Skip to content

בראש של אורי גלר

לראשונה בישראל: תערוכת יצירות אמנות מעשה ידיו של אמן החושים הידוע. בין היתר, יוצגו בתערוכה חוברות קומיקס מארוול אותנטיות משנת 1976, בהן מוצג גלר כגיבור על המציל את העולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה לא קסם ולא אחיזת עיניים. אורי גלר, אמן החושים המפורסם, מציג יצירות אמנות מעשה ידיו בגלריית אלטמן ביפו העתיקה. התערוכה – URI GELLER FANTASY – תתקיים בתאריכים 28.12.2019 ועד 31.1.2020.

זאת הפעם הראשונה בה יציג גלר את עבודותיו המגוונות בישראל. מסתבר שלמרות פרסומו הרב כאמן חושים, וכמי שריתק צופים רבים למסך הטלביזיה בזמן מופעי כיפוף המזלגות שלו, גלר היה גם אמן פורה בתחום האמנות החזותית, ואפילו מגיל צעיר. בעבר אף צייר ויצר לצד אמנים ידועי-שם כמו סלבאדור דאלי ודיוויד הוקני.

אורי גלר, לא רק אמן חושים. צילום: Glyn Ridgers

"יש לי כישרון לציור כבר מילדות, ובהמשך שילבתי בין שני העולמות", אומר גלר. "לא הרבה יודעים, אבל עיצבתי את עטיפות האלבומים של ג'סטין טימברלייק ומייקל ג'קסון. הצייר הנודע סלבדור דאלי, שאותו זכיתי להכיר אישית, עזר לי לא מעט בשיפור הטכניקה. למשל, אם תסתכלו בזכוכית מגדלת בעטיפת אלבומו האחרון של ג'קסון, תוכלו לראות את שמות ילדיו. זה משהו שלמדתי מדאלי".

התערוכה מספקת הצצה נדירה לכ-200 עבודות עדכניות, השואבות השראה ממקום מושבו החדש של גלר ביפו העתיקה ועוסקות בחלומות, בדמיון ובפנטזיה. לצד עבודות אלו מוצגת בתערוכה מהדורה מוגבלת של צלחות קרמיקה עם ציוריו של גלר, שכבר כבשו את ליבם של אספני אמנות רבים ברחבי העולם, ואף נמכרו בחנות הכולבו הבריטית יוקרתית הרודס.

אחת מעבודותיו של אורי גלר. צילום: גלריית אלטמן

חוברות קומיקס מארוול אותנטיות משנת 1976, שהודפסו במספר עותקים מוגבל, הציגו את אורי גלר כגיבור על המציל את העולם. המבקרים בגלריה יוכלו להתרשם מהחוברות הנדירות, המוצגות בתערוכה, ואף לרכוש אותן.

לאורך כל חייו אורי גלר הצליח להפתיע ולהדהים מיליוני אנשים עם כישוריו המיוחדים. עבודותיו האמנותית מאפשרות הצצה אל המתחולל בראשו, הן בזמן שינה והן בהקיץ. גלר יהיה נוכח בגלריה בימי התערוכה. רוכשים ואספנים המעוניינים בכך יוכלו לקבל הקדשה אישית על הפריטים שירכשו, ואף להצטלם עימו.

גם המכונית של גלר אמנותית. צילום: Glyn Ridgers

התערוכה תיפתח ב-27.12.19 באירוע חגיגי שיציין גם את חגיגות יום הולדתו ה-73 של גלר באולם ה"שאפטל" במלון הג'פה ביפו. במהלך אירוע זה תיערך מכירה פומבית, שתנוהל ע"י גלר וגלריית אלטמן, וכל הכנסותיה ייתרמו לעמותת "הצל ליבו של ילד" בבית החולים וולפסון.

גלריית אלטמן נוסדה במוסקבה בשנת 2015 והיא פעילה כיום בארבעה סניפים ברחבי העולם. מאז פתיחת הסניף הישראלי של גלריית אלטמן, לפני כשנתיים, ביקרו בו למעלה מ-20 אלף איש. בין התערוכות שהוצגו בגלריה בארץ: חיי – מארק שאגאל, מיסטריות של פיקאסו, שולחן המשורר – תערוכה של צייר סרטי האנימציה הנודע יורי נורשטיין, אהבה סוריאליסטית – סלבדור דאלי. גלריית אלטמן עברה לאחרונה משדרות רוטשילד למשכנה החדש ביפו העתיקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן