Skip to content

הותר לפרסום: עידן קליין נעצר על-ידי המשטרה בחשד שהתחזה לרופא מזריק

בשבוע שעבר דיווחנו על המעצר. לאחר החלטת בית משפט שהסירה את איסור הפרסום, אנו חושפים את שמו של החשוד ופרטים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום אילוסטרציה: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית
צילום אילוסטרציה: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

פעילות משותפת של משטרת ישראל ואגף האכיפה והפיקוח של משרד הבריאות הבשילה בשבוע שעבר לכדי מעצרו של עידן קליין, יליד 1985, תושב תל אביב, בחשד שהתחזה לרופא במשך שנים. דיווחנו על המעצר בכתבה בשבוע שעבר. היום, לאחר החלטת בית משפט שהסירה את איסור הפרסום, ניתן לחשוף את שמו של החשוד.

על פי החשד, שכר עידן קליין חדר במספר קליניקות באזור רמת החייל בתל אביב ובבני ברק, הציג עצמו כרופא דרמטולוג וקיבל שם מטופלים. שם, ביצע קליין פעולות רפואיות והזריק למטופליו חומרים שונים, תוך שהוא מבטיח להם טיפולים קוסמטיים.

קליין נעצר על-ידי המשטרה לפני כחודש, בעקבות תלונה שהתקבלה ממטופל שחשד כי מדובר במתחזה. הוא נחקר ושוחרר למעצר בית.

בהמשך, פתחה המשטרה בחקירה סמויה שהובילה אל מספר מטופלים נוספים. הם סיפרו על נזקים שנגרמו להם כתוצאה מהטיפולים של קליין.

בשבוע שעבר נעצר קליין כשברשותו מזרקים, מחטים וחומרים רפואיים המותרים בהחזקה ושימוש רק על ידי רופא מוסמך. הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה ובהחלטת שופט הוארך מעצרו.

המשטרה מזמינה כל מי שנפגע מעידן קליין להגיע אל תחנת משטרה קרובה למקום מגוריו ולהגיש תלונה.

"פייק דוקטור" – רק קצה הקרחון

זהותו של הרופא המתחזה, שנעצר על-ידי משטרת ישראל, מוכרת לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. בהודעה מטעם האיגוד, בירכו את המשטרה ומשרד הבריאות על החקירה והמעצר, והודו לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מעיין בן ארי, על שהשכילה להבין שחשיפת שמו של קליין חיונית לשלום הציבור ותסייע לאתר את הנפגעות והנפגעים שמספרם לא ידוע ומדאיג. 

מומחי האיגוד מקווים כי משטרת ישראל תמשיך ותחזיק במעצר את המזריק המתחזה עד למיצוי הדין. "אנו מקווים שמערכת המשפט תחמיר בעונשו של המתחזה הנוכחי עידן קליין ואף של המתחזה שנתפס בשנה שעברה, איציק סבג ותגזור עליהם עונש מאסר פעיל ומרתיע שיאפשר להם להשקיע את הכישורים היצירתיים בסדנת הפיסול בחימר בכלא ולא בגופן של מטופלות שנפלו בפח," מדגישים באיגוד.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד, הבהיר, כי "זה אינו מקרה יחיד אלא רק קצה הקרחון. במהלך השנה החולפת הגיש האיגוד כ- 60 תלונות למשרד הבריאות, להסתדרות הרפואית ולמשטרת ישראל. אנו קוראים לציבור, לשים לב, לבדוק היטב מי הגורם שמעוניין לטפל בו כדי לא להיפגע ולהפוך לקורבנות של בצע כסף ולפנות אלינו או למשטרה כאשר מתעורר חשד למתחזה".

"בתחום האסתטיקה הרפואית המבוקש, התפתחה בישראל, קרקע פורייה למתחזים, רודפי בצע ונטולי חמלה אנושית. שמנו לנו למטרה להגן על הציבור מפני פייק דוקטורס שמעולם לא קראו את שבועת הרופא ולא מורשים לבצע טיפולים רפואיים," מוסיפים באיגוד, "אנחנו נמשיך במאבק הבלתי מתפשר נגד המתחזים ומברכים את משרד הבריאות על נכונותם לפעול לצד האיגוד והמשטרה בנושא. זה אינו מקרה יחיד אלא רק קצה הקרחון. אנו קוראים לציבור, לשים לב ולבדוק היטב מי הגורם שמעוניין לטפל בו כדי לא להיפגע ולהפוך לקורבנות של בצע כסף ולפנות אלינו למייל האדום כאשר מתעורר חשד למתחזה [email protected]".

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית עולה, כי במהלך שנת 2019 בוצעו בישראל 205,346 הזרקות בוטולינום טוקסין בקרב גברים ונשים. עוד בוצעו 78,645 הזרקות של מילוי חומצה היאלורונית מסוגים שונים. על פי החוק במדינת ישראל הזרקות יכול לבצע רק רופא בעל רישיון.

האיגוד ממליץ לציבור להעדיף רופא מומחה בכירורגיה פלסטית, שלאחר קבלת הרישיון בחר להמשיך את הכשרתו ולהתמחות בכירורגיה פלסטית ואסתטית, במשך שש שנים, שבסיומן קיבל ממשרד הבריאות תעודת רופא מומחה בתחום זה. רופא מומחה כזה מביא עמו אל שולחן הטיפולים, ניסיון, הכשרה ויכולת למנוע סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה קרו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן