Skip to content

מלחמת שבטים משתוללת בדרום סודאן, יותר ממאתיים הרוגים

שלושה ימי מאבקים סביב שוד בקר הסתיימו ביום ראשון, דיווח מושל מחוז. כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום סודאן אישר דיווחים על תקיפות שהתחוללו ב-9 במרס נגד כמה מחנות של שבט לו-נואר באזורי הגבול של דרום סודאן ואתיופיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה ימי מאבקים סביב שוד בקר הסתיימו ביום ראשון, דיווח מושל מחוז. כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום סודאן אישר דיווחים על תקיפות שהתחוללו ב-9 במרס נגד כמה מחנות של שבט לו-נואר באזורי הגבול של דרום סודאן ואתיופיה

מאת גרשון גירון

דרום סודאן - אזור בלתי נגיש
דרום סודאן - אזור בלתי נגיש

קואול מניאנג, מושל מחוז ג'ונגלאי בדרום סודאן, אמר שבני שבט מורלה תקפו כמה קבוצות של בני לו-נואר שחנו במחנות ארעי, לשם הביאו את עדריהם למרעה. כך מדווחת רשת CNN.

"ההתקפות התרחשו במרחבי ביצות," אמר מניאנג, והוסיף שכוחות הביטחון לא היו מסוגלים להתפרש בנפת נאסיר המרוחקת במדינת הנילוס העליון, מאחר שאין שום דרך המובילה אליו.

מניאנג, בן שבט הדינקה, אמר שבני שבט המורלה חצו מנפת פיבור, בג'ונגלאי, אל אתיופיה השכנה, פנו צפונה וחדרו שוב לדרום סודאן כדי לתקוף שם. "הם לקחו פרות וחצו שוב לאתיופיה," הוא אמר. "עכשיו הם נכנסים שוב לשטח דרום סודאן."

אנשי כוח שמירת השלום של האו"ם אמרו, כי הם חוקרים את ההתקפות, אך לא יכלו לאשר את הדיווח בנוגע למספר ההרוגים והפצועים. "כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום סודאן אישר דיווחים על תקיפות שהתחוללו ב-9 במרס נגד כמה מחנות של שבט לו-נואר באזורי הגבול של דרום סודאן ואתיופיה," אמר דובר מטעם המשלחת, קואידר זרוק.

לדברי האו"ם יותר מ-1000 בני אדם נהרגו בשנה האחרונה בג'ונגלאי, רובם בהתנגשויות בין בני מורלה ללו-נואר. בשלהי דצמבר צעדו כ-6,000 לו-נואר לתוך נפת פיבור ורצחו מאות בני מורלה בסדרת התקפות, שנמשכה גם בינואר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן