Skip to content

התפרצות נגיף הקורונה: מומחים מעריכים כי לפחות 75,000 אנשים נדבקו בנגיף

ממשיכה העלייה במספר המתים והחולים; מומחים מעריכים: לפחות 75,000 נדבקו בנגיף בעיר ווהאן שבסין; למעלה מ- 60 מיליון סינים מצויים תחת הסגר; ארצות הברית הכריזה על מצב חירום בריאותי; פייסבוק מתגייסת לצמצום מידע מוטעה או כוזב ברשת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממשיכה העלייה במספר המתים והחולים:
לפחות 259 אנשים מתו עד כה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, וקרוב ל- 12,000 חולים בנגיף ברחבי העולם.
לשם השוואה, אתמול (יום ששי) עמדו המספרים על 213 מתים ו- 9,692 חולים.

אין דיווח על מוות כתוצאה מהנגיף מחוץ לסין, אם כי מקרי הידבקות תועדו כבר ב- 23 מדינות נוספות ברחבי העולם.

בישראל אין דיווח על מקרה הידבקות בנגיף.

צילום אילוסטרציה: Unspalsh
צילום אילוסטרציה: Unspalsh

מומחים מעריכים: לפחות 75,000 נדבקו בנגיף בעיר ווהאן
מומחים באוניברסיטת הונג קונג טוענים, כי אדם חולה מדביק בממוצע 2-3 אנשים נוספים וכי המגפה מכפילה את היקפה כל 6 ימים. שרה קנפטון, כתבת המדע בעיתון הטלגרף הבריטי, מדווחת כי מומחים באוניברסיטה בנו מודל להתפשטות נגיף הקורונה ולפיו הם מאמינים כי היקף המגפה המדווח נמוך משמעותית מההיקף המגפה בפועל.

המומחים מזהירים, כי בהתאם למודל, תתפשט המגפה בקרוב לערים רבות יותר בסין. זאת, לפי פער הזמנים בין התפרצות המחלה הראשונית בעיר ווהאן לבין התפשטותה לערים קרובות במחוז חוביי. פער זמנים זה עומד על בין שבוע לשבועיים.

המירוץ למניעת התפשטות הנגיף:
למעלה מ- 60 מיליון סינים מצויים תחת הסגר בערים שונות בסין, בעיקר במחוז חוביי, שם התפרץ הנגיף, בזמן שמדענים מכל העולם שוקדים על פיתוח חיסון לנגיף הקורונה כדי לעצור את התפשטותו.

סוכנות רויטרס דיווחה, כי ראש ממשלת סין, לי קצ'יאנג, פנה היום (יום שבת) לאיחוד האירופי בבקשה להקל על רכש דחוף של אספקה וציוד רפואי על ידי סין.

ארצות הברית הכריזה על מצב חירום בריאותי
שר הבריאות האמריקאי, אלכס אזר, הודיע אתמול כי במסגרת מצב החירום, תיאסר באופן זמני כניסתם של אזרחים זרים שביקרו בסין ב-14 הימים שקדמו להגעתם לארה"ב. כמו כן, אזרחי ארה"ב שביקרו במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף בסין, במהלך 14 הימים האחרונים, יוכנסו להסגר למשך שבועיים. ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף מחר (יום ראשון) אחר הצהריים.

עם זאת, אזר הדגיש, כי הסיכון להדבקה עבור אמריקאים נותר נמוך. "בצעד זה וכן בצעדים נוספים שנקטנו, אנו פועלים כדי להשאיר את הסיכון נמוך," הוסיף.

משרד החוץ האמריקאי מתכנן עוד טיסות לפינוי אמריקאים מווהאן. עם הגעתם, ייכנסו להסגר למשך שבועיים.

לפי דיווח ה-CNN, מאות אמריקאים שכבר פונו מסין ביום רביעי, מצויים בבידוד מרצון בבית חולים צבאי בדרום קליפורניה. המפונים התבקשו להישאר לפחות שלושה ימים לצורך בדיקות ומעקב. בתום התקופה, אם הבדיקות יהיו תקינות והם לא יפתחו סימפטומים, יוכלו המפונים לבחור אם להישאר בבסיס עד תום 14 יום מחזרתם, או לחזור לבתיהם. כל אמריקאי מהקבוצה שיפתח סימפטומים יועבר מייד לאשפוז בבידוד בבית חולים.

פייסבוק מתגייסת לצמצום מידע מוטעה או כוזב ברשת
חברת פייסבוק הודיעה, כי בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי על התפשטות נגיף הקורונה כמצב חירום בריאותי בינלאומי, היא מסייעת לקהילה הבינלאומית בדרכה, על-ידי נקיטת פעולות למיזעור התפשטות מידע מוטעה ופרסום מידע כוזב במכוון בנוגע לנגיף. החברה תסיר מידע שכזה, תשלח אזהרות למפרסמי המידע המוטעה או הכוזב, ותמסור את פרטיהם לרשויות הבריאות המקומיות כדי שימשיכו בטיפול מולם.

פייסבוק תתרכז באיתור ובהסרת פרסומים שקוראים לציבור שלא לפנות לקבלת טיפול, או לנקוט באמצעי זהירות מומלצים על-ידי הרשויות, לרבות המלצות על טיפולים אלטרנטיביים, כגון אלו שהופצו לאחרונה לפיהן שתיית אקונומיקה יעילה נגד נגיף הקורונה. הבנוסף, החברה תגביל ותחסום שימוש בהאשתגים להפצת מידע מוטעה או כוזב באינסטגרם.

כמו כן, תסייע החברה בהעברת מידע מעודכן ושימושי לציבור מרשויות הבריאות המוסמכות.

יריד האמנות השנתי Hong Kong Art Basel Fair בסימן ביטול
כתב ה-CNN, אוסקר הולנד, דיווח הבוקר (יום שבת) כי מופעל לחץ גדול על מארגני יריד האמנות הגדול ביותר באסיה, ארט באזל הונג קונג, לדחות או לבטל כליל את היריד שאמור להתקיים בחודש מרץ. את היריד השנתי, שמתקיים במשך חמישה ימים, פקדו בשנה שעברה כ- 90,000 מבקרים מלמעלה מ-70 מדינות. עד כה, מספר גדול של גלריות הודיעו על ביטול השתתפותן ביריד בשל חשש בריאותי וכלכלי.

מקרה ראשון של הידבקות גם במזרח התיכון:
אתמול דיווחנו, בעקבות הדיילי מייל הבריטי (Daily Mail), כי האיחוד האמירויות היא המדינה הראשונה במזרח התיכון אליה התפשט הנגיף. ביום חמישי הושמו בבידוד ארבעה בני משפחה אחת, ארחים סיניים, שהגיעו מהעיר ווהאן, לאחר שלפחות אחד מהם נדבק בנגיף הקורונה. מעדכון שהתקבל אתמול (יום ששי) עולה, כי כל בני המשפחה אובחנו כחולים במחלה.

ישראל: הנחיות משרד הבריאות, המלצות משרד החוץ, עדכון משרד הפניםקראו בדיווח מאתמול (יום ששי)

//

למידע נוסף:

נגיף הקורונה: מקרה ראשון מאומת של הידבקות במזרח התיכון; הוכרז מצב חירום בינלאומי

נגיף הקורונה: החמרה בעמדת משרד הבריאות הישראלי

מגפון-ניוז: עמוד העדכונים השוטפים – התפרצות נגיף הקורונה

//

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן