Skip to content

הג'יהאד האסלאמי: נכבד את הפסקת האש

בכיר בממסד המצרי טוען כי ההסכם הושג תמורת "התחייבות יוצאת דופן של ישראל להפסיק את ההתנקשויות". בכיר ברשות הפלסטינית: "ישראל טעתה בהערכת יכולת התגובה של הג'יהאד האסלאמי". דובר הארגון מדגיש כי הג'יהאד לא מעוניין בהמשך הלוחמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכיר בממסד המצרי טוען כי ההסכם הושג תמורת "התחייבות יוצאת דופן של ישראל להפסיק את ההתנקשויות". בכיר ברשות הפלסטינית: "ישראל טעתה בהערכת יכולת התגובה של הג'יהאד האסלאמי". דובר הארגון מדגיש כי הג'יהאד לא מעוניין בהמשך הלוחמה 

נועה גרבר

הג'יהאד האסלאמי הודיע אתמול (ג'), שיכבד את הסכם הפסקת האש, שהושג בתיווכה של מצרים, כך מדווחת סוכנות הידיעות "מען". דאוד שיהאב, דוברו של הארגון, אמר כי "ההסכם הוא הישג פלסטיני". בכירים בישראל מציינים, כי ההפוגה תכובד רק כנגד הפסקת האש מן הצד הנגדי, אולם שיהאב טוען שהתקבלה התחייבות מן הצד הישראלי להפסיק את הירי, התחייבות שהועברה לארגון על ידי המתווכים המצרים. שיהאב אומר כי "התחייבות ישראל לחדול מירי ומן הסיכולים הוא הישג להתנגדות." עוד אמר שיהאב כי "אם תחזור ישראל לסורה ותפעל בתוקפנות, נגיב בהתאם".

שיגור לעבר ישראל. רצועת עזה (ויקימדיה)
שיגור לעבר ישראל. רצועת עזה (ויקימדיה)

בכיר בממסד המצרי, שלקח חלק במאמץ להגיע לרגיעה, אומר כי הן הגי'האד האסלאמי, והן פלוגות וועדות ההתנגדות, שהיו הגופים הדומיננטיים במהלך הירי לעבר ישראל, הביעו נכונות לכבד את ההסכם. בדומה לשיהאב, הבכיר מציין כי למרות טענות בכירים בממסד הישראלי על כך שרגיעה תושג רק אם יפסיק הירי מעזה, ההסכם כלל "התחייבות יוצאת דופן של ישראל, להפסיק את ההתנקשויות על מנת להגיע לרגיעה ולהפסקת הירי על ישראל".

בתוך כך, רצף הירי ארוך הטווח אל ישראל נפסק, אולם בשעות האחרונות נפלו כשש פצצות מרגמה באזור המועצה האזורית אשכול. העובדה כי ירי נמשך רק על עבר הטווח הקרוב לרצועה, מעידה על כך כי ארגונים קטנים יותר לא מכבדים את הפסקת האש. הג'יהאד האסלאמי וועדות ההתנגדות, שני ארגונים הנתמכים לוגיסטית על ידי איראן, הוכיחו בסבב זה כי טווח הפגיעה שלהם בישראל מגיע עד גדרה.

הפסקת אש בתנאי ההתנגדות

סופיאן אבו זיידה
ישראל טעתה בהערכה. סופיאן אבו זיידה

הג'יהאד האסלאמי, הגוף האופוזיציוני החזק ביותר אל מול החמאס, מקפיד להציג את עצמו כצד המנצח של סבב זה. להסכם הפסקת האש שהושג במצרים קדמה מסיבת עיתונאים שערכה הזרוע החמושה של הארגון, "פלוגות אל קודס", בו הדגישה כי "הסכם עם ישראל יושג רק בתנאי ההתנגדות". באתר הארגון הועלה אתמול ראיון עם בכיר מלב הקונצנזוס הפלסטיני, סופיאן אבו זיאדה, חבר הפת"ח, אשר הציג את פירושו להפסקת האש: "ישראל התנקשה בזוהיר אל קייסי (מזכ"ל וועדות ההתנגדות העממית- נ.ג.) משום שהאמינה שהתגובה מעזה תהיה חלשה, אולם היא טעתה בהערכתה. ההסלמה הנוכחית מוכיחה כי הנשק בידי הפלגים החמושים, ובמיוחד זה שבידי הג'יהאד האסלאמי, מאפשר להכות את ישראל בחוזקה". עוד הוסיף אבו זיאדה כי "ההסלמה האחרונה הוכיחה לישראל כי היא לא יכולה להמשיך ולנהוג בעזה כראות עיניה, משום שהתגובה תהיה קשה. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן