Skip to content

נוחי דנקר שוחרר מהכלא

הפרקליטות הודיעה לוועדת השחרורים שמבחינת הפרקליטות אין מניעה לאשר את שחרורו המוקדם של האסיר והוועדה הורתה על שחרורו המוקדם. דנקנר ישתתף בקבוצה טיפולית למעשי מרמה ובלילות ישהה במעצר בית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום דיון בוועדה לשחרור אסירים שנערך הבוקר (חמישי) בכלא מעשיהו, החליטה וועדת השחרורים להיעתר לבקשת נוחי דנקנר ולהורות על שחרורו המוקדם מהכלא.
בדיון בו ביקש גם דנקנר אישית מהוועדה לאפשר שחרורו המוקדם, החליטה הוועדה לאשרר שחרורו לאלתר. הוועדה חייבה את האסיר להתייצב במשטרה אחת לשבועיים, להשתתף בקבוצה טיפולית בתחום הטיפולי במרמה, דנקר ישהה במעצר בית בביתו בכל יום החל מהשעה 22:00 עד השעה  06:00 למחרת, ביום 25.2.2020 האסיר יתייצב בשעה 08:30 ברחוב הטחנה 5, בימ"ש השלום כפר סבא. במועד זה יציג  דנקנר את פנקס האסיר ותלושי המשכורת ולבסוף הוציאה הוועדה צו עיכוב יציאה מן הארץ עד לתום תקופת התנאי (8.5.21)

קודם לכך, פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הודיעה לוועדת השחרורים שבכלא מעשיהו כי היא אינה מתנגדת לשחרורו המוקדם של נוחי דנקנר, זאת לאחר שהרים את הנטל הדרוש לשכנע שהוא ראוי לשחרור מוקדם על פי החוק. עוד לא ברור באיזה יום הוא ישתחרר. אולם, לפי גורמים בשירות בתי הסוהר, זה לא יקרה מידית היות והיום, לפי נהלי השב"ס הקשורים לתקניי כליאה, אין שחרורים מנהליים.

מהפרקליטות נמסר כי מסקנה זו על אי התנגדותה לשחרר את דנקנר,  נלמדת מחוות דעת חיוביות ביותר שנתנו בעניינו על ידי שב״ס וחוות דעת טיפוליות אשר מלמדות על הליך טיפולי משמעותי שעבר האסיר בין כותלי הכלא ושבמהלכו, בין היתר, הביע חרטה ולקח אחריות מלאה על המעשים שביצע ובגינם הורשע.

צילום מסך מסרטון ווידאו חדשות 12 / מאקו
ארכיון (צילום מסך מסרטון ווידאו חדשות 12 / מאקו)

בנוסף, הפרקליטות נתנה משקל לתוכנית השיקום של הרשות לשיקום האסיר, למצבו הרפואי, ולאינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצה את עונשו ועמד בכל הפרמטרים הקבועים בחוק. עוד נמסר כי הפרקליטות אף בחנה באופן יסודי את תיק החקירה שנסגר ואין בו עילה למניעת שחרורו המוקדם.

החלטת הוועדה לשחרורו של נוחי מגיעה לאחר שנשיא המדינה רובי ריבלין קיבל לפני שבועיים את בקשת החנינה של דנקנר וקיצר את עונשו, זאת על ידי המרת ארבעה חודשי מאסר בפועל במאסר על תנאי. בכך הוא אפשר לדנקנר להתייצב כבר החודש בפני ועדת השחרורים במקום בחודש מאי.

ריבלין נימק את החלטתו במצבו הרפואי המתדרדר של דנקנר בימים אלה. לפי הודעת בית הנשיא מלפני כשבועיים, "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה". עם זאת, בקשתו של דנקנר למחיקת המרשם הפלילי שלו נדחתה.

בתחילת דצמבר התברר כי המשטרה מנהלת חקירה נגד דנקנר, שאף הועבר מכלא מעשיהו לאגף מפוקח בבית המעצר ניצן. זאת בעקבות תלונה שהוגשה נגדו על ידי אסיר אחר. על פרטי החקירה והחשדות הוטל צו איסור פרסום שנמצא עדיין בתוקף. לאחר שהמשטרה עדכנה את בית הנשיא אודות החקירה, הוקפא הטיפול בבקשת החנינה. דנקנר, שיוצג בידי עורכות הדין מיכל רוזן-עוזר ושני אילוז, הכחיש בתוקף את החשדות נגדו ואכן  ב-9 בינואר 2020 נסגר תיק החקירה נגדו.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן