Skip to content

התאחדות התעשיינים: אלפי חברות ישראליות עלולות להיפגע מנגיף הקורונה; תתכן עליית מחירים

חדר מצב מיוחד ייתן מענה לבעיות המתעוררות בקרב חברות התעשייה בפעילות העסקית מול סין נוכח התפשטות נגיף הקורונה החדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצרנים ישראלים רבים נתקלים בימים האחרונים בעצירת משלוחים של חומרי גלם מסין וממדינות אחרות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. כתוצאה מהפסקת המשלוחים מסין ועל מנת שלא לעצור את הייצור, פנו חברות רבות לספקים במדינות אחרות על מנת להמשיך ולקבל חומרי גלם. יבוא חומרים אלו מספקים במדינות אחרות צפוי לייקר את הייצור ולגרור העלאות מחירים. נוכח פניות שכבר הגיעו אליהם מחברות תעשייה ישראליות, מתריעים בהתאחדות התעשיינים, כי במידה שהמשבר יימשך, עלול להיווצר מחסור במדפים. להערכתם, יהיו עיכובים ותקלות גם באספקה ומשלוח של מוצרים מוגמרים לישראל.

בהתאחדות מדגישים, כי בניגוד לימי מגפת הסארס, כיום ההסתמכות על הכלכלה הסינית חובקת עולם. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 נאמד יבוא הסחורות מסין ב-6.7 מיליארד דולר. לפיכך, עצירת הפעילות התעשייתית בסין משפיעה על ספקים בכל העולם שעובדים עם חברות ישראליות.

"נגיף הקורונה המשתק בימים אלה את הכלכלה הסינית מוכיח, כי אסור למדינת ישראל לאבד את העצמאות היצרנית והכלכלית ועלינו לדאוג להקים תשתית תעשייתית עצמאית שתיתן מענה לעצמאות הזו בימים של משבר מדיני, ביטחוני או רפואי," אמר נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, "אנחנו מדינה שהתמכרה לייבוא זול ועכשיו ההתמכרות הזו מתחילה להכאיב. במידה ומגמה זו תמשיך, הצרכן הישראלי עלול להיתקל במדפים ריקים".

אתמול (יום שני) פתחה התאחדות התעשיינים חדר מצב מיוחד לסיוע ליצרנים ישראלים במציאת ספקים שמסוגלים להעביר חומרי גלם לישראל, בהסדרת הבירוקרטיה כתוצאה מהאירועים, ובעיות נוספות שיתעוררו כתוצאה משיתוק המשק הסיני. בראש חדר המצב עומד אלעד נצר, מנהל המחלקה לכלכלת עסקים בהתאחדות, אשר נמצא בקשר רציף מול משרדי הממשלה השונים על מנת לעדכן על כל התפתחות חדשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן