Skip to content

רומיאו ויוליה עם בלט הבולשוי על מסכי הקולנוע היוקרתיים

מי לא ראה את רומיאו ויוליה? בקולנוע... או קרא את סיפור האהבה הטראגי שהתרחש בוורונה?... המחזה של שייקספיר בביצוע בלט הבולשוי מגיע לישראל ומוקרן מעל מסכי הקולנוע הנבחרים בארץ. רואים משם שומעים מכאן עוד הפקה מרהיבה של אריה בנוסף לאופרות הנפלאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיפור אהבתם הבלתי אפשרית של זוג הצעירים מורונה זכה לאינספור עיבודים, הפקות ויצירות מוזיקליות, בעיקר כאלה שהולחנו במאה ה-19 , בתקופה הרומנטית, שראתה במוות מאהבה את פסגת האידאל האמנותי. בין ההפקות סרטי קולנוע, הצגות תיאטרון ברחבי העולם, אופרות ומופעי בלט.

רומיאו ויוליה בבביצוע להקת הבלט הטובה בעולם . צילום אנה שקינה Anna Shakina

הבלט של סרגיי פרוקופייב לסיפור זה, הוא מהבלטים המפורסמים והמבוצעים ביותר ונחשב כברלקלאסיקה של ממש. הקרנה זו המגיעה לארץ היא ביצוע מופתי של להקת הבלט הטובה בעולם –הבולשוי מוסקבה.

סדרת האופרות המוקרנות, ARIA רואים משם שומעים כאן, מרחיבה את פעילותה גם להקרנת מופעי הבלט הטובים בעולם.

רומיאו ויוליה על קצות האצבעות. צילום: דמיר יוספוב Damir Yusupov

העונה תפתח בהקרנת הבלט "רומיאו ויוליה", בהקרנת בכורה שתתקיים ב-26 בינואר בסינמטק תל אביב. באותו ערב היא תוקרן גם בהיכל סביון ובסינמטק חולון.  ב-2.2.2020 יוקרן הבלט בתיאטרון ירושלים ובסינמטק חיפה.

סיפור עלילת רומיאו ויוליה

בעיירה וורונה שבאיטליה פורצת קטטת רחוב בין צעירים בני משפחת מונטגיו ומשפחת קפולט היריבות, שמופסקת על ידי הנסיך. באותו לילה שניים מבני המשפחה, רומיאו בן מונטיגיו ויוליה בת קפולט, נפגשים במשתה מסיכות שנערך בבית קפולט ומתאהבים ממבט ראשון. מאוחר יותר מתגנב רומיאו לגן מבודד מתחת למרפסת חדר השינה של יוליה, והשניים נשבעים באהבתם. אחרי זמן קצר משיא אותם בחשאי הכומר המוודה של רומיאו, האב לורנס, בסיועה של האומנת של יוליה.

שער המחזה המקורי רומיאו ויוליה של שייקספיר מ-1597

למרבה הצער, פורצת עוד קטטת רחוב בין טיבלט, דודנה של יוליה, ובין מרקוציו, חברו הטוב של רומיאו, כשטיבלט מעליב את רומיאו. רומיאו מסרב להלחם בטיבלט, כי הוא קרוב משפחה כעת בגלל נישואיו ליוליה, אולם מרקוציו נלחם במקומו. טיבלט הורג את מרקוציו, ורומיאו נוקם את מות חברו הטוב והורג את טיבלט. הנסיך פוסק את עונשו של רומיאו והוא גירוש מהעיר. רומיאו, שאינו רוצה להתרחק מעיר מולדתו ומיוליה שזה עתה נשא לאישה, עבורו הגירוש הוא מר ממוות. האב לורנס מצליח לשכנע את רומיאו שהוא בר מזל, והוא צריך להיות אסיר תודה על כך שלא נידון למוות. רומיאו ויוליה מבלים יחד את ליל הכלולות.

אהבה ומוות:מוורונה למסכים בישראל. רומיאו ויוליה במופע הבולשוי בלט על מסכי הקולנוע היוקרתיים בארץ

אביה של יוליה, שאינו יודע דבר על נישואיה, משדך לה את הרוזן העשיר פאריס. כדי להימנע מהנישואים הכפויים ולהשאר נאמנה לרומיאו, יוליה שותה שיקוי שהכין האב לורנס, ושיגרום לה להראות מתה במשך 42 שעות. האב לורנס מתכנן להודיע לרומיאו על כך, ושהשניים יוכלו להיפגש אחרי הלוויה ולברוח יחד. הוא שולח נזיר אחר עם מכתב הסבר על תוכניתו, אולם משרתו של רומיאו, בלטסאר, רואה שיוליה מתה, הוא ממהר להודיע לאדונו, ומגיע אליו לפני הודעתו של האב לורנס. ביאושו הולך רומיאו למקום קבורתה של יוליה שותה רעל ומתאבד. יוליה מתעוררת מעלפונה וכשהיא רואה את רומיאו המת היא דוקרת עצמה למוות בפגיון. בהלוויה המשותפת שנערכת לשני הצעירים מסכימות המשפחות לסיים את הסכסוך שביניהן.

רומיאו ויוליה הנאהבים בסרטו עטור הפרסים של זפירלי

בין העיבודים הבולטים לרומיאו ויוליה מדהים ביופיו הסרט עטור הפרסים של פרנקו זפירלי ב-1968 שזכה ב-2 אוסקרים ובפרסים נוספים רבים.

גם המחזמר סיפור הפרברים של ליאונרד ברנשטיין הוא למעשה עיבוד למחזה המפורסם של שייקספיר.

בסרט רומיאו וג'ולייט מ-1996 בבימוי באז לורמן, והיה מועמד לאוסקר, כיכבו ליאונרדו דה קפריו כרומיאו וקלייר דיינס כגו'ולייט. בגירסה הזאת בני משפחת מונטגיו וקפולט היריבות יוצגו על ידי אימפריות עסקיות ואת החרבות החליפו אקדחים.

ליאונרדו דה קפריו כרומיאו בסרטו של באז לורמן החרבות הפכו לאקדחים, ומשפחות הרנסאנס הפכו לאימפריות כלכליות

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן