Skip to content

סופית – ארקיע תפנה את שדה דב

בית משפט השלום נתן היום פסק דין חלקי במשפט שמנהלת רשות מקרקעי ישראל נגד ארקיע. במסגרת הדיון הודיעה ארקיע על נכונותה לפנות את שדה דב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום התל אביב פסק היום (ראשון) כי על חברת ארקיע לפנות את שדה דב עד ליום שני ה-20 בינואר 2020.  התביעה כנגד ארקיע הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל לפני כ-5 שנים.
השטח שיפונה עתיד לשמש לבניית 16 אלף יחידות בהתאם לתכניות המקודמות בימים אלה במוסדות התכנון.

ארקיע ניהלה מאבק כנגד פינויה ורק לאחר דיונים בבית המשפט בפני השופט יגאל נמרודי במהלכם הביע את עמדתו בדבר סיכוייה של ארקיע בהגנתה, הודיעה ארקיע כי היא מפנה את כל שטח שדה דב.

(צילום: גוגל מפות)

התביעה עוכבה שנים רבות בשל טענתה של ארקיע כי יש קשר בין תביעה כספית נוספת שהגישה נגדה המדינה לבין טענותיה לזכויות בקרקע. הדיון חודש רק לאחר שניתן פסק דין בבית המשפט העליון, במסגרת התביעה הכספית נגד ארקיע, בדבר חבותה של ארקיע לשלם על פי תעריפי רשות שדות התעופה.
ארקיע הגיעה להסכם עם הרשות שתפנה את כל שטח שדה דב שנמצא בשימושה ובית המשפט נתן תוקף להסכמות בין חברת ארקיע למדינה, לפיהן ארקיע תפנה את השטח בו היא מחזיקה בשדה דב וכל צד ישמור על טענותיו בתביעות עתידיות. בתיק טיפלו עו"ד רינה מיוחס מנהלת מחלקת מקרקעין ועו"ד מאיה לויאן מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן