Skip to content

מנלבליט לאורלי בן ארי: מחזק את ידייך נוכח החלטתך לפרוש המועמדות

מנדלבליט הודה לבן ארי שהוציאה עבורו את התפוד הלוהט מהמדורה. נפגש כדי לחזק את ידיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוחח היום ראשון) עם המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו״ד אורלי בן-ארי גינזברג, שהודיעה בשבוע שעבר כי היא פורשת ממועמדותה המיועדת לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, אליו יועדה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה בניגוד מוחלט לעמדת היוץ המשפטי לממשלה. מלשכת הייועה"מ נמסר כי "מנדלבליט ביקש לחזק את ידיה של עו״ד בן-ארי גינזברג, לנוכח אירועי הימים האחרונים ומסר כי ההחלטה אותה קיבלה ביום שישי, על ויתורה מלכהן בתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, היא צעד מוערך ואמיץ".

עו"ד אורלי בן ארי גינזבורג ושר המשפטים אמיר אוחנה (צילום: דוברות משרד המשפטים)
עו"ד אורלי בן ארי גינזבורג ושר המשפטים אמיר אוחנה (צילום: דוברות משרד המשפטים)

במהלך הפגישה היועץ המשפטי לממשלה חזר על דבריו מפגישתו עם עו״ד בן-ארי גינזברג ביום שלישי האחרון, בו קיבלה את כתב המינוי, לפיהם הוא מעריך את תרומתה הרבה לאכיפת החוק ואת מקצועיותה וכי ברור שאינו מטיל ספק ביושרה האישית שלה ובכוונותיה הכנות לקבל על עצמה את התפקיד

מנדלבליט שב והדגיש, כי עמדתו בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה אינה מושתתת על שיקולים אישיים כלשהם, אלא על עמדה משפטית עקרונית בנוגע לתהליך הנדרש לשם הבטחת עצמאותו ואי תלותו של ממלא פרקליט המדינה ואמון הציבור בתהליך זה.

עו״ד בן-ארי גינזברג הודתה ליועץ המשפטי לממשלה על דבריו וביקשה להבהיר כי כפי שפירטה בהודעתה, ההחלטה לוותר על הכהונה כממלא מקום פרקליט המדינה נובעת מטעמים מערכתיים בלבד, ולא מטעמים אחרים, ובשל דאגה לטובתה של פרקליטות המדינה. היועה"מ מצדו הביע תקווה להמשך עבודה משותפת ופורה "למען שלטון החוק במדינת ישראל והאינטרס הציבורי".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן