Skip to content

נגיף הקורונה: ממחר (ראשון) בשעה 12:00 תיאסר הכניסה לישראל לזרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים

לפחות 259 אנשים מתו, וקרוב ל- 12,000 חולים בנגיף הקורונה ברחבי העולם. מקרי הידבקות תועדו כבר ב- 23 מדינות נוספות ברחבי העולם. נכון לרגע זה, אין בישראל דיווח על מקרה הידבקות בנגיף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום אילוסטרציה: Unsplash
צילום אילוסטרציה: Unsplash

לפחות 259 אנשים מתו, וקרוב ל- 12,000 חולים בנגיף הקורונה ברחבי העולם.
לפי סוכנות הידיעות הרשמית של סין, שינחואה-נט, 1,795 מתוך החולים המטופלים בבתי החולים במצב אנוש.

"יותר מחצי ממקרי ההידבקות שדווחו בעיר ווהאן ובחלקים נוספים במחוז חוביי," אישר זאנג ונהונג, ראש הצוות הרפואי למלחמה במגפת הקורונה בשנגחאי, לסוכנות הידיעות הרשמית של סין, שינחואה-נט. לפי ונהונג, העלייה הגדולה במספר מקרי ההידבקות בימים האחרונים, מקורה בעיקר בכמות גדולה של הדבקות דור-שני ושלישי בנגיף הקורונה, כלומר באנשים שהיו במגע עם החולים המקוריים בנגיף.

מקרי הידבקות תועדו כבר ב- 23 מדינות נוספות ברחבי העולם. נכון לרגע זה, אין בישראל דיווח על מקרה הידבקות בנגיף/

החל ממחר (יום ראשון) בשעה 12:00 תיאסר כניסה לישראל לזרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים
רשות שדות התעופה הודיעה היום (יום שבת), כי תקיים את הודעות שר הפנים דרעי ומנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף מאתמול (יום ששי), לפי ההודעה, כל נוסע שהיה בסין ב-14 הימים שקדמו להמראתו לישראל ייחשב כנוסע שאינו מורשה וכניסתו לארץ תיאסר. חברת התעופה תידרש להחזיר את הנוסע לארצו או לשדה התעופה שממנו הוא הגיע.

רשות שדות התעופה אישרה, כי מחר בבוקר תגיע הטיסה האחרונה מסין לישראל.

בתוך כך הבהיר היום (מוצאי שבת) מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כי ההנחיות האמורות תקפות רק לאזרחים זרים. אזרחים ישראלים שיגיעו לישראל לאחר שהיה בסין בשבועיים שקדמו להמראתו לישראל, יתבקשו להיכנס להסגר בית. עוד הוסיף, כי משרד הבריאות סומך על הישראלים כי יפעלו בהתאם להנחיות.

ארצות הברית: הגבלות על כניסת זרים החל ממחר (יום ראשון) בצהריים;
גם יפן,
אוסטרליה מגבילות כניסת זרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים
כפי שדיווחנו מוקדם יותר, שר הבריאות האמריקאי, אלכס אזר, הודיע אתמול (יום ששי) כי במסגרת מצב החירום, תיאסר באופן זמני כניסתם של אזרחים זרים שביקרו בסין ב-14 הימים שקדמו להגעתם לארה"ב. כמו כן, אזרחי ארה"ב שביקרו במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף בסין, במהלך 14 הימים האחרונים, יוכנסו להסגר למשך שבועיים. ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף מחר (יום ראשון) אחר הצהריים.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הודיע היום (יום שבת) כי מדינתו תמנע כניסתם של אזרחים זרים ששהו במחוז חוביי בסין בשבועיים שקדמו להגעתם ליפן. סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה הודיע אף הוא היום (יום שבת) על הגבלה דומה. בטאיוואן בוחנים את המצב ותחליט בימים הקרובים האם לאמץ הגבלות על כניסת זרים לשטחה.

דרום קוריאה והודו פינו בטיסה מאות מאזרחיהן מהעיר ווהאן
בכך הצטרפו השתיים אל ארצות הברית, יפן והאיחוד האירופי שכבר יזמו פינוי אווירי של אזרחיהן ממחוז חוביי שבסין (ראו דיווח קודם).

איחוד האמירויות מדוחת על מקרה חמישי בתחומה
איחוד האמירויות היא המדינה הראשונה במזרח התיכון אליה התפשט הנגיף. בהמשך לדיווח שלנו, לפיו אתמול אובחנו ארבעה בני משפחה אחת, ארחים סיניים, שהגיעו מהעיר ווהאן, כחולים בנגיף הקורונה, היום עדכנו שם על מקרה נוסף, חמישי במספר, של אדם שנדבק בנגיף, אף הוא הגיע בטיסה מהעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף בסין.

החל מיום שני: שביתה כללית של עובדי מקצועות הרפואה בהונג קונג (סין)
אלפי עובדי מקצועות הרפואה בהונג קונג (סין) הצביעו היום על פתיחה בשביתה כללית, לאחר שדרישתם לסגור את כל נקודות הכניסה לאי מיבשת סין נדחתה על-ידי הממשלה. למעלה מ-9,000 רופאים, אחיות וכוח עזר אמורים לקחת חלק בשביתה.

מחקר חדש שהתפרסם ב"לאנסט" מעריך: לפחות 75,800 אנשים נדבקו בנגיף בעיר ווהאן
המגזין הרפואי הנחשב בעולם, ה"לאנסט" (The Lancet) פירסם מחקר מבוסס מודל, לפיו מעריכים חוקרים באוניברסיטת הונג קונג, כי לפחות 75,800 אנשים בעיר הסינית ווהאן נדבקו בנגיף הקורונה.

החוקר הבכיר, פרופ' גבריאל לאונג, הבהיר: "לא כל מי שנדבק בנגיף נדרש לטיפול רפואי, ולא כל מי שנדבק בנגיף הגיע לקבל טיפול רפואי. במצב שבו מתפרצת מגפה של נגיף חדש לגמרי, והיקף הדרישה לטיפול עולה על יכולת ההתמודדות של המערכת הרפואית, עלול להיווצר מצב שבו היקף המגפה המדווח נמוך משמעותית מהיקף המגפה בפועל."

//

למידע נוסף:

נגיף הקורונה: מקרה ראשון מאומת של הידבקות במזרח התיכון; הוכרז מצב חירום בינלאומי

נגיף הקורונה: החמרה בעמדת משרד הבריאות הישראלי

התפרצות נגיף הקורונה: מומחים מעריכים כי לפחות 75,000 אנשים נדבקו בנגיף

מגפון-ניוז: עמוד העדכונים השוטפים – התפרצות נגיף הקורונה

//

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן