Skip to content

הוחמרה הענישה על שימוש בטלפונים סלולריים במבחני הבגרות

בחינות בגרות המתחילות מחר הביאו איתן גם החמרה בעונש השימוש בטלפון נייד ושעון חכם בחינות הבגרות נתפסת? נפסלת ואין מועד ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תלמיד שייתפס כשהוא משתמש בעת בחינת הבגרות בטלפון נייד או בשעון חכם, ייפסל ולא יוכל גם לגשת למבחן חוזר במהלך שנת הלימודים הנוכחית.  כך הודיע היום (ראשון) משרד החינוך שהחליט להחמיר את הענישה על שימוש אסור בנייד בעת קיום הבחינות. מחוזר חדש בנושא טוהר הבחינות שהופץ היום לבתי הספר נמסר כי נבחן שייתפס בהעתקה 'תבניתית' (תשובות בפורמט אחיד שחוזר על עצמו) או שייחשד בשימוש בטלפון נייד או שעון חכם, ייפסל ויאבד את זכותו האוטומטית להיבחנות חוזרת בשני המועדים העוקבים.
עוד עולה כי משרד החינוך יקפיד יותר על מניעת מקרי פגיעה בטוהר הבחינות. לכן בניגוד לעבר מועדי שיגור השאלונים ופתיחת הכספות יתבצעו באופן דיפרנציאלי, כדי למנוע חשיפה מוקדמת, טרם הבחינה, לשאלונים עתירי סיכון. כמו כן ישתדל משרד החינוך למנוע מהנבחנים את הצורך להדביק מדבקות שמיות על גבי מחברות המבחנים.
עונת בגרויות חורף 2020 תפתח מחר כש-200 אלף תלמידים צפויים להבחן במגוון תחומי הדעת השונים. הבחינה הראשונה תחל מחר בספרות, והאחרונה תסתיים ב-10.2.2020 בבגרות מורשות (אסלאם, דת נוצרית ודרוזית).

אילוסטרציה (freepick.com)
אילוסטרציה (freepick.com)

בחינת הבגרות באנגלית תתקיים ב- 16.1.2020 במסגרתה צפויים להבחן כ-100,000 תלמידים מכ- 1,100 בתי ספר. בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים ב- 23.1.2020 כש- 85,000 תלמידים מכ-1,100 בתי-ספר צפויים לקחת בה חלק.

כ- 40,000 נבחנים יפתחו מחר את מועד בגרויות החורף בבחינת הבגרות בספרות, בכ- 600 מוסדות חינוך.  בסה"כ יבחנו  כ- 200,000 אלף תלמידים, ב-87 שאלונים במקצועות השונים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב מסר כי "בחינות החורף מעניקות למערכת החינוך את הגמישות הנדרשת, כדי לאפשר לכל תלמידה ותלמיד למצות את הפוטנציאל שגלום בהם. אנו נחושים לאפשר לכל תלמיד, בכל מגזר, לצאת ממערכת החינוך עם תעודת בגרות, ומועדי החורף המורחבים מעניקים לתלמידים שלל אפשרויות להצליח. שיפרנו משמעותית את תהליכי העברת שאלוני הבחינה, ותהליכי העברת הציונים, בשלל אמצעים טכנולוגיים" אבואב איחל  "הצלחה רבה לכל הנבחנים – עלו והצליחו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן