Skip to content

חיסול נוסף – הפעם בצפון עיראק

מפקד מיליציית קטאיב, האימאם עלי שביל אל זאידי, אחיו, ו- 5 שומרי ראשם נהרגו הלילה בתקיפה האווירית צפונית לבגדאד. הפנטגון: הותקפו מטרות שכוונו נגד חטיבת "אימאם-עלי" בעיראק. תוך כך דובר הכוחות האמריקניים מכחיש: "הקואליציה לא ביצעה תקיפות אוויריות סמוך למחנה טאג'י שבצפון בגדד בימים האחרונים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: רשתות חברתיות ערביות
צילום: רשתות חברתיות ערביות

תקיפה בה נהרגו הלילה (שבת) שישה אנשי מיליציית "קטאיב האימאם עלי", אושרה הבוקר על ידי הפנטגון, שם טענו כי כוונה נגד חטיבת "אימאם-עלי" בגבול סוריה-עיראק. הפנטגון הודיע כי קיימת "סבירות גבוהה" לפגיעה במנהיג המליציה, בעוד בעיראק דיווחו כי מדובר בגורמי רפואה שנפגעו. שגריר איראן באו"ם הזהיר כי "תקיפה תענה בתקיפה".

על פי דיווחים בעיראק, השישה – חברי המיליציות השיעיות – נהרגו בתקיפה של שיירה באזור א-תאג'י מצפון לבגדאד. המיליציות השיעיות אישרו את דבר התקיפה, אך אמרו שאיש ממנהיגיה לא נהרג. לטענתם מדובר בשיירה רפואית.

השבועון האמריקאי ניוזוויק ציטט בכירים בפנטגון, לפיהם סבירות גבוהה שמפקד המיליציה הפרו-איראנית "גדודי האימאם עלי" שובול א-זיידי נהרג. בו זמנית, הקולונל מיילס קגינס, דובר הקואליציה הבינלאומית באזור עיראק וסוריה, הכחיש את הדיווחים. "הקואליציה לא ביצעה תקיפות אוויריות סמוך למחנה טאג'י שמצפון לבגדד בימים האחרונים," הודיע קולונל מיילס. גם דובר הכוחות האמריקניים מסר, כי "הקואליציה לא ביצעה תקיפות אוויריות סמוך למחנה טאג'י שבצפון בגדד בימים האחרונים". זאת, על אף הדיווח בטלוויזיה הממלכתית העיראקית על ששה הרוגים ושלושה פצועים כתוצאה מתקיפה אמריקנית באזור.

רשת "אל-ג'זירה" דווחה, כי האנשים שנהרגו הם מפקדים באחת המיליציות. בערוץ "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה ציינו, כי שני כלי הרכב שהותקפו שייכים למיליציה בשם "גדודי אימאם עלי". מדובר במיליציה שיעית פרו-איראנית חדשה יחסית, שהוקמה ב-2014 ונתמכת על-ידי איראן.

מפקד של כוח אל קודס האיראני בתימן, עבדול רידה שאהלאי, חוסל לפני זמן קצר בתימן. על ראשו עמד פרס של 15 מיליון דולר והוא הבכיר האיראני השני שמחוסל מחוץ לאיראן בתוך 24 שעות.

אל-גז'אירי שחוסל ליד קאסן סולימאני שחוסל אתמול (צילום: רשתות חברתיות ופארוק)
אל-גז'אירי שחוסל ליד קאסן סולימאני שחוסל אתמול (צילום: רשתות חברתיות ופארוק)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן