Skip to content

עלות הקמת צוות לבדיקת תכניות פעולה לנחיתה על הירח: 1 מיליון דולר

מתחדשים המאמצים לנחיתה ישראלית על הירח: לן בלווטניק מעניק מיליון דולר ל-SpaceIL כספי המענק, מטעם קרן משפחת בלווטניק, יאפשרו ל-SpaceIL לחדש את המשימה הלאומית ולהנחית חללית ישראלית על הירח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרן משפחת בלווטניק הודיעה היום (רביעי) כי תעניק מיליון דולר למיזם SpaceIL לטובת התנעת תכנית החלל "בראשית 2", במטרה לקדם את המשימה להנחית חללית ישראלית בלתי-מאוישת על הירח. "בראשית 1", ששוגרה לחלל ב-22 בפברואר 2019, הפכה את ישראל למדינה השביעית בעולם שהצליחה להגיע לירח. המענק של בלווטניק יאפשר ל-SpaceIL לגייס צוות שיוביל את התכנית לקידום "בראשית 2".

בראשית 1 תמונת אילוסטרציה (צילום מסך - מכאן 11)
בראשית 1 תמונת אילוסטרציה (צילום מסך – מכאן 11)

"ישראל ידועה ברחבי העולם בזכות הישגיה יוצאי הדופן בתחומי המדע והטכנולוגיה, והיא בעלת פוטנציאל אדיר להשגת פריצות דרך משמעותיות בתחום חקר החלל", אמר לן בלווטניק, העומד בראש קרן משפחת בלווטניק. "יש בחדשנות ובנחישות הישראלית היכולת להניע את תכנית בראשית לשיאים חדשים ולהפוך את ישראל לשחקן מוביל בתחום".

"אנחנו שמחים על הצטרפותו של לן בלווטניק למשפחת SpaceIL ומודים לו על התגייסותו למשימה", אמר יריב בש, ממייסדי SpaceIL. "יש לנו ביטחון מלא ב'בראשית 2' ובצוות הנפלא שלנו, ואנחנו נרגשים לקראת העתיד שעוד נכון ל-SpaceIL, לחדשנות הישראלית בתחום החלל ולחקר החלל בכלל".
למגפון נודע כי מדובר בהקמת צוות שיבחן ויחליט על תכנון "בראשית 2 " שתהיה אמורה לנחות על הירח. כך לדוגמא תבחן אפשרות שהחללית תפזר רשת של חלליות קטנות שיכנסו למסלול סביב הירח ויאספו מידע, או שתתוכנן חללית שתנחת על הירח ותאסוף מידע. דניאל שנער, מנכ"ל כללטק, זרוע השקעות הטכנולוגיה הישראלית של חברת Access Industries של לן בלווטניק, יצטרף לדירקטוריון SpaceIL כמשקיף.

קרן משפחת בלווטניק תומכת באופן פעיל במוסדות מובילים בתחומי החינוך, המדע, התרבות והצדקה בארה"ב, בבריטניה, בישראל וברחבי העולם. בראש הקרן עומד לן בלווטניק, תעשיין ופילנטרופ אמריקאי. מר בלווטניק הוא המייסד והיו"ר של קבוצת Access Industries, קבוצה פרטית שבסיסה בארה"ב, המנהלת השקעות אסטרטגיות ברחבי העולם, במגוון ענפים: מדיה ותקשורת, משאבי טבע וכימיקלים, הון סיכון וטכנולוגיה, בידור, נדל"ן, ביוטק ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן