Skip to content

ההתנחלויות ייכנסו למעגל הפיקוח על רשות השידור

שינוי בחוק רשות השידור יקדם קבלת נציג של ההתנחלויות למוסדות המנהלים של הרשות. על פי השינוי, ייכללו יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן בהגדרה  של 'פריפריה גיאוגרפית' שתזכה למקום משוריין בוועדה המפקחת על רשות השידור מאת אורה עריף כץ  השינוי בסעיף בחוק רשות השידור הוא פרי יוזמה משותפת של הח"כים אופיר אקוניס (ליכוד) ויו"ר האיחוד הלאומי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שינוי בחוק רשות השידור יקדם קבלת נציג של ההתנחלויות למוסדות המנהלים של הרשות. על פי השינוי, ייכללו יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן בהגדרה  של 'פריפריה גיאוגרפית' שתזכה למקום משוריין בוועדה המפקחת על רשות השידור

מאת אורה עריף כץ

 השינוי בסעיף בחוק רשות השידור הוא פרי יוזמה משותפת של הח"כים אופיר אקוניס (ליכוד) ויו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה). החוק, הנידון בימים אלה בועדת הכלכלה של הכנסת, עומד לפני הצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בשבועיים הקרובים.

חבר הכנסת אקוניס יזם את התביעה לשריין מקום לנציגי פריפריה, בעקבותיה, החליט יחד עם כ"ץ להכליל במונח פריפריה "פריפריה חברתית" ו"פריפריה גיאוגרפית". הועדה קיבלה פה אחד את הצעתם לשנות את נוסח החוק כך שייכתב בו כי הועדה המפקחת על רשות השידור ותכניה תכלול:

"שני נציגי ציבור מהפריפריה, נציג אחד מהפריפריה החברתית וכשלפחות נציג אחד מביניהם הינו מהפריפריה הגיאוגרפית… בפסקה זו, פריפריה גיאוגרפית – הגליל, הגולן, בקעת הירדן, יהודה ושומרון והנגב".

ח"כ כ"ץ ציין כי קביעה זו מהווה תקדים חוקתי ומשפטי חשוב, לפיו יהודה, שומרון, הגולן ובקעת הירדן ייחשבו אזורי פריפריה בנוסף לנגב והגליל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן