Skip to content

נגיף הקורונה: יחידת אשפוז ייעודית הוקמה היום במרכז הרפואי שיבא • נערכה בדיקת מוכנות

נגיף הקורונה החדש במספרים (נכון ל-21:00) • הוקמה יחידת אשפוז ייעודית לנגיף הקורונה במרכז הרפואי שיבא • תורגל תרחיש הגעת חשודים בהידבקות בנגיף במרכז הרפואי שיבא • משרד הבריאות הפיץ תעודת מחלה גורפת לעובדים השוהים בבידוד ביתי • סיור מקצועי במעבדה המרכזית של משרד הבריאות במרכז הרפואי שיבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מעבדה המרכזית של משרד הבריאות בבית החולים שיבא, תל השומר. צילום: משרד הבריאות

נגיף הקורונה החדש במספרים: (20:45): 20,704 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה דווחו עד כה ברחבי העולם. 20,492 מתוכם בסין. 427 מקרי מוות. 727 חולים הבריאו.

משרד הבריאות הפיץ תעודת מחלה גורפת לעובדים השוהים בבידוד ביתי

היום (שלישי) הוציאה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, תעודת מחלה גורפת לעובדים השוהים בבידוד לפי צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019)(בידוד בית)(הוראת שעה), התש"ף-2020.

לתעודת המחלה צורף טופס הצהרת עובד, בו עליו לפרט שם, ת.ז והתקופה בה לא היה מסוגל להגיע לעבודה עקב הבידוד לפי צו משרד הבריאות. טופס הצהרת עובד כאמור, יבוא במקום תעודת המחלה הנדרשת לפי חוק דמי מחלה והתקנות מכוחו.

במרכז הרפואי שיבא הוקמה יחידת אשפוז ייעודית לנגיף הקורונה ותורגלה מוכנות לקליטת חשודים בהידבקות בנגיף

יחידת האשפוז הייעודית. צילום: המרכז הרפואי שיבא – תל השומר
פנים יחידת האשפוז הייעודית. צילום: המרכז הרפואי שיבא – תל השומר

"המרכז הרפואי שיבא פיתח יכולת לפרוס יחידה ייעודית חיצונית למבנה בית החולים הנועדה לשימוש במצבי חירום כמו רעידת אדמה," הסביר פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואה במצבי חירום וסיוע הומניטרי, "היום עשה המרכז שימוש ביחידה הייעודית כדי לבדוק מוכנות לקליטת חשודים בהידבקות בקורונה או חולים בנגיף".

יחידת האשפוז היא מבנה שמשמש מעין בית חולים שדה, שיפעל בעת הצורך בנפרד מהמחלקות הקיימות. היא כוללת אזור מיוחד לבדיקת חשודים בהידבקות בנגיף הקורונה ואזור בידוד לחולים אשר תוצאות בדיקתם לנגיף תהיה חיובית.

יחידת האשפוז תספק את כל שירותי הרפואה לחולים מאושפזים, בדיוק כפי שהם ניתנים בבניין האשפוז. פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים, הסבירה את הצורך ביחידה: "הצורך בהקמת יחידת אישפוז ייעודית מסוג זו שהקים שיבא לטיפול בקורונה, חשוב ביותר להבטחת בטיחות המטופלים והצוות המטפל גם יחד. זו הדרך למנוע אפשרות של הדבקה והתפשטות של הנגיף ולהבטיח את שלום כלל הציבור בישראל".

היום נערך סיור מקצועי במעבדה המרכזית של משרד הבריאות במרכז הרפואי שיבא

ישיבת הערכת מצב במעבדה המרכזית של משרד הבריאות בבית החולים שיבא, תל השומר. צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיע לסיור מקצועי היום במעבדה המרכזית של משרד הבריאות במרכז הרפואי שיבא. בסיור לקחו חלק גם נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, מלווים בצוות המקצועי, פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור ופרופ׳ אלה מנדלסון, מנהלת המעבדה המרכזית של משרד הבריאות.

פעילות המעבדה ותהליך הבדיקה שמבצעים לאימות/שלילה של נגיף הקורונה הודגמו בפני השר והבכירים.

השר בירך על העבודה המקצועית שנעשית במעבדה ואמר: ״אנחנו ערוכים לנושא התמודדות עם הנגיף. אני מזכיר לאזרחים את ההנחיות המקצועיות שהפיץ המשרד ומבקש מכולם להתעדכן בהם. סביר להניח שיהיו מקרים מאומתים של הנגיף וכשיקרו המערכת תדע להכיל את האירוע.״

פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, הוסיף: ״ההערכות של מערכת הבריאות יחד עם שאר משרדי הממשלה הרלוונטים לנושא נגיף הקורונה היא משמעותית ואני מברך את כל העוסקים במלאכה. המדינה תדע להתמודד עם כל ההשלכות של הסוגיה. הנציבות תשתף פעולה עם משרד הבריאות ככל שיידרש.״

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף בתום הסיור: ״אני רוצה להודות לכל אנשי השטח של מערכת הבריאות, רופאים, אחיות, אנשי המעבדה המרכזית, אנשי מדא. כל המערכת מקווה שהנגיף לא יגיע אבל מתרגלת כל תרחיש אפשרי.״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן