Skip to content

נגיף הקורונה: מנכ"ל משרד הבריאות חתם על צו המורה על חובת בידוד

מידע מלא על הצו החדש • עמדת מד"א בנתב"ג • נגיף הקורונה במספרים (10:45): חולים: 17,417; מקרי מוות: 362; חולים שהבריאו: 489
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הבריאות ושר הפנים בעמדת מד"א בנתב"ג. אתמול, 2.2.20. צילום: דוברות מד"א
שר הבריאות ושר הפנים בעמדת מד"א בנתב"ג. אתמול, 2.2.20. צילום: דוברות מד"א

נתונים על התפשטות נגיף הקורונה החדש בעולם (מעודכן 3.2.20, 10:45):

סה"כ חולים: 17,417;
סה"כ מקרי מוות: 362;
סה"כ חולים שהבריאו: 489.

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על צו המורה על חובת בידוד

אתמול (ראשון) בערב חתם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה), התש"ף-2020. מטרת צו זה למנוע הדבקה בנגיף הקורונה החדש והתפשטותו בישראל עלי ידי קביעת חובת בידוד למי ששהה בסין וכן למי שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת.

לפי הצו, ישראלים שהיו בסין במהלך השבועיים האחרונים וחזרו לארץ, חייבים להישאר בבית
למשך 14 ימים ולדווח על כך למוקד הטלפוני של משרד הבריאות 5400*.

פירוט של הוראות הצו החדש, והסבר ברור מצוי בעלון ההסברה שהופץ על-ידי משר הבריאות.

לצפייה בעלון ההסברה בפורמט PDF;
לצפייה בהוראות צו בריאות העם – נגיף הקורונה החדש – נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה).

לידיעת הנוסעים: עמדת מד"א בנתב"ג לבדיקת ישראלים שחזרו מסין

עמדת מד"א בנתב"ג. אתמול, 2.2.20. צילום: דוברות מד"א
עמדת מד"א בנתב"ג. אתמול, 2.2.20. צילום: דוברות מד"א

אתמול (יום ראשון) השתתף מנכ"ל מד"א, אלי בין, בישיבה מיוחדת בדבר ההיערכות להגעת נגיף הקורונה לישראל בהובלת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במגן דוד אדום ערוכים בתיאום עם משרד הבריאות, ממשלת ישראל וכלל הגורמים העוסקים בעניין.

בנתב"ג פועלת עמדה מיוחדת של משרד הבריאות, שמופעלת על ידי מד"א, לבדיקת נוסעים שהיו בארבע עשר הימים האחרונים בסין, או שבאו במגע עם אנשים שהיו במדינה לאחרונה.

זאת, כחלק מהפעולות הננקטות למניעת הגעת וירוס הקורונה לישראל. עלונים ייעודיים שמחולקים לנוסעים בנמל התעופה קוראים לחלקם לגשת לעמדה, שמאוישת על ידי חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום, אשר מבצעים בדיקה ותשאול רפואי, לפי הפרוטוקול שנקבע ע"י משרד הבריאות.

"החובשים והפראמדיקים של מד"א מתשאלים את הנוסעים שמגיעים לעמדה ומבצעים בדיקות, על פי פרוטוקולים רפואיים ברורים שנקבעו ע"י משרד הבריאות. במידת הצורך, הצוותים מעבירים את הנבדק להמשך טיפולם של הגורמים הרלוונטיים במשרד", מסביר סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפאל סטרוגו.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במגן דוד אדום נענינו לבקשת משרד הבריאות, והחל בסוף השבוע האחרון מוצבים חובשים ופראמדיקים של מד"א בעמדה המיוחדת בנתב"ג, עשרים וארבע שעות ביממה. אנו פועלים על פי הוראות משרד הבריאות וערוכים בתיאום מלא עם הממשלה ושאר הגורמים, כל זאת על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן