Skip to content

חדש בטלוויזיה: יום שישי, 07 בפברואר, 2020

קומדיה רומנטית, פאולין קאל: מה שהיא אמרה, התשוקה של אנה מניאני, טרנטינו: שמונת הראשונים, בילי אליוט, הספר הירוק, משחקי מוח 6, מריה מגדלנה, המפתחות של משפחת לוק, אתה אני והולו, דרקונים: צוות חילוץ 2, מי רצח את מלקולם אקס, דוהרת, אזאלי, חמישים: הסדרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קומדיה רומנטית | Romantic Comedy, ערוץ Yes VOD

למה אנחנו כל כך אוהבים קומדיות רומנטיות? כשהמוזיקאית והסופרת, אליזבת סנקי, הייתה נערה היא התאהבה בסרטים מז'אנר ה'קומדיה הרומנטית'. כעת, כבמאית הסרט, היא מצליחה לשים את האצבע על התבנית הקבועה שלפיה הם נוצרו: כל הדמויות לבנות, כל הגיבורים 'סטרייטים', כל הנשים כיפיות ומשוחררות וכולם רוצים, בסופו של דבר, להתחתן. אז למה היא עדיין ממשיכה לצפות בהן שוב ושוב?  בסרט הדוקו יוצאת סנקי לחקור את העבר, ההווה והעתיד של הקומדיות הרומנטיות בעזרת אנשי קולנוע, שחקנים ומבקרים, שמאירים בפנינו את חוקי הז'אנר על רקע אינסוף קטעים מסרטים מוכרים ואהובים. בריטניה, 78 דקות, 2019.

פאולין קאל: מה שהיא אמרה | What She Said: The Art of Pauline Kael, ערוץ Yes VOD

סיפורה של מבקרת הקולנוע האגדית של 'הניו יורקר'. פאולין קאל, אישה חלוצה בעולם שוביניסטי גברי, נחשבת לאחת ממבקרי הקולנוע המפורסמים ביותר בכל הזמנים. השבחים שלה סייעו לרומם את הקריירה של סטיבן ספילברג, מרטין סקורסזה ואחרים, בעוד שהביקורות השליליות שלה השאירו גם במאים פצועים לאורך הדרך. הדוקו הביוגרפי על קאל מציג את המורכבות שלה ובוחן מחדש את הקולנוע של סוף המאה ה-20 דרך העדשה שלה, תוך שימוש בקטעי סרטים רבים, ארכיונים שטרם נראו מעולם, ראיונות נרחבים עם אנשי קולנוע, ביניהם קוונטין טרנטינו, אלק בולדווין, פול שריידר, תסריטאים, מבקרי קולנוע  ואת כתביה, בקריינותה של השחקנית שרה ג'סיקה פרקר. בימוי: רוב גרבר. 96 דקות, ארה"ב, 2019.

התשוקה של אנה מניאני | The Passion of Anna Magnani, ערוץ Yes VOD

אחת הסצנות הזכורות ביותר בתולדות הקולנוע היא הסצנה בה נופלת ארצה השחקנית אנה מניאני לאחר שנורתה על ידי הגרמנים, כשעל פניה הבעת כאב עמוקה, בסרט "רומא עיר פרזות". השחקנית האיטלקייה המוכשרת, שסימלה את הניאוריאליזם וחוללה מהפכה בדרך בה הוצגו נשים בסרטים, היתה גם השחקנית האיטלקייה הראשונה שזכתה באוסקר. בעזרת חומרי ארכיון, שחלקם מאוספים פרטיים שטרם נראו, משרטט הסרט את סיפורה של השחקנית הקומית והטרגית, שהיתה לסמל ללידתה מחדש של מדינה שלמה אחרי המלחמה והפכה לאייקון בהיסטוריה של הקולנוע. בימוי: אנריקו צ'ראסואולו. 60 דקות, איטליה / צרפת, 2019.

טרנטינו: שמונת הראשונים | QT8: The First Eight, ערוץ Yes VOD

קוונטין טרנטינו הוא אחד הבמאים האהובים ביותר בעולם, וסיפור חייו הוא סאגה אמריקנית – אדם שבנה את עצמו בכשרון ובהתמדה, מוכר בחנות וידאו עם שגעון לסרטים שהפך לאחד הבמאים הגדולים והמוכרים בהוליווד, יוצר מקורי ורב השפעה שהגדיר מחדש את הקולנוע האמריקאי המודרני. הסרט מתעד את דרכו של הבמאי החל מסרטו פורץ הגבולות "כלבי אשמורת", ובוחן כיצד שינו סרטיו את מפת הקולנוע. הסרט משלב ראיונות עם שחקנים, מפיקים ואנשי תעשיה, מ-סמואל ל. ג'קסון ועד כריסטוף וולץ, ומאפשר לנו להכיר את אחת הדמויות המרתקות והצבעוניות של הוליווד. בימוי: טארה ווד. 97 דקות, ארה"ב, 2019.

17:00 בילי אליוט | Billy Elliot, ערוץ Yes5

דרמה. בילי (ג'יימי בל, "סקין"), נער בן 11 שנשלח לשיעורי אגרוף, מוצא עצמו נמשך יותר לשיעורי הבלט. כשהמורה שלו מגלה את כשרונו לריקוד, עליו לבחור בין חלומו לציפיות משפחתו. בימאי: סטיבן דלדרי. בריטניה, 2000.

21:30 הספר הירוק | Green Book, ערוץ Yes1

לפרטים נוספים, ראו יום חמישי, 06 בפברואר, 2020, בערוץ Yes VOD

22:00 משחקי מוח 6 | 6 Brain Games, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

ליאור סושרד, שנחשב לאחד המנטליסטים הטובים בעולם, יצטרף בעונה החדשה למנחה קיגן מייקל קי ("צעצוע של סיפור 4") והעיתונאית קארה סנטה מריה. העונה החדשה מאתגרת כמה מהסלבריטאים הגדולים בעולם לממש את כוח המוח המיוחד שלהם באמצעות משחקים אינטראקטיביים מהנים ומשעשעים במיוחד, אשליות וניסויים חברתיים שיחשפו את האמת המדעית מאחורי הדרך שבה המוח פועל. הקהל באולפן והצופים בבית יכולים לשחק יחד, ולהשוות את היכולות המנטאליות שלהם מול אלו של הסלבריטאים המתארחים.

22:00 מריה מגדלנה | Mary Magdalene, ערוץ Hot Cinema1

דרמה. במאה הראשונה לספירה, מריה בורחת מהחתונה שהוריה ארגנו לה ומוצאת מקלט ותחושה של מטרה בקרב תנועה חדשה שבראשה עומד מטיף כריזמטי בשם ישו. היא הופכת להיות אחת מתומכותיו המרכזיות ומי שטיפלה בגופתו לאחר הורדתה מהצלב. שחקנים: רוני מארה, חואקין פיניקס, צחי הלוי, אורי גבריאל. במאי: ארת דייויס. בריטניה, 2018.

המפתחות של משפחת לוק | Locke & Key, נטפליקס | Netflix

סדרת פנטזיה לנוער. שלושה אחים עוברים עם אימם לאחוזה משפחתית עתיקה לאחר שאביהם נרצח, ומגלים בה מפתחות קסומים שפותחים בפניהם כוחות – וסודות.

אתה, אני והולו | My Holo Love, נטפליקס | Netflix

סדרת מדע בדיוני רומנטית קוריאנית. אישה בודדה מוצאת אהבה בלתי צפויה בדמות הולוגרמה שדומה בדיוק ליוצרה העוקצני.

דרקונים: צוות חילוץ 2 | 2 Dragons: Rescue Riders, נטפליקס | Netflix

עונה 2 לסדרת המונפשת לילדים. התאומים דק וליילה וחבריהם הדרקונים מבלים את זמנם במשימות הצלה, בהגנה על העיירה שלהם האטסגאלור, ובהרבה כיף לאורך הדרך.

מי רצח את מלקולם אקס | Who Killed Malcolm X, נטפליקס | Netflix

סדרת פשע תיעודית. עשרות שנים אחרי ההתנקשות במנהיג האפרו-אמריקני מלקולם אקס, פעיל פוליטי יוצא למשימה מורכבת: לחשוף את האמת מאחורי הרצח ולהשיג צדק.

דוהרת | Horse Girl, נטפליקס | Netflix

סרט דרמה עצמאי. אישה משונה ותמימה עם חיבה למלאכת יד, לסוסים ולסדרות פשע על-טבעיות מרגישה שחלומותיה נעשים צלולים יותר ויותר ומתחילים לחלחל אל חייה. שחקנים: אליסון ברי, דבי ריאן, פול רייזר. במאי: ג'ף באנה. 104 דקות, ארה"ב, 2020.

חמישים: הסדרה Fifty: The Series, נטפליקס | Netflix

סדרת דרמה מנוליווד. ארבע נשים שאפתניות מלהטות בין קריירות לחיי משפחה, מתמודדות עם משברים משלהן, מתקרבות לגיל חמישים ושוקלות מחדש את השלכות הבחירות שערכו בעבר.

אזאלי | Azali, נטפליקס | Netflix

סרט דרמה נוליוודי.

___________________________________________________________________________________

מדור “חדש ב-TV” מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן