותם".

טרגדיה כפולה ומזעזעת: באמצע השבעה על בנו היחיד והפעוט – האב נפטר מדום לב

שלשה ימים אחר בנו: המונים ליוו אמש למנוחות את הרב יצחק מאיר וייס זצ"ל, תושב העיר בני ברק בן 31, שנפטר מדום לב באמצע השבעה על בנו היחיד – פעוט בן החצי שנה שנפטר בסוף השבוע שעבר בשנתו.

כאוס בנתב"ג: נהגי המוניות שבתו וסירבו להסיע תיירים; נכים, קשישים ומשפחות עם ילדים קטנים קיבלו שירות

מחאת נהגי המוניות, אשר נפתחה אתמול (ראשון) בבוקר בשיירה אל ירושלים, נמשכת אמש עם הפגנה ספונטנית של נהגי המוניות בנתב"ג. * יותר ממאה נהגי מוניות שבתו אמש (ראשון), תוך שהם לא נותנים שירות לנוסעים. היחידים שכן מקבלים שירות הינם נכים, קשישים ומשפחות עם ילדים קטנים. * נהגי המונית מוחים נגד הנחיית משרד התחבורה שמחייבת את נהגי המוניות להצטייד במונים חדשים, שמבוסס על חישוב מחירים שונה מהיום. המונים, כך לפי הערכת משרדי התחבורה והאוצר שיזמו את המהלך, אמור להוזיל את עלות הנסיעה הבין עירונית ב-6.7% ולייקר את הנסיעה בעיר ב-13%.

נשות הכותל ידליקו גם השנה נרות חנוכה בכותל, בנר שלישי של חנוכה, ומזמינות את כל הציבור להצטרף.

לאחר שהרב הראשי יצחק יוסף הודיע אתמול כי אסור לנשים להדליק נרות חנוכה ולהתפלל מול הכותל המערב בירושלים, וציין כי נשות הכותל והרפורמים הורסים את היהדות ויש להילחם בהם הגיבו הבוקר נשות הכותל לדבריו: "הרב צריך לשאול את עצמו, מדוע הוא חש כל כך מאוים מהעובדה שנשים תדלקנה נרות חנוכה בכותל המערבי?

האם הרב רומז כי בכל בית בו נשים מדליקות נרות חנוכה, מתבצע הרס של היהדות? האם בכל אירוע עירוני בו נשים מדליקות נרות חנוכה נהרסת היהדות?

הרב צריך להתעורר ולהבין, שהעובדה שחמישים אחוזים מהעם היהודי לוקחות חלק במצוות החג, איננה הרס היהדות, להיפך. מדובר בהגברת האור, זו הדרך היחידה להאיר את חנוכה.

הגיע הזמן שהרב הראשי יתעורר וימלא את תפקידו – לייצג נאמנה את כלל העם היהודי ולא רק חלקים קטנים ממנו.  הרב צריך להבין שבשנות האלפיים אין מקום להדרת נשים בשום מקום, בוודאי שלא במקום הקדוש ליהודים".

פוליטי

סקר: נתניהו בראשות הליכוד – השמאל יכול להקים ממשלה צרה ללא הערבים; סער בראשות הליכוד – כחול לבן מובילים בפער מנדטים גדול

סקר כאן חדשות שפורסם אמש, מעלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, לא היה צפוי פתרון לפלונטר הפוליטי. כאשר אף אחד מהגושים לא מצליח להשיג רוב של 61 מנדטים. לפי הסקר, בתרחיש בו נתניהו עומד בראשות הליכוד, גוש השמאל מוביל עם 54 מנדטים ( לעומת 53 לגוש הימין) ויכול להקים ממשלה צרה ללא הערבים. כשמנגד, בתרחיש בו סער עומד בראשות הליכוד, הליכוד נחלש, איחוד מפלגות הימין חוצים את אחוז החסימה, כשבשורה התחתונה מצליחים בגוש הימין להשיג 56 מנדטים (לעומת 51 לשמאל), אך בתרחיש כזה, כחול לבן מובילה בפער גדול של 34 מנדטים לעומת הליכוד שיורד ל-27 מנדטים, מה שיביא בסבירות גבוהה לסירוב כחול לבן לחלוק את ראשות הממשלה עם הליכוד.

– לפי סקר כאן חדשות, לו הבחירות היו מתקיימות היום, ונתניהו עומד בראשות הליכוד, להלן מפת המנדטים הצפויה: כחול לבן במקום הראשון עם 35 מנדטים (לעומת 33 מנדטים כיום); הליכוד עם 31 מנדטים (לעומת 32 מנדטים כיום); הרשימה המשותפת – 13 (13); ש"ס – 9 (9); ישראל ביתנו – 8 (8); יהדות התורה – 7 (7); הימין החדש – 6 (3); העבודה וגשר – 6 (6); המחנה הדמוקרטי – 5 (5); איחוד מפלגות הימין – 0 (4)

– לפי סקר כאן חדשות, לו הבחירות היו מתקיימות היום, וסער עומד בראשות הליכוד, להלן מפת המנדטים הצפויה: כחול לבן במקום הראשון עם 34 מנדטים (לעומת 33 מנדטים כיום); הליכוד עם 27 מנדטים (לעומת 32 מנדטים כיום); הרשימה המשותפת – 13 (13); ש"ס – 10 (9); יהדות התורה – 8 (7); הימין החדש – 7 (3); ישראל ביתנו – 7 (8); המחנה הדמוקרטי – 5 (5); העבודה וגשר – 5 (6); איחוד מפלגות הימין – 4 (4)

    ·נערכים לבחירות:

    הליכוד: הפריימריז לראשות הליכוד: היום צפוי ח"כ סער להשיק את הקמפיין שלו בפריימריז לראשות הליכוד, באולם אירועים באור יהודה, שאליו יגיעו תומכים ופעילים מרכזיים. המטרה היא לייצר מפגן כוח שיעניק לסער רוח גבית לקראת הימים שנותרו עד להצבעה בבחירות המקדימות. אתמול הודיעה חברת הכנסת השכל שמזוהה עם הליכודניקים החדשים על תמיכתה בגדעון סער בפריימריז. מוקדם יותר הודיעו הח"כים שיר קיש ועטיה על תמיכתם בסער, בנוסף בשבועות האחרונים שורה של ראשי רשויות וראשי סניפים בליכוד התייצבו מאחוריו פומבית. עם זאת עדיין נתניהו נהנה מיתרון מאוד משמעותי – כמעט כל שרי הליכוד תומכים בו, וכן רבים מחברי הכנסת. משיחות עם פעילים בשני הצדדים עולה כי נתניהו מחזיק בכוח רב, אף יותר מהמשוער – ועבור סער, האתגר הוא לחצות את רף ה-30%.

    – רוב הסיעה עדיין תומכת פומבית בנתניהו, אך יש שני בכירים שעדיין שומרים על שתיקה ונייטרליות. שר המשטרה ארדן ויו"ר הכנסת אדלשטיין. לפי ההערכות שני הבכירים שוקלים שלא לתמוך באף אחד מהמועמדים. מכיוון שאם יתמכו בסער והוא ינצח – הם יכולים לאבד את תורם לכמה שנים ולא יוכלו להתמודד על התפקיד בעתיד הקרוב. אם סער יפסיד, הם "יחטפו" מהמחנה המנצח כשתהיה התמודדות נוספת. נוסף על כך, עבור השניים מהלך של עמידה מול ראש הממשלה אינו דבר של מה בכך – ארדן שוקל בעיקר את המעמד הציבורי שלו ובמקרה של אדלשטיין, לכל החלטה יש משמעות על ציבור המתפקדים הגדול שמזוהה איתו.

    – גם אם בסופו של דבר ארדן יחליט לתמוך בסער – התמיכה לא תהיה נחרצת, אך היא תהיה משמעותית מאוד לסער, שכן היא תעניק לו את היוקרה שכעת חסרה לו. מבחינת סער מדובר בהישג פוליטי, שאף יהיה גדול יותר אם תמיכתו של השר לשעבר חיים כץ תהפוך לרשמית.

    המחנה הדמוקרטי: בגוש המרכז-שמאל, לא מסתמנים כרגע מגעים לאיחוד. מעבר לעובדה שבין העבודה למחנה הדמוקרטי לא מתנהל משא ומתן, בתוך המחנה הדמוקרטי יש הרבה בעיות, הקשורות למיקומים של שפיר וגולן, שייתכן שיובילו לכך שהרשימה לא תרוץ במתכונת הנוכחית. (חדשות13)

    העבודה: רשימת העבודה-גשר הודיעה אתמול (ראשון) כי תרוץ יחד גם בבחירות הקרובות והוסיפו כי "חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע". מדובר בהצהרת כוונות בלבד, שכן העבודה עדיין לא החליטה אם לקיים בחירות לראשות המפלגה שעשויות להוביל להחלפת העומד בראשה, ח"כ עמיר פרץ. לפי שעה, איש לא הצהיר כי בכוונתו להתמודד מולו. (הארץ)

מדיני

ראשי הפרלמנט המרוקאי מבהירים: לא ניתן לדון באופן פומבי בקשרים עם ישראל

ראשי הפרלמנט המרוקאי המבקרים בפריז, נשיא הבית התחתון חביב אל־מלכי וסגן נשיא הבית העליון אבסאמד קאיוב, אמרו ל"מעריב" כי הם אינם יכולים לאשר כל כוונה של הממשל המרוקאי לשדרג כעת את היחסים עם ישראל. * סגן נשיא הבית העליון אמר כי "עמדתה הרשמית של מרוקו נותרה כשהייתה. לא ניתן לדון באופן פומבי בקשרים עם ישראל". ואילו נשיא הבית התחתון אמר, כי הידיעות על תוכניות לביקור ראש הממשלה נתניהו במרוקו לפגישה עם המלך היו "שמועות בתקשורת", וכי למיטב ידיעתו אין כל חדש בנדון. עם זאת, אמרו השניים, כי הישראלים מוזמנים להמשיך ולבקר במרוקו ויתקבלו שם בברכה.

– בתחילת החודש, מסרו מקורות ישראליים כי בימים אלה צפויה הודעה על שדרוג היחסים בין מרוקו לישראל (שהתקיימו בעבר בדרגת נציגות). כמו כן נמסר, שנתניהו תכנן לצאת למרוקו בחברת מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו, שאיתו נפגש בליסבון בירת פורטוגל, במטרה להיפגש שם עם המלך מוחמד השישי. בסופו של דבר, רק פומפיאו יצא למרוקו ולא פגש שם את המלך. (מעריב)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל: "נעביר את השגרירות לירושלים בשנה הקרובה"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל ובנו של הנשיא, אדוארדו בולסונארו, אמר אתמול (ראשון) לראש הממשלה נתניהו בפגישתם כי הם מתחייבים להעביר את השגרירות של ברזיל לירושלים בשנה הקרובה. הדברים נאמרו בטקס פתיחת משרד הסחר הברזילאי בירושלים. * בולסונארו אמר: "שוחחתי עם הנשיא ז'איר בולסונארו לפני שבאתי לכאן. הוא מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים והוא אמר שהמחויבות בעינה עומדת. הוא יעשה את זה". לדבריו, "אנחנו רוצים לעבור לירושלים לא רק למען ברזיל אלא כדי להוות דוגמה לכל אמריקה הלטינית".

דיווח: מטוסי חיל האוויר חגו מעל ספינה טורקית בים התיכון

לאחר שלפני כשבועיים גירש חיל הים הטורקי ספינת מחקר ישראלית שפעלה בשטחה הימי של קפריסין, זאת, חרף העובדה שלטורקיה אין סמכות בשטח זה. כעת מדווחים בתקשורת הזרה כי מטוסי קרב של חיל האוויר טסו מעל ספינת קידוח גז טורקית באותו האזור.

חוץ

לראשונה מזה למעלה מ-30 שנה: דיפלומטים סינים חשודים בריגול; ניסו לחדור לבסיס צבאי רגיש בווירג'יניה; הדיפלומטים גורשו בחשאי מארה"ב

ארצות הברית גירשה בחשאי שני דיפלומטים סיניים החשודים בריגול לאחר שהואשמו בניסיון חדירה לבסיס הצבאי רגיש ובהסגת גבול. שני הדיפלומטיים נסעו עם משפחותיהם לפני שלשה חודשים למתקן רגיש, בסמוך לבסיס חיל הים האמריקני בנורפולק שבווירג'יניה, וניסו להסתנן אליו. הם הצליחו להתחמק מאנשי צבא, אך בסופו של דבר נעצרו בבסיס לאחר שכבאיות חסמו את דרכם. * על פי הדיווח, שישה גורמים המעורים בנושא מספרים כי האמריקאים מאמינים שלפחות אחד הפקידים הסינים היה קצין מודיעין בכיסוי דיפלומטי. * זו הפעם הראשונה מזה למעלה מ-30 שנה שדיפלומטים סיניים חשודים בריגול. (ישראל היום)

אחרי שהסנאט הכיר ברצח העם הארמני: נשיא טורקיה מאיים לסגור את הבסיס האמריקני בטורקיה בו מחזיקה ארה"ב ראשי נפץ גרעיניים

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הזהיר אמש (ראשון) בריאיון לערוץ התקשורת הטורקי "האבר", כי ארצו עשויה לסגור את בסיס חיל האוויר אינצ'ירליק, שבו מוצבים ראשי נפץ גרעיניים אמריקניים, בעקבות האיומים של וושינגטון להטיל סנקציות על טורקיה ובעקבות החלטת הסנאט האמריקני בשבוע שעבר להכיר ברצח הארמנים כרצח עם. * ארדואן איים גם לסגור את בסיס המכ"ם קורצ'יק אם יהיה בכך צורך.

– במהלך הריאיון הוסיף ארדואן כי הוא מוכן לספק לממשלה השולטת בבירת לוב את כל הסיוע הצבאי שלו היא זקוקה, זאת אחרי שהצדדים חתמו החודש על הסכם ימי שנוי במחלוקת, שהעלה את המתיחות בין מדינות שלחופי הים התיכון. ארדואן תקף את הגנרל חליפה חפתר (שעומד בראש "הצבא הלובי הלאומי", – הזרוע הצבאית של פרלמנט נפרד מזה של טריפולי, היושב במזרח המדינה), הזוכה לתמיכתן של רוסיה, מצרים ומדינות המפרץ, במתקפתו לכיבוש הבירה טריפולי. *  בימים האחרונים חזר ארדואן על האפשרות שישלח כוחות צבא ללוב, אם הממשל בטריפולי יבקש זאת. כבר היום הוא מסייע לו עם כלי טיס בלתי-מאוישים וציוד צבאי אחר * בנוסף,  האשים ארדואן את ממשל טראמפ וכן את רוסיה בכך שלא עמדו בהתחייבויותיהן לסלק את המיליציה הכורדית YPG מצפון-מזרח סוריה. 

למרות הליכי ההדחה נגדו: 45% מהאמריקנים מרוצים מתפקודו של טראמפ כנשיא; למעלה ממחצית מהאמריקנים תומכים בהדחתו

סקר שפרסמה אמש (ראשון) רשת "פוקס ניוז" האמריקנית מעלה כי 50% מאזרחי ארה"ב תומכים בהליך ההדחה ובהסרת טראמפ מתפקידו כנשיא, 4% נוספים תומכים בהליך ההדחה אך לא בסיום כהונתו, ו-41% אינם תומכים כלל בהליך.  * בתגובה הציע טראמפ לרשת להחליף את הסוקר שלה, ואמר כי "הסקרים של פוקס ניוז תמיד אינם מדויקים ומוטים לטובת הדמוקרטים. זה מגוחך – גם ב-2016 הם טען לחלוטין".

– עוד עולה מסקר הפוקס ניוז כי 45% מהאמריקנים מרוצים מתפקודו של טראמפ כנשיא, בעוד 53% אינם מרוצים. * תוצאות הסקר מלמדות על מגמת עלייה בטראמפ בהשוואה לסקר שפורסם בתחילת השנה בו נתוני התמיכה בנשיא עמדו על 43%.

לבנון: לפחות 130 פצועים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בביירות; המפגינים מבטיחים להסלים את מאבקם

המתיחות בין מפגינים לבין כוחות הביטחון בלבנון נמשכת, כאשר המפגינים מבטיחים להסלים את מאבקם הפעם גם נגד האלימות של המשטרה וירו זיקוקים אל עבר כוחות הביטחון בבירה ביירות. * לפחות 130 בני אדם נפצעו בעימותים שהחלו במוצאי שבת בבירת לבנון נמשכו אל תוך הלילה וארכו כשמונה שעות. מפגינים בערים נוספות הציתו בניינים השייכים לכמה מפלגות פוליטיות. * בעיירה עכאר בצפון לבנון, הוצתו שני מטות ראשיים של שתי מפלגות פוליטיות. התוקפים ניפצו את חלונות המשרדים של מפלגות "אל-מוסתכבל" בראשות ראש הממשלה המתפטר סעד חרירי. בתקיפה נוספת, הציתו מפגינים את משרדיה של המפלגה הלאומית החופשית, מפלגת הנשיא מישל עוון, שהיא המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט בראשות שר החוץ ג'ובראן באסיל, בעיירה ג'דידה.

– העימותים האלימים החלו לאחר שמפגינים, שהותקפו בעת שביתת השבת שלהם על ידי רעולי פנים המתנגדים למחאה, ניסו להתקרב לכיכר הסמוכה לפרלמנט. המשטרה ירתה גז מדמיע וכדורי גומי, ובמקביל המפגינים יידו אבנים. לפי הדיווחים, השוטרים ואנשי הביטחון רדפו אחרי מפגינים, היכו אותם ועצרו אותם.

– עדי ראיה ומפגינים סיפרו לרויטרס כי שוטרים וכוחות ביטחון התפרסו בכוחות גדולים בביירות במהלך הלילה, רדפו אחרי מפגינים, הכו ועיכבו חלק מהם. עשן לבן ששוחרר ממכלי גז מדמיע היתמר בשמי העיר, שברחובותיה יללו סירנות האמבולנסים במהלך העימותים והמרדפים, שגלשו עמוק לשעות הלילה. המפגינים השליכו אבנים לעבר שוטרים, ואחרים ניסו לעקוף את מחסומי פלדה שמונעים את הגישה לפרלמנט ולמבנה הממשלה.

– עד ראיה נוסף אמר ל-BBC "זו הייתה הפגנה שקטה. כולנו שרו ואמרנו שאנחנו איש אחד, ואז אחד מהצעירים דחף את אחת הגדרות שמסביבנו. ראינו כוחות משטרה אדירים מגיעים לעברנו ומתחילים לפזר אותנו, דוחפים אותנו ואז יורים לעברנו גז מדמיע. לא הייתה שום סיבה להפגנת הכוח הזו".

– שרת הפנים הלבנונית, ביקשה מכוחות הביטחון לערוך חקירה מהירה ומקיפה, כדי לבדוק את האירועים שהביאו לנפגעים רבים בלב הבירה, ובמקביל קראה למפגינים להיות עירניים "לגורמים זרים שמנסים לנצל את המחאה כדי לפגוע בה".

איראן: סיכלנו מתקפת סייבר גדולה שמטרתה "הייתה לרגל אחרי מודיעין ממשלתי"

שר התקשורת של איראן הכריז אתמול (ראשון) כי ארצו סיכלה מתקפת סייבר גדולה, בפעם השנייה בתוך שבוע. הפעם, לדבריו, "מטרתה הייתה לרגל אחרי מודיעין ממשלתי". הוא לא פירט מי אחראי למתקפה. * ביום רביעי שעבר הוא אמר כי מתקפת סייבר "מאסיבית" ו"ממשלתית" תקפה תשתיות אלקטרוניות של הרפובליקה האסלאמית. גם אז הוא לא פירט מי עומד מאחורי המתקפה וציין כי דוח בנושא יפורסם בקרוב.

– ביום שלישי שעבר דחה השר את הדיווחים שפורסמו על פרצת אבטחה חמורה בבנקים באיראן, שלפיהם מיליוני חשבונות של אזרחים נפרצו ופרטיהם הודלפו לרשת. לפי ניו יורק טיימס, שפרסם את הדיווח, רק גורם ממשלתי היה יכול לעמוד מאחורי המתקפה. (AP)

הודו: הפגנות אלימות נגד חוק האזרחות שיקל על מיעוטים לא מוסלמים לקבל אזרחות

חמישה בני אדם נהרגו, בעקבות מחאות אלימות בצפון-מזרח הודו נגד חוק האזרחות החדש. הרשויות השביתו את האינטרנט והטילו עוצר בכמה מחוזות. שלושה מההרוגים נורו על ידי המשטרה, אחר נהרג כשחנות שבה ישן הוצתה. הקורבן החמישי הוכה למוות במהלך המחאה. * המתיחות מתמקדת בעיר הגדולה ביותר במדינת אסאם, גוואהאט. באסאם, שבה חלו הקלות מסוימות על העוצר. * בחלקים ממזרח המדינה, הופסקו שירותי הרכבת, לאחר שבמדינת בנגל המערבית הציתו המפגינים רכבות ואוטובוסים.

– החוק, שעבר ביום רביעי בפרלמנט הלאומי, מאפשר לניו דלהי להעניק אזרחות למיליוני אזרחים לא חוקיים שהגיעו להודו מפקיסטן, בנגלדש ואפגניסטן מ-31 בדצמבר 2014 ואילך – רק בהנחה שהם לא מוסלמים. * ארגוני זכויות אדם ומפלגה פוליטית מוסלמית ערערו על החוק לבית המשפט העליון, בטענה שהוא מנוגד לחוקה ולמסורת החילונית של הודו. (רויטרס)

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן