Skip to content

אסון כבד בשווייץ: 28 נהרגו בתאונת אוטובוס

בתאונה מחרידה התנגש נהג אוטובוס, שהסיע למעלה מחמישים נוסעים, בקיר מנהרה שלתוכה נכנס. 22 מההרוגים הם ילדים, כולם בני 10 עד 12 שנה. עדיין לא ידוע מה היה הגורם לתאונה מאת אורי קציר אסון כזה לא חוותה שווייץ כבר שנים רבות. 28 בני אדם נהרגו בתאונת דרכים מחרידה, שעה שהאוטובוס בו נסעו התרסק בתוך מנהרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתאונה מחרידה התנגש נהג אוטובוס, שהסיע למעלה מחמישים נוסעים, בקיר מנהרה שלתוכה נכנס. 22 מההרוגים הם ילדים, כולם בני 10 עד 12 שנה. עדיין לא ידוע מה היה הגורם לתאונה

מאת אורי קציר

כביש A9 שבדרום שווייץ, בו התרחשה התאונה. הכביש מסומן בגוון אדמדם.

אסון כזה לא חוותה שווייץ כבר שנים רבות. 28 בני אדם נהרגו בתאונת דרכים מחרידה, שעה שהאוטובוס בו נסעו התרסק בתוך מנהרה במחוז ואלה שבדרום המדינה. 22 מבין ההרוגים הם ילדים.

באוטובוס שהו בעת התאונה 52 נוסעים. 24 מביניהם נפצעו בתאונה. שלטונות מחוז ואלה מסרו כי ההרוגים והפצועים בתאונה הם תלמידים ומורים בבית ספר בלגי, שהיו בדרכם הביתה לאחר שסיימו חופשת סקי בוואל דאניווייר, אתר נופש ידוע במדינה. כל הילדים הם בגילאי 10-12.

האוטובוס עשה את דרכו מהעיר סייר לעיר סיון, ונכנס למנהרה שהיא חלק מהכביש הראשי שעליו נסע. לפתע, מסיבה שלא הובררה עדיין, איבד הנהג שליטה על הרכב והוא התנגש בעוצמה בקיר המנהרה. הנהג נהרג במקום מעוצמת ההתנגשות, ועמו 27 נוסעים נוספים. כוחות חירום והצלה הגיעו למקום. רוב הפצועיםפונו לבתי חולים בסביבה, מלבד שלושה פצועים שמצבם קשה במיוחד, והם הועברו לבתי החולים האוניברסיטאיים שבלוזאן ובברן.

שגריר בלגיה בשווייץ, ז'אן ליוקס, מסר כי כל התלמידים באו ממחוזות בראבאנט ולימבורג, שבחלקה הפלמי של בלגיה. "מעולם לא ראיתי דבר כזה בעבר", אמר השגריר המזועזע, "היקף התאונה קשה מאוד לקליטה". הוא הוסיף כי משפחות ההרוגים והפצועים בתאונה המחרידה עושות עתה את דרכן לשווייץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן