Skip to content

נגיף הקורונה | משרד הבריאות: גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי אינם מקובלים

נגיף הקורונה החדש במספרים (נכון ל-14:00) • ירידה קלה בשיעור התמותה מנגיף הקורונה • משרד הבריאות יוצא נגד גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי • בית החולים החדש בעיר ווהאן החל לפעול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שני צעירים במקאו. צילום: Unsplash

נגיף הקורונה החדש במספרים: (14:00):

20,679 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה דווחו עד כה ברחבי העולם. 20,485 מתוכם בסין. 427 מקרי מוות. הבוקר (שלישי) דווח על מקרה מוות ראשון בהונג קונג. מוקדם יותר השבוע דווח על מקרה מוות אחד בפיליפינים. 711 חולים הבריאו.

ירידה קלה בשיעור התמותה מנגיף הקורונה

שלטונות סין דיווחו היום, כי מאז יום שני (אתמול) חלה ירידה קלה בשיעור התמותה מנגיף הקורונה. עד כה, שני שליש ממקרי המוות היו של חולים גברים, ושליש – נשים. למעלה מ-80% ממקרי המוות המדווחים בסין היו של חולים מבוגרים מעל גיל 60, וללמעלה מ-75% מהמתים היו מחלות רקע כמו מחלות לב, סכרת או גידולים. מחוץ למחוז חוביי, שיעור מקרי המוות נמוך מאד ועומד על 0.16%.

משרד הבריאות: גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי אינם מקובלים

מומחי משרד הבריאות צופים, כי הנגיף יגיע לארץ. "מערכת הבריאות ערוכה להתמודדות עימו. אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות," עדכנו ממשרד הבריאות.

עוד הוסיפו, כי "הנחיות משרד הבריאות נוגעות לכלל האנשים שהיו בסין ב-14 יום האחרונים ולא לאנשים ממוצא זה או אחר. אין להיכנס לפאניקה ואסור לתת לפחדים ולדעות הקדומות לנהל את המשבר. גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי אינם מקובלים. ארגון הבריאות העולמי ואנחנו מעריכים את המאמצים האדירים שעושה הממשל הסיני כדי להתמודד עם המשבר ועל שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים הבינלאומיים". המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה".

התאחדות התעשיינים: אלפי חברות ישראליות עלולות להיפגע מנגיף הקורונה; תתכן עליית מחירים

חדר מצב מיוחד ייתן מענה לבעיות המתעוררות בקרב חברות התעשייה בפעילות העסקית מול סין נוכח התפשטות נגיף הקורונה החדש. קראו עוד

בית החולים החדש בעיר ווהאן, שנבנה תוך ב-10 ימים, החל לפעול

בית החולים החדש בעיר ווהאן החל לקבל אתמול (יום שני) חולים שנדבקו בוירוס הקורונה החדש. קבוצות החולים הראשונות הועברו לבית החולים שבנייתו ארכה 10 ימים והסתיימה ביום ראשון. בית החולים הוא אחד משני בתי חולים ייעודיים לטיפול בחולים שנדבקו בנגיף. צוות בית החולים עבר הדרכה לקראת קבלת החולים, ואל בית החולים הועברו 10 מומחים בתחום המחלות הזיהומיות וטיפול נמרץ נשימתי, על מנת שייתנו ייעוץ שוטף וטיפול מהיר במקרים קשים.

סוכנות הידיעות הסינית שינחואה מדווחת, כי בעיר ווהאן מתכננים להפוך שלושה מבנים קיימים, לרבות אולם התעמלות ומרכז ירידים לבתי חולים זמניים על מנת לאפשר קליטת חולים שנדבקו בנגיף.

ראש הממשלה כינס דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה

ערב יציאתו לאוגדה, כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון רב-משתתפים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

בין הגורמים שהשתתפו בדיון: שרי הבריאות, אוצר, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל, מ"מ ר' רח"ל, מנכ"ל רת"א ונציגים נוספים ממשרד הבריאות, חוץ, משרד הביטחון וגופים רלוונטיים נוספים.

בתום הדיון, אמר נתניהו: "סיימנו עכשיו דיון מעמיק ומפורט עם כל הגורמים בממשלת ישראל כיצד לטפל בהתפרצות של נגיף הקורונה. ההיערכות שלנו תכלול את כל הזרועות של הממשל הישראלי. המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ – אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע – אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

נתניהו הוסיף, כי "כיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים, נסביר לאזרחי ישראל בדיוק מה נדרש מהם. סגרנו את המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין, זה זמני. אנחנו מעדכנים גם את הרש"פ בכל הצעדים המניעתיים ובריאות הציבור שהם צריכים לקחת בחשבון גם כן".

ראש הממשלה הטיל על המל"ל להיות הגוף שיעמוד בראש ההיערכות לנגיף. עוד הורה נתניהו, כי תהיה מינימום בירוקרטיה בכל החלטה הנדרשת לאור המצב לצורך הגנה על בריאות הציבור. ראש הממשלה הנחה את המכון הביולוכי ואת משרד הבריאות לייצר חיסון נגד הנגיף וכן הורה על הקמת מפעל חיסונים בישראל. "יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו – גם כאן ישראל תקדים את העולם", סיכם נתניהו.

מסרון (SMS) הנחיות לכל נוסע שינחת בנתב"ג

משרד הבריאות פנה לחברות הסלולאר בבקשה לשלוח מסרון (SMS) לכל הנוסעים שנוחתים בישראל ובו הסבר בעברית ואנגלית על הוראות המשרד לגבי נגיף הקורונה.
קראו עוד על צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה), התש"ף-2020.

משלוח ציוד של מד"א לנציגויות חב"ד בסין נחת בהונג קונג

ציוד המיגון הגיע להונג קונג (3.2.2020). צילום: חב"ד הונג קונג

אתמול בבוקר (יום שני) הגיע להונג קונג משלוח ציוד מד"א לארגון חב"ד. שליח חב"ד שם דואג לחלוקת הציוד. מד"א שלחו 2,000 מסכות ו-200 ערכות מיגון מלאות, שישמשו את ארבעה עשר סניפי בית חב"ד ברחבי סין בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה החדש במדינה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן