Skip to content

פרץ: נתניהו נישא על האדים האחרונים של ממשלת המעבר ועשה הכל כדי למנוע תהליך שלום

איחוד מפלגת עבודה – גשר – מרצ, השיקו הערב את קמפיין הבחירות שלהם. הורביץ: נתניהו מוכן להפקיר את ביטחון ישראל, כדי להימלט מהדין. אסור לתת לימין המשיחי לנווט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשימת מפלגת העבודה – גשר –מרץ, השיקה הערב (רביעי) את קמפיין הבחירות שלה למערכת הבחירות השלישית.  ח"כ עמיר פרץ הציב את האיחוד כשמאל חזק מול מרכז ימין של כחול לבן. "אנו מחכים ל-2 במארס כדי להקים ממשלה של שינוי ותקווה, ממשלה בראשותו של בני גנץ, אבל גנץ וכחול לבן הם מרכז ימין", אמר פרץ והוסיף: "ימין רך – אבל מרכז ימין שזקוק למרכז שמאל כמשקולת מאזנת, כמצפן מנווט, וכעת ברור יותר מתמיד: רק העבודה גשר מרצ גדולה תביא לממשלה את התנופה שמדינת ישראל זקוקה לה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: העבודה-גשר-מרצ
צילום: העבודה-גשר-מרצ
צילום: העבודה-גשר-מרצ
צילום: העבודה-גשר-מרצ

פרץ הוסיף: "נתניהו השחית ובזבז עשור, שחק לחלוטין את אמינותה של ישראל, קירב אותה למציאות של מדינה דו לאומית שאינה דמוקרטית, ואין בה רוב יהודי. הוא עומד אתמול בוושינגטון ללא לגיטימציה של הציבור הישראלי. נישא על האדים האחרונים של ממשלת המעבר. נתניהו עשה הכל בעשור האחרון כדי למנוע תהליך שלום".

בכל הנוגע לדיל המאה של טראמפ אמר פרץ כי "התוכנית מטמיעה בתוכה את האפשרות להעביר חלק מאזרחי ישראל, מהמשולש וואדי ערה, לשטחה של המדינה הפלסטינית. האם מישהו מעלה על דעתו שאנחנו נסכים למהלך שמטובל באלמנטים של גזענות לשמה, על גישה המבוססת על השאלה "מה היא הדת שלך?"? אם יש משהו שאנחנו, כמדינה יהודית, צריכים להיאבק נגדו, הוא זכויות שנקבעות לפי מוצא דתי. זו סכנה אמיתית לעם היהודי הפזור בכל מדינות העולם, שכן, היינו כועסים ובצדק אם מדינה אחרת בעולם היתה שוללת אזרחות, או זכות אזרחית כלשהיא ליהודי אזרח המדינה", אמר פרץ כשהקהל קורא: בושה, בושה".
"אני פונה לחבריי במגזר הערבי – מוסלמים, נוצרים, צ'קרסים, בדווים, דרוזים- אני מודיע כי אנחנו, העבודה גשר מרצ, נתנגד בתוקף לכל החלטה שמריחה ריח של גזענות או של טרנספר", סיים םרץ את נאומו.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה

ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה כי כעת "כשהחסינות של נתניהו כבר לא על סדר היום, אפשר סוף סוף לשוב ולדבר על מה שחשוב באמת למיליוני ישראלים וישראליות: החסינות שלהם אל מול ממשלה אטומה חברתית שלא סופרת אותם. ממשלה שהרסה באופן שיטתי את כל רשתות הביטחון החברתי, שאפיינו את ישראל והצמיחו אותה מאז הקמתה. העבודה גשר מרצ כאן לא רק כדי להוכיח שאפשר אחרת – אנחנו כאן כדי ליצור מציאות אחרת".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורביץ האשים את נתניהו ואמר כי "נתניהו מוכן להפקיר את ביטחון ישראל, כדי להמלט מהדין. אסור לתת לימין המשיחי לנווט. אצלנו העמדות ברורות, רק אנחנו נבטיח חזרה לדרך רבין".
הורביץ התייחס גם הוא לתכניתו של טראמפ ואמר: תוכנית השלום שהוצגה אמש היא אחיזת עיניים. ביבי וטראמפ בישלו תוכנית כשהם יודעים שלא יהיה לה פרטנר בצד השני, וכשאין כביכול פרטנר, אפשר לחגוג, לספח, להתבוסס בבוץ ההתנחלויות ולהרוס את הסיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים לשלום. אנחנו מציעים תקווה, שלום אמיתי, שמירה על רוב יהודי ומדינה דמוקרטית. הם מציעים חלום בלהות – דם אש ותמרות עשן – מדינה דו לאומית. אסור לאפשר לימין המשיחי לנווט את עתיד ישראל."
ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי בעוד נתניהו ברח לוושינגטון להתחיל שם את קמפיין הבחירות, "אנחנו מתחילים אוותו כאן, בתל אביב."


צילום: ציפי מנשה

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן