Skip to content

למרות הכל – נשות הכותל התפללו תוך קריאת ספר תורה

לאחר שבחודש שעבר החרימו סדרני רב הכותל את ספר התורה מידי נשות הכותל, שבו הנשים לכותל וקראו בתורה. החרדים: להפעיל נגדן צווי הרחקה, הן פורעות חוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות התנגדות רב הכותל וניסיונותיו למנוע תפילת נשים תוך קריאת ספר תורה מידי חודש ברחבת הכותל המערבי בירושלים, הגיעו הבוקר (שני) כ 350 נשים מקהל נשות הכותל וקראו בספר תורה שהצליחו להכניס למקום. הנשים התפללו מול מאות נשים ובנות אולפנה שהוסעו במיוחד בידי חרדים המתנגדים לאפשר לנשים להתפלל תוך קריאת ספר תורה, אל הכותל כדי למנוע תפילה זו ולהפריע לקריאת התורה בידי נשים. דבר שלא צלח בידיהם.

צילום באדיבות נשות הכותל
צילום באדיבות נשות הכותל

כזכור, בתחילת החודש שעבר ביקשו נשות הכותל להכניס ספר תורה לעזרת הנשים – והספר הוחרם בכניסה ולאחר נלקח שלא כדין על ידי רב הכותל, ולאחר איומי השנים לפנות לבית משפט העבירו למשטרה בטענה השקרית כי אבד.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל: ״החודש הייתה לנו המצווה והזכות לקרוא בתורה בכותל, בספר תורה. אנו מצרות על כך שבהוראת  רב הכותל, אנו צריכות להתחבא, ולהכניס את הספר לרחבה, כאילו טמנו פצצה בכותל המערבי. אנחנו נמשיך להיאבק על זכות התפילה של נשים בכותל המערבי מידי חודש בחודשו״.

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל הגיב לברים ואמר "מרגש לראות את המאות הרבות של הבנות הצדיקות שהגיעו מכל רחבי הארץ למרות הקור העז, אבל מצער מאוד שהן צריכות להתמודד עם התמונות הקשות של הפרובוקציה שמייצרת אותה קבוצת נשים קטנה וקיצונית, פורעת החוק, ששוב הגניבו ספר תורה לרחבת הכותל בניגוד לחוק.  אנחנו קוראים לרב הכותל להפסיק את החרפה הזו ולפעול ביד תקיפה כדי לחדול את הפרובוקציה, כולל צווי הרחקה מהמקום, כפי שנוהגים בפורעי חוק בכל מקום."

1 Comment

  1. דון קישוטית
    31 בינואר 2020 @ 11:12

    חשוב לציין שמדובר במעשה פלילי שנוגד את החוק.
    מעשיהן של נשים אלו גורמים לפגיעה ברגשות הנשים המתפללות בכותל מכיוון שהן פועלות בניגוד להלכה היהודית.
    הן יודעות את החוק ויודעות שהן עוברות עליו אבל הן חושבות שדרך מעשים פליליים הן תבאנה לשינוי החוק, דבר שנקרא המרדה. (פעולות לנסיון לשנות את החוק באמצעים שהם לא חוקיים).
    אבל משום מה גורמי החוק נמנעים מלאכוף את החוק לגביהן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן