Skip to content

ההפגנה למען נתניהו – האלפים לא הגיעו

ההיסעים, הפרסומים ושלל נואמים, לא הביאו אלפים כמצופה להפגנת תמיכה בנתניהו מול הדיון בבית המשפט העליון, רחבת הבימה הייתה יותר ריקה ממלאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות בודדות של מפגינים תומכי נתניהו, הגיעו הערב (שני) לכיכר הבימה להפגנה כנגד הכוונה להעמיד את ראש הממשלה לדין פלילי.
למרות הצהרות המארגנים ברובם ארגוני ימין קיצוני, וביניהם: אם תרצו, נחלה ועוד 10  גופים נוספים, למרות הפרסום וההסעות מאורגנות מרחבי הארץ ברישום מראש בדפי הרשתות החברתיות ושלל נואמי ימין וביניהם עורך הדין יורם שפטל שהזהיר מפני דיקטטורה ורודנות ובראשה מערכת המשפט.  ולמרות לוח היסעים המאורגן שפורסם בדפי קבוצות התמיכה בנתניהו במהלך שבוע ימים ויותר. הגיעו רק מאות ספורות לרחבת הבימה בתל אביב.

ההפגנה בשיאה (צילום: ציפי מנשה)
ההפגנה בשיאה (צילום: ציפי מנשה)
רישום ההסעים נותר ריק (צילום מדף הפייסבוק)
רישום ההסעים נותר ריק (צילום מדף הפייסבוק)

ההפגנה החלה ב 19:00 וכונה לכך ששיאה יהיה לקראת הפריים טיים בשעה 20:00 בערב, עת מהדורות החדשות, כשברקע הודיעו הקריינים שוב ושוב לקהל המצומצם כי האוטובוסים בדרך, אך אלו כאמור בוששו לבוא עד שידור ידיעה זו.
ההפגנה כולה הופקה כאיום או אזהרה לבית המשפט העליון ונכרה בו היטב כוונת מכוון להוות מסר אזהרה לבית המשפט לאור הדיון בבית המשפט  שיתקיים מחר בעתירה שהוגשה כנגד נתניהו התובעת מבית המשפט להכריע באם בנימין נתניהו כשיר להרכיב את הממשלה הבאה או לא. מסר שירתיע את שופטי בית המשפט מלחרוץ דין בעתירה זו. דובריו של נתניהו, חברי כנסת ושרים למיניהם נשלחו והגיעו אמש והיום לאולפני הטלוויזיה השידור ולמהדורות החדשות והדהדו דף מסרים אחיד. נתניהו כשיר להרכיב ממשלה ובקשת חסינות בכנסת ממשפטו הפלילי היא צעד חיובי שנועד להגן על הדמוקרטיה כמו גם עליו. שיא ההפגנה, הקליימקס של גל ההתנגדות להתערבות העליון בעניינו של נתניהו ויצירת אהדה ציבורית לבקשת החסינות אותה הוא אמור להגיש לוועדת הכנסת, לא הגיע. כ-400 מפגינים הגיעו בשיאה של ההפגנה ורבים מהם עזבו במהלך הנאומים.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

שפטל: העליון זו דיקטטורה. ציפורי: מנדלבליט שקרן

עורך הדין יורם שפט נאם בתחילת ההפגנה והסביר לקהל שמתהווה דיקטטורה מול עינינו ובית המשפט הנו הדיקטטור. כששפטל  הזכיר את בית המשפט העליון שעומד לדון מחר בעתירה עצר אותו הקריין והמריץ בליווי מתופף טמבור את הקהל לקרא סיסמאות: "לא ניתן", ו "בושה, בושה" המנחה קרא כשהקהל חוזר אחריו.
הגדיל לעשות אלי ציפורי מתומכי נתניהו שאמר לקהל כי "חסינות לנתניהו זו חסינות לדמוקרטיה", והיא גם "חסינות מתפירת תיקים", "חסינות מחוסר תום לב בהגשת כתבי אישום", ו"חסינות מאכיפה בררנית". "אבחי מנדלבליט שיקר בחקירותיו בפרשת הרפז" האשים ציפורי את היועץ. "שיקר" אמר שוב ציפורי והמתין לקריאות הבוז של הקהל. :הוא שיבש הליכי חקירה" המשיך והאשים ציפורי את מנדלבליט והסביר: "הוא (מנדלבליט) הדליף מחומרי החקירה שלו לידידו גבי אשכנזי יריבו הפוליטי של נתניהו", כשציפורי הזכיר את שמו של היועה"מ מנדלבליט, פרץ הקהל בזעקות בוז בהנחית המנחה. ציפוריהמשיך לתקוף את מנדלבליט ושוב קטע אותו הקריין והמריץ את הקהל לצעוק: "בושה, בושה". "שי ניצן סגר את התיק נגד מנדלבליט" הוסיף ציפורי, "רק בגלל שהעבירות שלו היו ברף הנמוך פתאום" אמר ציפורי וסימן מירכאות בידיו.  גם כאן, כשציפורי הזכיר את שמו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט,  פרץ הקהל בקריאות "בוז".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

האוטובוסים לא הגיעו דברי נתניהו לא הסעירו את הקהל

לקראת חדשות 20:00 העלה נתניהו לדף הפייסבוק שלו את התייחסותו לדיון בעליון ובתאום מדויק  עלה עיתונאי ערוץ 20 בועז גולן לבמה והקריא את התייחסותו של נתניהו כפי שהעלה  אותה לדף הפייסבוק.
"לפני דקות ספורות מסר ראש הממשלה את הדברים הבאים", אמר גולן לקהל והקריא מעל הבמה את דברי נתניהו: " יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי כדי שיכפיש ויסכל משפטית את המועמדות שלי לראשות הממשלה. אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל יפול לתוך המלכודת הזאת. בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר. כך תמיד היה וכך תמיד יהיה".  גולן סיים אבל הקהל לא הגיב במחיאות כפיים וקריאות עידוד כמצופה. גם דגל ישראל שעליו הודפסה תמונתו של נתניהו ואולי הערב שהיה קר מידי לקהל המצומצם שהגיע ל"הפגנת האלפים" לא עזר.  לקראת 21:00 החלו לעזוב מפגינים רבים את ההפגנה והותירו לקהל של כ 150 איש להקשיב לייתרת הנואמים והנואמים. גם האוטובוסים לא הגיעו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן