Skip to content

איילים זכו בפרס בגין

היום יוענק פרס בגין לשנת תש"פ לעמותת איילים ואותות הוקרה יוענקו לברנאר אנרי לוי וליהודה לפידות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב יערך במרכז מורשת בגין האירוע השנתי במהלכו יוענק פרס בגין כאות הוקרה על מעשה מיוחד למען עם ישראל ומולדתו. בנוסף יוענקו 2 אותות הוקרה ומכספי פרס נובל לשלום בו זכה מנחם בגין, יוענקו מלגות לחונכים מצטיינים בפרויקט פר"ח אשר בלטו במסגרת פעילותם, כמו גם לסטודנטים מעוטי יכולת מאוניברסיטת אריאל.

הזוכה בפרס בגין לשנת תש"פ, היא עמותת איילים העמותה הנקראת על שם אייל ויעל שורק הי"ד אשר נרצחו בשנת 2000 בביתם בכרמי צור ימים ספורים לפני לידת ילדם הראשון.
העמותה הוקמה בשנת 2002 על ידי 2 צעירים יוצאי צבא, מתן דהן ודני גליקסברג, במטרה לחזק את מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית בנגב ובגליל, אשר מהווים 80% משטח המדינה, אך רק כ8% מהמשק הישראלי.

יישום הרעיון מתבצע על ידי הקמת כפרי סטודנטים ויזמים אשר מהווים בסיסי יציאה למעורבות חברתית ולהתיישבות קבע, במטרה להעמיק את ההיכרות עם האזור ועם הפוטנציאל הטמון בו. העמותה שמה לעצמה למטרה לחבר את הצעירים לערכי הציונות, יהדות, חלוציות, התיישבות, עבודה עברית ומעורבות בקהילה, תוך פיתוח הנגב, הגליל ולוד. כל סטודנט הגר בכפר הסטודנטים המקבל מלגת לימודים ומגורים מוזלים, מתנדב כ-300 שעות שנתיות עם ילדים מעיירות הפיתוח ומשתתף בפרויקטים משתנים של העמותה, כגון בניית בוסתנים, שיפוץ בתי ספר ומועדוניות, שיפוץ בתים של ניצולי שואה, ועוד.
נכון ל- 2019, מונה העמותה כ-1,200 סטודנטים ומתיישבים ב-22 כפרי סטודנטים ומתחמי בוגרים ברחבי הנגב, הגליל ולוד המחוללים שינוי בפריפריה של ישראל בפרט, ובעתידה של המדינה ככלל. הסטודנטים מתנדבים עם למעלה מ-20,000 ילדים אשר זוכים לפעילויות מגוונות, תמיכה לימודית ועזרה חברתית.

בנוסף, יוענקו אותות הוקרה לברנאר אנרי לוי וליהודה לפידות.

ברנאר אנרי לוי
אינטלקטואל, פילוסוף, סופר, קולנוען ואיש עסקים צרפתי- יהודי. נולד באלג'יריה בשנת 1948, והיגר עם משפחתו לצרפת בשנת 1954.אנרי לוי, הוא אינטלקטואל מעורב, המרבה לדבר ולכתוב באמצעי התקשורת על ענייני השעה והוא בין האנשים המסוקרים ביותר בצרפת. את הפרס הוא מקבל על עמידתו ומאבקו העיקש בתופעת האנטישמיות.

 

יהודה לפידות
נולד בארץ ישראל בשנת 1928. בהיותו בן 15, הצטרף לאצ"ל והשתתף במאבק בשלטון הבריטי,

פרופ' יהודה לפידות (צילום ויקופדיה)
פרופ' יהודה לפידות (צילום ויקופדיה)

תחת הכינוי "נמרוד". בשנת 1981 מונה על ידי מנחם בגין לעמוד בראש ארגון נתיב ("לשכת הקשר") שתפקידו היה להגיע אל היהודים בברית המועצות ולעודד את זיקתם ליהדות , לציונות ולישראל. בשנת 1988 פרש מעבודתו כפרופסור לכימיה באוניברסיטה העברית, והחל לעסוק בחקר ההיסטוריה של תקופת המנדט ובעיקר תולדות האצ"ל, ופרסם ספרים אחדים בתחום זה, ביניהם "בלהב המרד- מערכות האצ"ל בירושלים", "פרקים בתולדות האצ"ל", "היום שרה הקטנה- סיפורן של לוחמות אצ"ל", "The Irgun", ועוד. את הפרס הוא מקבל עבור פעילותו להנחלת מורשת האצ"ל.

לחלוקת הפרס, מינתה הנהלת מרכז מורשת מנחם בגין ועדה ציבורית בראשות השר לשעבר משה נסים. לצידו, נציגי הוועדה כוללים את מרים תעסה-גלזר, גרשון סתיו, רחל קרמרמן-מרידור, ד"ר עוזי לנדאו, פרופ' אודי לבל ומרים פיירברג-איכר.

בין הזוכים בפרס בגין בשנים קודמות: עמותת אחריי!, פרויקט תגלית, פרויקט מסע, העמותה לזכר שלושת הנערים, ארגון NGO Monitor , מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות ועוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן