Skip to content

חדש בטלוויזיה: יום שלישי, 04 בפברואר, 2020

מק'מיליונים, מארב במרכול, חילוץ בזמן אמת, ארץ הדבש, אל עפר, טום פאפא: הכל בסדר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מק'מיליונים | McMillions + סלקום TV

סדרה דוקו פשע מבית HBO. איך עקץ איש ביטחון פשוט את קונצרן המזון המהיר, מקדונלד'ס, בעשרות מיליוני דולרים? בשנת 1987 יצאה חברת מקדונלד'ס בקידום שיווקי נרחב תחת השם – Pick Your Prize Monopoly. לקופסאות אוכל וספלים צורפו חתיכות מונופול, שהחיבור ביניהם הביא לזכייה בהרבה פרסים קטנים וגם מעט פרסים גדולים (עד מיליון דולר). חברת השיווק הייתה האחראית באותה תקופה על הפצת המשחקים וההגרלות של מקדונלד'ס. ג'רום ג'ייקובסון, שוטר לשעבר בן 58 ואיש ביטחון בחברת השיווק היה אחראי לנסוע עם חלקים מתוך המשחק למפעלים של הספלים והקופסאות של מקדונלד'ס ושם היו מצרפים אותם לאריזה. באמצע הנסיעה נהג ג'ייקובסון לפתוח את המעטפה החתומה, להוציא את החלקים הנדירים ולהעביר את השאר למפעל. את החלקים שהשיג נהג להפיץ לרשת ענפה של זוכים, ברחבי ארצות הברית, מקרב בני משפחתו וחבריו. כל 'זוכה' במיליון דולר העביר בתמורה לג'ייקובסון כ-50 אלף דולר. שיטת ההונאה הזו התרחשה לאורך עשור והגיעה עד להיקף של 13 מיליון דולר. ב-2001 פשטו סוכני FBI על הרשת ועצרו 8 חשודים, בראשם ג'ייקובסון. הוא נשפט ל-3 שנים בכלא ומק'דונלדס פיטרה מיד את חברת השיווק. הסדרה מביאה את הסיפור, שעולה על כל דמיון, של הונאת הענק. לראשונה מוצגים צילומי ארכיון ומסמכי חקירה שטרם הוצגו לציבור, לצד ראיונות עם סוכני FBI שלקחו חלק בחקירת ההונאה, בכירים שעבדו במקדונלד'ס באותה תקופה, עורכי הדין שטיפלו בפרשה וראיונות עם זוכים בהגרלה, חלקם ידעו על ההונאה וחלקם לא. בימוי: ג'יימס לי הרננדז, בריאן לזרטה. 6 פרקים בני 60 דקות, ארה"ב, 2020.

20:50 מארב במרכול | Supermarket Stakeout, ערוץ Food Network

בקרב האולטימטיבי של סחר חליפין ובישול, אלכס גוארנאשלי מנחה בזמן שארבעה שפים מתחרים זה בזה במטבח פופ אפ תחרותי מחוץ לסופרמרקט. עם – נושא לכל סיבוב, לכל מתחרה יש 500 דולר לבזבז על מצרכים לטובת התפריטים שלו, אבל הם לא יקנו מהמדפים בסופרמרקט; הם צריכים לרכוש את המצרכים מקונים תמימים שיוצאים מהחנות. אבל הנה הטוויסט: הם לא יוכלו לדעת אפילו מה יש בשקיות שלהם. השופטים שולחים הביתה את השפים עם המנות הכי פחות מוצלחות, והשף האחרון שנשאר הולך הביתה עם אספקה שנתית של מצרכים. הטיול הזה לסופרמרקט מעולם לא היה רווחי.

22:00 חילוץ בזמן אמת | Rescued, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

סדרה המספרת סיפורים אמיתיים דרמטיים מרחבי העולם באמצעות צילומים שצילמו השורדים עצמם. הצופה עד לכל שנייה בדרמה המתפתחת, הסדרה מאפשרת להסתכל דך העיניים של המצילים עצמם בזמן אמת, כאשר הם מסכנים את חייהם על מנת להציל אחרים.

22:00 ארץ הדבש | Honeyland, ערוץ Yes דוקו + ערוץ Yes VOD

מועמד לאוסקר® 2020 בשתי קטגוריות – הסרט הבינלאומי והסרט הדוקומנטרי. הטידזֶה מוּרטוֹבָה היא כנראה הדבוראית האחרונה באירופה שעדיין רודה דבש מכוורות טבעיות. הן חבויות בפסגות צוקים, בנקיקים שאליהם היא נאלצת לטפס בשבילים צרים ואז לתחוב את ידיה החשופות אל לבם של נחילים מזמזמים. המצלמה מלווה אותה במשך שלוש שנים, בבית הרעוע והמבודד שהיא חולקת עם אמה, כלבה וחתולתה, במסעותיה המפרכים אל הדבורים – בנופי מקדוניה היפים – ובטקסי הרדייה המכשפים שלה, וגם במסעותיה לשוק, למכור את הדבש.  השגרה הקשה אבל מחממת הלב הזו מופרת פתאום, כשלמקום מגיעה משפחה של נוודים. כוונתם להקים מכוורת מלאכותית מסודרת מאיימת על פרנסתה של מורטובה, אבל קרבתם, ובעיקר המפגש עם ילדיהם, מפוגגים את בדידותה. בימוי: ליובומיר סטפנוב, תמרה קוטבסקה. 85 דקות, מקדוניה, 2019.

22:00 אל עפר | To Dust, ערוץ Yes3

לפרטים נוספים, ראו יום שבת, 01 בפברואר, 2020, בערוץ Yes VOD

טום פאפא: הכל בסדר | Tom Papa: You're Doing Great, נטפליקס | Netflix

סטנד-אפ. הקומיקאי טום פאפא מדבר על דימוי גוף, רשתות חברתיות, חיות מחמד, סטאטן איילנד, 'הימים הטובים' ועוד, במופע שצולם בעיר הולדתו – ניו ג'רזי.

___________________________________________________________________________________

מדור “חדש ב-TV” מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן