Skip to content

מרץ והעבודה-גשר הכריזו רשמית על האיחוד ביניהן

אורלי לי: "החיבור בין העבודה לגשר למרץ הוא טכני בלבד". * עמיר פרץ: ״אנחנו נוביל, אנחנו ננווט את הממשלה הבאה לממשלה של שינוי ותקווה. היום אנחנו מביאים את בשורת השינוי והתקווה.״ *ניצן הורוביץ: "בשורה גדולה למרכז-שמאל, חדשות רעות לגוש החסינות של נתניהו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב (שני) בבית סוקולב בתל אביב, מסרו יו"ר מפלגת העבודה גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מפלגת מרץ, ניצן הורביץ הצהרות בדבר החיבור בין המפלגות לריצה משותפת לכנסת. השנים מסרו הצהרות ולא אפשרו לשאול אותם שאלות. פרץ אמר כי בחיבור הזה בין המפלגות נוצר מצב בו "אנו מנפצים את תוכנית נתניהו להשיג בבחירות הקרובות 61 מנדטים לחסינות". סקר שנערך עבור ערוץ 13 העלה כי הריצה המשותפת תניב לרשימה הזו 9 מנדטים בכנסת הבאה.

צילום: דוברות מרץ
צילום: דוברות מרץ

ניצן הורביץ אמר כי "זהו רגע היסטורי לשמאל  הישראלי. האיחוד הזה הוא בשורה גדולה לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו, הכהניסטים ואנשי החושך".
יו"ר סיעת גשר, אורלי לוי, התראיינה מאוחר יותר לערוצי החדשות והסבירה, כי למרות שאינה חשה בנוח עם החיבור הזה ולמרות שבין תפיסותיה המדיניות – ביטחוניות לאלו של מרץ יש פער גדול, הרי שהמטרה לבצע שינוי במדינה והחיבור לשותף פוליטי חייבו אותה להתגמש.

עמיר פרץ אמר כי "בבחירות הקודמות עשינו חיבור אמיץ בין העבודה וגשר, אורלי לוי וביני. החיבור הזה הכניס שיח חשוב למערכת הבחירות שבו בני אדם לפני הכל, שבו סופרים בני אדם. אני רוצה לומר בסיפוק רב כי בכל יום שעובר, החיבור ביננו התעצם וכל הניסיונות להחליש אותו לא עזרו לאיש.
הוא הוסיף : "היום אני גאה לעמוד לצידו של חברי ניצן הורוביץ –המכנה המשותף ביננו הוא גדול יותר מהמפריד ביננו. אני חש כי נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה. החיבור הזה הוא מכפיל כח ואנו נחזק איתו את שני הדגלים: דגל הצדק החברתי, ודגל השלום".

"לקחתי על עצמי להוביל את תנועת העבודה בדרכו של יצחק רבין ז"ל, דרך שהאמינה בשלום וצדק חברתי, ביטחון לאומי, ביטחון אישי ושינוי סדרי עדיפויות. מי שרוצה את דרך רבין, צריך להצביע לאיחוד הזה: העבודה – גשר – מרצ", אמר פרץ.

היום אנו מנפצים את תוכנית נתניהו להשיג בבחירות הקרובות 61 מנדטים לחסינות. היום אנחנו מתחילים לבנות את החסינות האמיתית למדינת ישראל, כמיליון ילדים עניים, לחולים שממתינים בתור לבתי החולים, לגמלאים ולנכים, למשפחות הצעירות ולמשפחות החד הוריות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים, להתיישבות העובדת המותקפת על ידי הממשלה, חסינות למיעוטים המופלים.
זאת מטרתנו המרכזית, ולכן קמה מפלגה מאוחדת גדולה וחזקה שתהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה שתהיה ממשלת התיקון לישראל".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

יו"ר מרץ, ניצן הורביץ אמר באותו מעמד כי "האיחוד היה מטרתי הפוליטית מהיום שנבחרתי לכהן כיו"ר מרצ. זו בשורה מצוינת לכל מי שדוגל בשלום, צדק חברתי, שותפות יהודית ערבית, זכויות אדם ואזרח, לכל מי שדוגל בשלטון החוק, בדמוקרטיה. עבור מי שרוצה לראות כאן תהליך מדיני, כלכלה הוגנת ושיוויון זכויות. ממשלה שרואה בני אדם – את כל בני האדם. ללא הבדל דת, לאום גזע ונטייה מינית. זהו רגע היסטורי לשמאל  הישראלי. האיחוד הזה הוא בשורה גדולה לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו, הכהניסטים ואנשי החושך.

"כל הצדדים באיחוד נדרשים לשלם מחירים. ברגע האמת, בחרתי לנהוג באחריות לאומית ולתת דוגמא אישית, בחרתי בטובתה של המדינה, של הגוש, של מרצ, גם על פני המיקום שלי כמספר אחד במפלגה נפרדת".

הורבית הוסיף כי הוא רואה "פוטנציאל ממשי עבור מרצ לחזור להגה השלטון ולהשפיע מתוך הממשלה. אם נהיה גדולים מספיק,  נבטיח שכחול לבן תבחר בממשלת שינוי ולא תחבור דווקא לימין הלאומני, גזעני, הומופובי ועברייני".

מי שרוצה להצביע ימין – יכול להצביע לליכוד או לכחול-לבן. מי שרוצה להצביע מרכז-שמאל – יש לו פתק אחד- "אמת" העבודה-מרצ-גשר", סיים הורביץ את דבריו.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

וזו רשימת המיקומים ברשימה המשותפת – העבודה – גשר – מרצ

  1. העבודה 2. העבודה /גשר 3. מרצ 4. מרצ 5. עבודה 6. עבודה 7. מרצ 8. מרצ 9. עבודה 10. 11. מרצ עבודה 12. עבודה גשר 13. עבודה 14. מרצ 15. מרצ 16.עבודה 17.עבודה/גשר 18. מרצ.      19.מרצ. 20. עבודה  21.עבודה   22. מרצ
    צוותי המו"מ שמונו מטעם מפלגת העבודה הם: השר לשעבר, אופיר פינס-פז ומזכ״ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני ומטעם מפלגת מרצ: תומר רזניק, מזכ״ל מרצ ודרור מורג. עוד נמסר כי הצוותים יסיימו בקרוב את גיבוש ניסוחי ההסכם הסופיים, יחד עם הנספחים כדי להכינם לחתימת באי הכח ומורשי החתימה."
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן