Skip to content

מנדלביט לא המתין. כתב אישום נגד ראש הממשלה הוגש לבית המשפט

נתניהו שמשך היום את בקשת החסינות לא ציפה שהיועץ המשפטי לממשלה לא ימתין ויגיש מיד את כתב האישום לבית המשפט. ח"כ אחמד טיבי: "אני משתתף בצערו של אבי הדמוקרטיה המודרנית שמשכנו עבר מבלפור לבית המשפט המחוזי, והוא יהיה שם אורח מתמיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שלישי) בצהרים את כתב האישום הסופי כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית משפט המחוזי בירושלים. מבית המשפט טרם נקבע מועד לדיון ראשון פרשות כתב האישום, ייתכן שיתקיים לאחר הבחירות. הפעם ירוץ נתניהו כראש ממשלה תחת כתב אישום פעיל בבית משפט על עבירות חמורות של שוחד, הפרת אמונים ומרמה.

בהודעה שמסר מנדלבליט נאמר, כי "כידוע, ביום 21.11.19 החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות '1000', '2000' ו-'4000'. בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות".

היום, דקות ספורות לפני שהכנסת התכנסה לדיון בו תוקם וועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, הודיע נתניהו – השוהה בוושינגטון – כי הוא פנה ליו"ר הכנסת וביקש למשוך את הבקשה על מנת שלא היגרר ל"משחק מלוכלך", כדבריו. בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו כתב נתניהו, כי "מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך". לגבי האפשרות שיצטרך להתגונן בבית המשפט הוא כתב: "בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני".

מנדלבליט לא המתין ופעל. "בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק", עדכן היועץ המשפטי.

לקריאת כתב אישום סופי – לחצו כאן

צילומים: דוברות בית הנשיא; צילום מסך חדשות 13
צילומים: דוברות בית הנשיא; צילום מסך חדשות 13

בתוך כך, אישרה היום (שלישי) מליאת הכנסת – ברוב של 60 תומכים וללא מתנגדים – את הקמת ועדת הכנסת. המליאה התכנסה ללא חברי הקואליציה של נתניהו לאחר שאלו החרימו את הדיון.

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התייחס להחלטת הקואליציה להחרים את הדיונים מעל דוכן הכנסת: "פעם אחר פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעות, אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה".

ח"כ ניצן הורוביץ (יו"ר מרצ) הגיב אף הוא: "ראש הממשלה, שחרר את מדינת ישראל מלפיתת החנק המשפטית שלך".

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), הציג את הבקשה להקמת וועדת הכנסת ואמר: "המחזה שאנחנו רואים עכשיו שחברי הקואליציה מחרימים את ישיבת המליאה הוא חסר תקדים בהחרמה של קואליציה ישיבת מליאה, זה בטח לא לכבוד הכנסת וביזוי הכנסת. חבל שכך נוהגים חברי הקואליציה, מותר גם להפסיד בהצבעות. בנוסף, בחודשים האחרונים מעבר לקמפיין החסינות של נתניהו אנחנו ראינו קמפיין נגד בתי המשפט נגד המשטרה נגד המערכת שבעצם אחראית על אכיפת החוק במדינת ישראל. אני חושב שהציון דרך הזה שעברנו בחודשים האחרונים זה שפל שאליו הגיעה מדינת ישראל בהובלתו של ראש ממשלה. אני מאוד מקווה שאנחנו נראה שינוי גישה וכחול לבן תעמוד כחומה בצורה למען הציבור".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הוסיף: "חמש שנים אנחנו יושבים פה, מפסידים הצבעה אחרי ההצבעה. דברים שקדושים בעיניי כמו ביטול השוויון בנטל, ביטול לימודי ליבה  בחינוך החרדי, חוק המרכולים שאומר שבאים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות, ביטול הגדלת הממשלה, חוק ההמלצות, חוק מימון הפריימריז. פעם אחרי פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעה על דברים שיקרים לליבנו שבשבילם אנחנו בפוליטיקה, אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה, מתוך כבוד להליך הדמוקרטי, מתוך כבוד לצד השני ,לזה שיש אנשים שחושבים אחרת. פעם אחת בהצבעה פרוצדורלית הם האמורים להפסיד וכל הכיסאות הריקים האלה נסו מן האולם, מפני שזה כבר לא ממשלה ולא קואליציה זה גוף שמיועד רק לדבר אחד – לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר שמו בישראל הנאשם בנימין נתניהו".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס אף הוא לאיורעי היום: "היום קמנו למציאות חדשה, מתברר שהדמוקרטיה נשארה ללא סלע קיומנו. זהו יום שחור, יום עצוב לדמוקרטיה, אבן יסוד הייתה ואיננה עוד. אני משתתף בצערו של אבי הדמוקרטיה המודרנית שמשכנו עבר מבלפור לבית המשפט המחוזי, והוא יהיה שם אורח מתמיד. איך מתנהג האיש הזה? איך הוא חושב לעשות מהליכים דמוקרטיים וחוקים וחוקתיים פלסטלינה? אבל איך משתף איתו פעולה הנשיא ההוא, ערב הדחה, ומתערב באופן בוטה בבחירות. לא רק מציג תוכנית שהיא נייר עמדה של מועצת יש"ע, אלא מתערב בתזמון הצגת התכנון את התוכנית בזמן קיום הדיון על הקמת ועדת הכנסת, דבר כזה עוד לא היה. מיזם משותף של חשודים."

ח"כ ניצן הורביץ (יו"ר מרצ): "אני שמח היום לומר כאן מעל דוכן הכנסת שאף אחד במדינת ישראל לא נמצא מעל החוק, גם לא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אנחנו עדיין במדינת ישראל ולא במדינת ביביסטאן. הניסיון המביש של רוה"מ לחבל בהליך המשפטי נגדו, ושכל המערכת המשפטית נמצאת תחת התקפה בגלל ההליכים הפליליים של ראש הממשלה, לפחות כאן היום זה נעצר. הוא משך את בקשת החסינות שלו לאחר שהתברר לו, שלא יהיה כאן רוב לחסינות ושלא נאפשר לו לדרוס את ההליך המשפטי, ועכשיו התייצב בבית המשפט לנהל את ענייניו. ברגע הזה צריך להגיד לנתניהו שחרר אותנו, שחרר את מדינת ישראל מלפיתת החנק המשפטית שלך. תן לנו לנשום לרווחה ואחרי יותר משנה של פקק פוליטי בגלל החקירות נגדך, שחרר אותנו".

ח"כ סתיו שפיר, שהודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות, נאמה את מה שעשוי להיות נאומה האחרון במליאה ואמרה: "כדי למנוע את ההידרדרות העצומה של הדמוקרטיה הישראלית דרושה נחישות ואומץ מצד כל היושבים בבית הזה. את הקו האדום למי שעסוק בדרדור הדמוקרטיה היה ניתן להציב מזמן. היה ניתן להציב אותו בימין ע"י אמירה ברורה שמי שדואג לעצמו ולא לציבור לא יקבל את ההחלטות החשובות ביותר על חיינו. והיה ניתן להציב אותו בשמאל ע"י החלטה ברורה מתאחדים ופועלים ביחד בשותפות כי הדמוקרטיה והמדינה חשובה יותר מאתנו. זה גילוי האחריות הבסיסי שנדרש מאתנו כנבחרי ציבור, כמשרתי העם, שנדרש משומרי הסף, מהתקשורת, מכל בעלי האחריות והכוח, ברגעים שבהם הדמוקרטיה הישראלית והחופש והחירות של אזרחי ישראל נמצאים בסכנה . ומהסיבה הזאת גם את ההחלטה שלי בחודש האחרון בסופו של דבר לא היה כל כך קשה לקבל משום שכשטובת המדינה נמצאת מולנו אנחנו מסוגלים לעשות הכול".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן