Skip to content

ארצות הברית מזהירה מפני תגובה איראנית ובישראל הוכרזה כוננות

האייתולה חומיני מבטיח נקמה קשה וחמורה על הרג סולימאן קאסם, כוננות גבוהה בישראל ובארה"ב. דובר משמרות המהפכה: אם הייתי אמריקאי בבגדד או באירופה, הייתי עוזב מיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לחיסולו של קאסם סולימאני הלילה (שישי)  אמר הבוקר אמיר מוסאווי דיפלומט איראני לשעבר בראיון לערוץ אלגזירה כי  מידע ראשוני מצביע כי בין ההרוגים בתקיפה האמריקאית ישנה אישיות לבנונית ואישיות סורית אך אינו מעוניין לפרט יותר עוד אמר כי ארצות הברית העבירה מסר לאיראן באמצעות מתווך ערבי לבל תגיב על חיסול סולימאני אך לדעתו איראן לא תתייחס למסר זה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע הבוקר שהוא מעודכן ונשאר ביוון, החליט להקדים את חזרתו לארץ מיוון, והנחה את השרים שלא להתבטא כלל בעניין. סוכנות הידיעות "אירנא" האיראנית  דיווחה לא מזמן  כי סוליימני הגיע לבגדאד מלבנון. הוא ואל מוהנדס נעו בשני רכבים שונים באזור נמל התעופה בעת החיסול. לדברי סוכנות הידיעות האיראנית, האייתוללה חמינאי הבטיח נקמה קשה וחמורה על הרג "הקדוש, האלוף קאסם סוליימני".

צילום מהתקיפה האמריקאית בבגדד (צילום מהרשתות החברתיות בפייסבוק)
צילום מהתקיפה האמריקאית בבגדד (צילום מהרשתות החברתיות בפייסבוק)

 

ודעות אבל על מות סולימאני באירן
מודעות אבל על מות סולימאני באירן

 

ציוץ האיום של חוסאן רוחאני
ציוץ האיום של חוסאן רוחאני

שגריר איראן בבגדד מסר כי התקיפה בוצעה בשעה 1 לפנות בוקר. היו שני רכבים בהם נסעו סולימני ומוהנדיס ועוד 10 מלווים ומאבטחים", הוא הוסיף כי כל הנוכחים נהרגו בתקיפה האמריקנית וכי סידורים נעשים כעת להבאת גופותיהם לאיראן.  על פי הדיווחים בעיראק גם גיסו של עימאד מורנייה ובכיר נוסף בחיזבאללה נהרגו בתקיפה האמריקנית. מפקד משמרות המהפכה אמר כי נקמה קשה ממתינה לפושעים לאחר חיסולו של סולימאני.
משרד החוץ הרוסי הגיב לתקיפה ומסר כי הריגתו של סולימני היא הרפתקה שתוביל להסלמה בכל האזור. דובר משמרות המהפכה הגיב: "שמחת הציונים והאמריקנים תהפוך במהרה לאבל", הדובר אבו חמזה אמר כי "אנו מתאבלים על מותם של גיבורי ההתנגדות שפוצץ את עיראק ומנהיג המועצה עדי הגנרל "קאסם Soleimani" מפקד כוח קודס של המשמר האיסלמי באיראן, סגן ראש ההמון הפופולרי בעיראק, מנהיג אבו מהדי אל-מוהידיס". הדובר הוסיף: "אפ הייתי אזרח אמריקאי באירן, הייתי עוזב עכשיו. אם הייתי אזרח אמריקאי  באירופה או באסיה, הייתי עוזב מיד."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן