Skip to content

הצבא צועד על קיבתו? גם השלום

או איך להכין ארוחה טעימה מהירה ישראפלסטינית ?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזמנתי חברים לארוחת ערב אוריינטלית. צלצלו והזמנתי בספונטניות.עמדה לרשותי חצי שעה להכנת ארוחה טעימה ומשביעה.החלטתי בו בשניה להסתמך על האירוח הפלסטיני. הם, קרובינו הפלסטנים יודעים לארח בחום לב ותמיד בפשטות נדיבה מדהימה וטעימה.

שלפתי מהמקפיא קבבי כבש שרכשתי בזמנו מהקצב ושיפודי פרגיות עוף שהיו כבר משופדים על קיסמי עץ (מהסוג העבה ולא המחטי) .

כתוספת לבשר נזכרתי במתכון של ידידה ממוצא לבנוני שנשאה גרה כעת במעלות תרשיחא .

בעוד אני מניחה את הכרובית בסיר לאידוי, הפשרתי את הבשר הקפוא במיקרו.

מעניין איך ניתן להפשיר ולחמם יחסים, חשבתי, כשבדיוק על מרקע הטלוויזיה, היידה ביבי עשה שרירים מול החמאס ומול הפלסטינים

הנה אנו הנשים מפשירות ובונות יחסים ללא מאמץ. אולי אנחנו אלו שצריכות להוציא את היחסים הקפואים של ישראל והפלסטינים, להפשירם, לאדותם לתבלם ולהגישם לשני העמים מתובלנים, מעורים, טעימים ומריחים טוב.

ברור שאנו נוכל לעשות כך. הבעיה? אין בכנסת בשום מפלגה אישה של ממש. תירגעו בבקשה,

כל שאני אומרת הוא שאיני מטילה ספק בנשיותן של חברות הכנסת. ממש לא. אבל אני מטילה ספק רב מאוד בפעילותן מתוך אינטואיציות נשיות. מתוך חוכמה נשית. היות והן לדעתי שטופות באידיאולוגיה של הכיסאולוגיה ומתמודדות בעולם שובניסטי פוליטי מפלגתי. הן מזמן התאימו עצמן לתפיסה הזכרית שובניסטית טיפוסית. כן, כל חברות הכנסת. מהימין ומהשמאל. אבל, אם תמנו אישה לנהל את המדינה, הצבא והביטחון, אני מבטיחה לכם כי תקבלו חוזה שלום מהר ממה שתחשבו. אה? את זה עוד לא ניסיתם. שלחו את היידה ביבי ושריו הביתה. שלחו את בנט, סמוטריץ', אסמאעיל הנייה, אבו מאזן וחברי ממשלתו הביתה. מנו במקומם שתי נשים רציניות וטובות. ואותם נשים תבשלנה לכם חוזה שלום טעים, בריא, מזין ומהנה לכל עמי האזור. לפלסטינים ולישראלים. נסו. לא תצטערו.

בינתיים, בעת שהכרובית אודתה לה. הכנתי במעבד המזון את הטחינה. סוג הטחינה חשוב מאוד. אל תתפתו לאריזות מפוארות בסופר. אני ממליצה על טחינת עיישה שהנה מעולה אבל ניתן להשיגה רק אצל שכיננו הפלסטינאים אישית קונה אותה בסופר בקלנסוואה, אבל, השתמשו בכל טחינה אחרת ובלבד שתהיה טחינה גולמית מעולה.(אחוה, גמל, אתיופית) הורדתי את הכרובית מהאש. נתתי לה מעט להצטנן.

גם את יחסנו עם הפלסטינים הגיע הזמן להוריד מהאש. להרגיע את המתנחלים. להפסיק לבנות ולהתפשט על שטח לא לנו. את מרבית מרצנו הכלכלי והרוחני להשקיע בינתיים ולתמיד בעצם, בזרם חינוך. חינוך ממלכתי לכולם. חינוך להורות, חינוך למבוגרים, חינוך לילדינו. חינוך לתרבות, חינוך לחשיבה פרגמטית. חינוך לסובלנות וסבלנות. חינוך ערכי שורשי וציוני. להתנער מהלבנטיזציה שאחזה בנו ופושטת בנו כאש בשדות. חנוך לאזרחות טובה ומועילה איננו מילה גסה. נהפוך הוא.

הפכתי את הכרובית, נגעתי בה בקצות אצבעותיי. היא הצטננה די צרכה. כעת חתכתי אותה על מגש חיתוך.

כן, גם את השלום ידידי לא נקבל על מגש של כסף. אבל בהחלט לאחר הרגעת יחסינו עם הפלסטינאים נוכל לגשת למטבח השלום ולהתחיל בהכנתו.

חתכתי את הכרובית לפלחים גסים. גם את ארץ ישראל השלמה נאלץ לחתוך. גם אברהם אבינו חלק אותה עם ישמעאל. זוכרים?

כעת יצקתי את הטחינה (לא לפני שטעמתי ושיפרתי את טעמה) על הכרובית. ערבבתי קלות בתנועות הפיכה את הכרובית והותרתי אותה להצטנן בקערת ההגשה.כעת שפתתי על הגז את פלטת הצלייה. 12 קבבים מבשר כבש מעורב עם בשר בקר. 12 שיפודי שישליק מבשר עוף. הונחו על פלטת הצלייה הגדולה. מגע הבשר במתכת הלוהטת השמיע רחש צלייה מוכר.

עצתי לכם: לאחר הנחת הבשר על הפלטה, אל תנסו להפכו או להזיזו עד שישחים היטב בצד הנחרך ויופיעו בו סימני חריכה וצריבה כהים. או אז תהפכו אותו בעדינות וכך לא ידבק הבשר למתכת. צרבו היטב את השישליק מכל צדדיו. רק אז הנמיכו את להבות הגז ובשלו עוד מעט רק לא יותר מידי. אל תייבשו את הבשר.

כך גם את שיחות השלום, אל לנו להותירן על האש יותר מידי. אחרת הן יתייבשו ויתפחמו והאש שוב תפרוץ בלהבות באזורנו. ואנו האמהות משני צידי המתרס, נמשיך לקונן על אחינו, בנינו, אבותינו ובני זוגנו.

שיפודי פרגיות (מתאים גם לכרעיים)

המרינדה
½ בקבוק מיץ לימון משומר
100 גרם שביבי שום( קורנפלקס שום)
1 צנצנת קטנה של חרדל תלמה
50-100 גרם אורגנו יבש
ההכנה

לערבב את כל מרכיבי המרינדה
להשרות את השיפודים במרינדה כחצי שעה
לצלות על גריל פחמים

סלט כרובית בטחינה

כרובית לבנה מבושלת אל דאנטה
הכנת הכרובית:

לבשל ולאדות את הכרובית כ20 דקות.
לפרק אותה ולחתוך לחתיכות בינוניות ולהניח בקערה.
רוטב הטחינה

1כוס טחינה עיישה או אחוה
4 שיני שום
1 יוגורט
מיץ לימון מלח לפי הטעם
כוסברה קצוצה .
מעט מים
הכנת הטחינה

לערבב היטב את כל החומרים במעבד מזון (נוח ומהיר יותר מעיבוד ידני )
לטעום ולשפר טעם לפי התחושה.

הרכבת הסלט
למזוג על הכרובית ולערבב קלות מבלי למרוח את קרעי הכרובית לעיסה
להגשה ועיטור
ניתן לפזר מעל הכרובית צנובר קלוי או כוסברה או פטרוזיליה קצוצה,
לפזר קוביות עגבניות וגרגרי רימון

סלט זה, טעמו משתפר אחרי יום במקרר (אבל למי יש סבלנות לחכות?)

את הסעודה קינחנו במטעמים מסורתיים שרכשנו אצל האני סוייט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן