Skip to content

אזעקת טרנד: הפייזלי עושה קאמבק

דוגמת הפייזלי, דמויית הטיפה המכופפת, שמקורותיה באיראן ובהודו, חוזרת שוב לאופנה ואנו ליקטנו עבורכם פריטי פייזלי מובחרים לעונה מאת גילי גולנדר דוגמת הפייזלי (Paisley) העתיקה, דמויית הטיפה המכופפת, שמקורותיה באיראן ובהודו, חוזרת שוב לאופנה. למעשה, דוגמת הפייזלי היא קלאסית ונכחה תמיד במלתחה של הג'נטלמן הגברי – במיוחד בצעיפים, מטפחות, עניבות ופיג'מות, אך כעת היא חוזרת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דוגמת הפייזלי, דמויית הטיפה המכופפת, שמקורותיה באיראן ובהודו, חוזרת שוב לאופנה ואנו ליקטנו עבורכם פריטי פייזלי מובחרים לעונה

מאת גילי גולנדר

דוגמת פייזלי
דוגמת פייזלי (מקור: ויקימדיה)
דוגמת הפייזלי (Paisley) העתיקה, דמויית הטיפה המכופפת, שמקורותיה באיראן ובהודו, חוזרת שוב לאופנה. למעשה, דוגמת הפייזלי היא קלאסית ונכחה תמיד במלתחה של הג'נטלמן הגברי – במיוחד בצעיפים, מטפחות, עניבות ופיג'מות, אך כעת היא חוזרת ומופיעה גם בפריטי אופנה לנשים ובגזרות ושילובים חדשים.

הופעותיה הקודמות של הטיפה האוריינטלית בשמי האופנה היו בשנות השישים, כאשר אז היא השתלבה בסגנון הפסיכדלי הפופולרי ועל רקע הנהייה למזרח ומסעותיה של להקת הביטלס בהודו, ועשרים שנה לאחר מכן היא חזרה לתקופה קצרה בשנות השמונים, כאשר כל בחורה שכיבדה את עצמה שמעה פרינס ועטתה חולצת צווארון מכופתרת בדוגמת פייזלי. והנה, בהילוך מהיר עשרים שנה קדימה, יחד עם דוגמאות אתניות נוספות כגון איקט (Ikat), הפייזלי שוב עושה קאמבק על מסלולי התצוגות וברשתות האופנה.

הפייזלי בחו"ל

שמלת פייזלי אצל סטלה מקרטני - אביב-קיץ 2012
שמלת פייזלי אצל סטלה מקרטני - אביב-קיץ 2012

לעונת אביב-קיץ 2012, סטלה מקרטני הציגה שמלות בחיתוכים מעניינים ואורגניים, חולצות מכופתרות ומכנסיים קצרים קלאסיים בדוגמת פייזלי בהירה על רקע צבעוניות כהה של שחור, כחול וסגול ובסגנון האלגנטי אך הצעיר והמתוחכם האופייני למעצבת.

בג'יל סנדר הלכו על מראה ליידי מוקפדת אך מינימליסטית עם שימוש בדוגמת הפייזלי בצבעוניות בהירה. פריטי הפייזלי שולבו עם פריטים בעלי צבע אחיד בשחור ואף כיכבו במראה שלם על טהרת הפייזלי.

פייזלי מינימליסטי בג'יל סנדר - אביב קיץ 2012
פייזלי מינימליסטי בג'יל סנדר - אביב קיץ 2012

בבית האופנה האיטלקי אטרו שילבו את הפייזלי בניואנסים עדינים בקולקציה שהוצגה בתצוגת אביב-קיץ 2012 ואילו בקו האופנה הנגיש יותר שלהם, הפייזלי בולט כהדפס הדומיננטי ביותר.

רמיזות של פייזלי באטרו - אביב-קיץ 2012
רמיזות של פייזלי באטרו - אביב-קיץ 2012

הפייזלי בישראל

חלק ממעצבי האופנה והרשתות בישראל מציגים כבר פריטי פייזלי לעונת אביב-קיץ זו: לילך אלגרבלי ל-Made By Lilamist עיצבה גופיית כפתורים בדוגמת פייזלי, גוטקס מציגים בגדי ים בהדפס זה, ומעצבת האופנה אליאן סטולרו אף הציגה מראה שלם על טהרת הפייזלי.

בגזרת הרשתות, קסטרו שילבו את פריטי הפייזלי דווקא בקולקציית הגברים המוצלחת, בלוצ'י הפייזלי מופיע בשלל גופיות, חולצות מכופתרות קצרות בצבעוניות עזה ובצעיפים, בזארה ההדפס מופיע בעיקר בנישת האביזרים אך יש גם כובעים, וב-H&M הפייזלי מככב בשלל חולצות אווריריות וקייציות, שמלות, וצעיפים.

גופיית פייזלי של MADE BY LILAMIST
גופיית פייזלי של MADE BY LILAMIST (צילום: אסף עיני)
מיקי ממון מדגמנת פייזלי לאליאן סטולרו
מיקי ממון מדגמנת פייזלי טוטאלי לאליאן סטולרו (צילום: איתן טל)
גופיית פייזלי בלוצ'י
גופיית פייזלי בלוצ'י (צילום: שי יחזקאל)

בבחירת פריטי הפייזלי לעונה הקרובה, אנו ממליצים ללכת על דוגמאות פייזלי בגוונים בהירים למראה רענן ואביבי או כהים למראה ערב מושקע, ולוותר על הדגמים עם הצבעים הפסיכדליים הפלואורסנטיים. כדאי לבחור בפריטים מבדים מסיבים טבעיים כמו כותנה או משי כדי להימנע ממראה זול וכמו כן, לא מומלץ לשלב יותר מפריט אחד של הדפס זה במראה, כיוון שהוא דומיננטי מאד.

פריטי פייזלי מוצלחים
פריטי פייזלי מוצלחים מלמעלה בכיוון השעון: שמלות של H&M, כובע של זארה, בגד ים מונוקיני של גוטקס, ז'קט של אליאן סטולרו (צילומים: יח"צ H&M, זארה, מוטי פישביין, שי נייבורג)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן