Skip to content

לטפיה זבאד נעדרת כשלושה חודשים כאילו בלעה אותה האדמה

אזרחית ישראלית נעלמה בפתאומיות בעת שטיילה עם בתה בפריז. עד כה העלו סרק כל הניסיונות לאתרה. "לו היא הייתה יהודייה" אומרת חברת כנסת היבה יזבק, "היו מוצאים אותה עד היום". הבת פונה לעזרת הציבור. אלו תמונות אמי. עזרו לי למצוא אותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד מדינה שלמה עומדת על רגליה למשמע ומראה נעמה יששכר הכלואה ברוסיה. כשהתקשורת שולחת את נציגיה לכסות את הסיפור הקשה, כשראש הממשלה מתרברב שהוא יהיה זה שיביא אותה הביתה. אזרחית ישראלית אחרת שנעלמה בפריז לפני כשלושה חודשים, לא מעוררת את הציבור מאדישותו ואת ראש הממשלה להתרברב שימצא אותה. במשפחתה זועמים וכואבים וחברת הכנסתהיבא יזבק (הרשימה המשותפת) אמרה: "אני בטוחה שאם היה מדובר באזרחית יהודייה ולא ערביה היו מושקעים משאבים משמעותיים יותר במציאתה, והיא כבר הייתה שבה לביתה". גרוע מכך, ברחוב הערבי יש גם כאלו שמאשימים את בתה של הישראלית בכך שלא שמרה היטב על אמה.

באמצע ספטמבר השנה נעלמו עקבותיה של לטפיה זבאד, אזרחית ישראלית בת 52, במהלך טיול משותף עם בתה בפריז. מאז, חיפושי משפחתה אחריה נמשכים ללא הפסקה – אך בינתיים ללא תוצאות. הבת יסמין קעדאן סיפרה לתקשורת מה בדיוק קרה במהלך אותו הטיול וקראה לעזרה: "הממשלה חייבת לעזור לי, אין לי אף אחד, רק אלוהים איתי".
ממשרד החוץ נמסר בסמוך למקרה כי המקרה בטיפול ונערכים חיפושים אחרי האם. אבל כאן הסתיים הטיפול הממלכתי. "אין לי אף אחד", התראיינה קעדאן לתקשורת והתחננה: " רק הממשלה יכולה לעזור". אלא שבתקופה זו, הממשלה עסוקה בעניינים אחרים ולא בבעיותיה של אזרחית ערביה שעקבותיה אבדו בנסיבות מוזרות מאוד.

רגע אימא הייתה ורגע היא איננה

"התחלנו החברים לעבור את הכביש, עברתי איתם את הכביש, פתאום נסגר הכביש ברחוב שאנז אליזה", שיחזרה יסמין את השתלשלות העניינים ביום שבו נעלמה אמה. "זה רחוב שיש בו הרבה תיירים אז פתאום התחיל אדום, נשארתי בצד השני וחיכיתי לאימא שלי. ראיתי אותה, אמרתי לה ככה עם הידיים 'תבואי', והיא אמרה לי ככה גם עם הידיים.. אמרתי 'זהו, היא ראתה אותי, היא תעבור את הכביש'. פתאום הסתובבתי עוד פעם – אין את אימא שלי בכלל, כאילו נעלמה ברגע, לא הבנתי. התחלנו לרוץ, התחלנו לחפש – אין".

נעדרת: לטפיה זבאד (צילום באדיבות המשפחה)
נעדרת: לטפיה זבאד (צילום באדיבות המשפחה)

"אף אחד לא ראה אותה, שאלתי את כולם ואמרו – הייתה לידנו לרגע, אף אחד לא הבין איך היא נעלמה ברגע, זה פשוט ככה, נעלמה", הוסיפה קעדאן וסיפרה שאמה סובלת מבעיות נפשיות: "אימא שלי היא כל הזמן מסתובבת, במחשבות שלה, ככה היא גם הולכת ברגליים. זאת בעיה שככה אצלנו בדקה היא נעלמת, היא סובלת מבעיות נפשיות. היא הייתה צועקת עליי מול הרחוב, מול כל האנשים, אני לא יכולה לתת לה.. (יד), ..לא יכולה לתת לה הרגשה שהיא ככה. הם מתרגשים, האנשים האלה מתרגשים מכל מילה. אני לא יכולה להשפיע על אימא שלי".

כרזת נעדרת שפורסמה בצרפת
כרזת נעדרת שפורסמה בצרפת

"אם היה מדובר באזרחית יהודייה ולא ערביה היו מושקעים משאבים משמעותיים יותר במציאתה"

במשפחת האם הנעדרת שוררת תחושה קשה. תחושה שהמדינה הפקירה את האם לגורלה.
ח"כ היבא יזבק (רשימה משותפת) בטאה תחושה זו בפוסט קשה שפרסמה בדף הפייסבוק שלה בו כתבה: "לוטפיה זבאד, בת 52, תושבת באקה אלגרבייה נעדרת בפריז מאז 8 באוקטובר 2019.לוטפיה נסעה בטיול מאורגן עם בתה יסמין ונעלמה לפני למעלה מחודשיים. בתה נשארה כחודשיים במצטבר בפריז כדי לחפש אותה אך לא היא ולא חברת החילוץ "מגנוס" הצליחו למצוא אותה וכך גם המשטרה הצרפתית. פניתי עוד באוקטובר בעניין לשגרירות ישראל, לקונסוליה ולסגנית הקונסול בפריז ואני נמצאת עם משרד החוץ בקשר ישיר ומתמשך בעניין, אך עד כה לוטפיה לא נמצאה.אני בטוחה שאם היה מדובר באזרחית יהודייה ולא ערביה היו מושקעים משאבים משמעותיים יותר במציאתה, והיא כבר היתה שבה לביתה"
"אני מעלה את הפוסט הזה משום שמשפחתה של לוטפיה זקוקה לעזרת הציבור, התקשורת והרשויות על מנת למצוא את האם בדחיפות. אנא הפיצו!"
, כתבה חברת הכנסת.

לטפיה זבאד בעת הטיול (צילום באדיבות המשפחה)
לטפיה זבאד בעת הטיול (צילום באדיבות המשפחה)
לטפיה זבאד בעת הטיול (צילום באדיבות המשפחה)
לטפיה זבאד בעת הטיול (צילום באדיבות המשפחה)

דווק הבת, יסמין קעדאו לא חושבת כך, "אולי למשפחה שלי יש תלונות. אבל לי אין שום תלונה", אומרת יסמין, "אני רק רוצה לחבק את אימא שלי, לא אכפת לי מה שיגידו, אני רואה שהממשלה וקודם כל ח"כ אחמד טיבי מנסה לעזור, גם קונסול ישראל בצרפת עזר לי, אני רואה שהם עוזרים לי, למה להגיד שהם לא עוזרים?"

– מה קורה כעת, יש משהו חדש?

"יש מישהי שפנתה אלי ואמרה שהיא חושבת שראתה את אמה שלי באיזשהו רחוב בפריז, שלחתי את כל הפרטים למשטרה הצרפתית, לבדוק מה אם הסיפור הזה".

– וחוץ מזה, אף אחד לא ראה אותה עד היום?

"לא. כלום וזה מה שאני לא מבינה איך זה שאף אחד לא ראה אותה, לא יכול להיות שהיא ככה נעלמה"

– מה עם מצלמות? ברור שיש מצלמות בשדרות השאנז אליזה

"כן יש מצלמות, חברה שהייתה איתי ראתה שיש מצלמות. אז הראו לי במשטרה תמונה של אישה במונית. אישה שחורה עם שפתיים בצבע סגול.. אמרתי להם אימא שלי לא שחורה ואין לה שפתיים בצבע סגל. אני חושבת שהבעיה היא שם בצרפת במשטרה. הם רק רצו לעורר רושם כאילו הם עושים משהו. אבל אין לנו שום רמז מה קרה אתה עד עכשיו".

"אני מקווה שנמצא את אימה שלי. הבית פה, עלי ואין אף אחד לצידי, גם יש אנשים שחושבים שאני רציתי שיקרה משהו לאימא שלי"

יסמין הבת: "אני רק רוצה לחבק את אמי
יסמין הבת: "אני רק רוצה לחבק את אמי

 – מאשימים אותך?

כן. ולא רק במשפחה, יש גם אנשים שמדברים ככה. אמרתי להם שאני לא מבינה מה הם רוצים. סך הכל עברתי את הכביש לפני אימא שלי. צריך להבין אימא שלי חולת נפש והיא מסרבת שאני אחזיק אותה כל הזמן ביד. כשאני מנסה ללכת אתה ולהחזיק אותה היא צועקת וכועסת. אתה לא יכול לעשות את זה ככה באמצע הרחוב. בסך הכל עברתי לפניה את הרחוב. במה אני אשמה, אני לא מבינה איך אנשים יכלים לחשוב כזה דבר כזה"

משרד החוץ – דוחים בתוקף טענות על אוזלת יד

ממשרד החוץ נמסר למגפון בתגובה כי "מרגע קבלת ההודעה על היעדרותה  של הגברת לוטפיה זבאד ביום 8.10.2019, בשדרה המרכזית של פריז, עת שהתה שם עם ביתה במסגרת טיול מאורגן, פועלים קונסול ישראל בפריז ונספח המשטרה הישראלי בשיתוף פעולה הדוק עם ראש היחידה לאיתור נעדרים במשטרת צרפת, בניסיונות לאתר את גב' זבאד.

במסגרת החיפושים אחריה ביצעו בעצמם צוות השגרירות יחד עם חברת החילוץ  "מגנוס" חיפושים רגליים באזור בו נעלמה הגב' זבאד. כמו כן נשלחה אגרת רשמית למשרד הפנים הצרפתי, ובה בקשה להנחות את כל תחנות המשטרה בפרטי האירוע, ולבקש סיועם בחיפושים אחריה. המשטרה פרסמה את תמונתה ונתוניה של הגברת זבאד, בכל תחנות המשטרה, בתי החולים, ומכבי אש".

במשרד החוץ גם דוחים מכל וכל את תחושות הכעס של המשפחה: " אנו הודפים מכל וכל את טענות המשפחה, קונסול ישראל בפריז  עומד בקשר רציף עם בתה של הגב זבאד ועם החוקר הראשי במשטרת צרפת המנהל את תיק החקירה. משרד החוץ פועל במסירות להגשת סיוע לכל אזרח ישראלי המצוי במצוקה".

לטפיה זבאד (צילום באדיבות המשפחה)
לטפיה זבאד (צילום באדיבות המשפחה)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן