Skip to content

מרתון טבריה ה -43, קסם על ים כינרת

ביטי דויטש קבעה שיא אישי חדש 2:32:26 שע'. את המרתון סיים ראשון מלקה תחלואיני בן ה-21 בתוצאה של 2:14:55 שע', כאלוף ישראל במרתון הוכתר אמיר רמון שסיים ב 2:25:40 שע'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלס הכנרת הפך לאורך השנים ל"מדד" מצב הרוח הלאומי והמערכות החורפיות של החודש האחרון בהחלט נתנו סיבה טובה לאופטימיות לגבי מפלס הכינרת. ביום שישי בבוקר לשפת הכנרת שררו מצב רוח מרומם  ושמחה רבה, בתזמון מושלם השמיים האירו פנים ומרתון טבריה יצא לדרך בפעם ה- 43. למעלה מ- 7000 רצים מ-35 מדינות בעולם נטלו חלק במרתון שלמעשה פתח  את עונת המרתונים הבינלאומיים לשנת 2020.

מחכים לשריקת הפתיחה (צילום:דן בר-דוב)

מרתון טבריה, הינו המרתון הוותיק בישראל, מסלול הריצה הוא שטוח ונוח להפליא, והריצה לצד קו המים של  הכנרת היא פשוט תענוג, מניסיון. לא פלא שאצני עילית רבים באים למרוץ זה כדי להשיג תוצאות טובות.

הרץ מארו טפרי בדרכו לשיא אישי בחצי מרתון (צילום:דן בר-דוב)

ביטי דויטש, רצת המרתון שניצחה גם בשנה שעברה, הצליחה לשפר את שיאה האישי וקבעה שיא אישי חדש 2:32:26 שע'. את המרתון סיים ראשון מלקה תחלואיני בן ה-21 שקבע תוצאה של 2:14:55 שע', כאלוף ישראל במרתון הוכתר אמיר רמון שהצליח לקבוע שיא אישי 2:25:40 שע'. את מקצה חצי המרתון ניצח מארו טפרי שסיים בתוצאה של  1:01:23 שע'.

ראש עיריית טבריה רון קובי מזניק את המרתון (צילום:דן בר-דוב)

ראש העיר רון קובי שהזניק ברך את הרצים "המרתון הראשון בישראל משנת 1977, שסלל דרך לענף ולתרבות הריצה בארץ, מזמן לרצים אצלנו מסלול שטוח ומהיר, ריצה לצד נופי הכנרת וההרים הירוקים סביב לה וחגיגה שלא נפסקת לאורך 42.2 ק״מ. המרתון השנה מתוכנן בסמוך לטיילת על שפת הכנרת, כך שלכל הרצים ובני משפחותיהם מצפה חוויה ייחודית נוספת, ססגונית יותר שתתפרס על פני כמה ימים ברחבי העיר ותעניק חגיגה ספורטיבית שלמה לרצים ולבני משפחותיהם".

ריצה מהנה לצד קו המים (צילום:דן בר-דוב)
ריצה מהנה לצד קו המים (צילום:דן בר-דוב)

עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל, החברה המופקדת על הפקת מרתון טבריה, ויש לציין שהם עשו עבודה יוצאת מהכלל בארגון המרוץ, אמר ״השנה כמו בכל שנה, סימנו לעצמנו למטרה לייצר חגיגה של כמה ימים וחוויה מיוחדת לרצים. לחבר לסוף שבוע אחד את קהילת הרצים עם תושבי העיר טבריה בתכני האירוע ובפעילות אקטיבית בכל אירועי המרתון. בנוסף יש לנו יעד להפוך את המרתון לחוויה תיירותית בת גם בקרב תיירות הפנים וגם התיירות הנכנסת בעיר טבריה."

מאחורי מרתון ווינר טבריה עומד שיתוף פעולה בין השותפים חברת מרתון ישראל, עירית טבריה, טוטו וינר, איגוד האתלטיקה, הפועל, משרד התיירות ומשרד הספורט. השנה אירח המרתון לראשונה משלחת של רצים מירדן, שהגיעה לישראל באישורו של מלך ירדן, כדי לקחת חלק באירוע הבינלאומי.

מראה קסום על הכנרת (צילום:דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן