Skip to content

נגיף הקורונה: מד"א נוקטת אמצעי זהירות בתרומות דם • משרד הבריאות פרסם הנחיות למעסיקים

שירותי הדם של מד"א ינקטו אמצעי זהירות מוגברים על מנת למנוע סיכון להידבקות בנגיף הקורונה • טופס מקוון לדיווח עצמי על בידוד ביתי • פורסמו הנחיות למעסיקים שעובדיהם שוהים בבידוד ביתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נגיף הקורונה החדש: 2019-nCoV. מקור: Centers for Disease Control and Prevention – CDC

שירותי הדם של מד"א ינקטו אמצעי זהירות מוגברים על מנת למנוע סיכון להידבקות בנגיף הקורונה

"על אף שלא ידוע שנגיף הקורונה עובר בעירויי דם, החלטנו לנקוט במשנה זהירות, כדי לשמור על בטיחותם של מקבלי הדם בישראל", הסבירה מנהלת שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער.

פרופ' שנער הוסיפה, כי "מי שהיה בסין, חייבים לעבור לפחות 28 יום מאז שעזב את המדינה, כדי שיוכל לתרום דם. גם במקרה של אדם שהיה במגע עם חולה בוירוס הקורונה או כזה שהחלים בעצמו מהוירוס, צריכים לחלוף 28 ימים לכל הפחות, על מנת שיוכל להגיע ולתרום דם".

דיווח עצמי של חולים שנמצאים בבידוד ביתי

משרד הבריאות ממשיך לראות בציבור שותף מרכזי לפעילויות למניעת התפרצות נגיף הקורונה. לפיכך, החל מהיום מאפשר משרד הבריאות לכל ישראלי לדווח על בידוד בית באמצעות טופס מקוון (אונליין) או באמצעות מוקד קול-הבריאות בטלפון 5400*.

כזכור, ביום ראשון חתם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה), התש"ף-2020. מטרת צו זה למנוע הדבקה בנגיף הקורונה החדש והתפשטותו בישראל עלי ידי קביעת חובת בידוד למי ששהה בסין וכן למי שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת.

בהתאם לצו, כל ישראלי שחזר מסין ב-14 הימים האחרונים לפני הגעתו לישראל או שהיה במגע הדוק עם חולה במחלה, נדרש לשהות בבידוד בית עד לתום 14 ימים מיציאתו מסין או מהמגע האחרון עם החולה ולדווח על כך.

פירוט של הוראות הצו החדש, והסבר ברור מצוי בעלון ההסברה שהופץ על-ידי משר הבריאות.

הוראות למעסיקיהם של עובדים שנמצאים בבידוד

אתמול עדכנו, כי משרד הבריאות הוציא תעודת מחלה גורפת לעובדים השוהים בבידוד לפי צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019)(בידוד בית)(הוראת שעה). לתעודת המחלה הגורפת, באישורה של פרופ' סיגל סדצקי, ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, צורף טופס הצהרת עובד, אותו עליו לשלוח למעסיק. הצהרה זו תבוא במקום אישור רופא הנדרש לפי חוק דמי מחלה והתקנות שמכוחו.

היום (רביעי) פרסם משרד הבריאות צו חדש, ובו הוראות למעסיקים של עובדים שנמצא בבידוד בית.

לפי הצו, עובדים שנמצאים בבידוד בית חייבים לדווח למעסיק שלהם, בהקדם האפשרי, שהם בבידוד בית לפי צו בריאות העם. מרגע ההודעה, אסור למעסיק לאפשר לעובדים אלה להיכנס למקום העבודה בתקופת הבידוד אפילו אם העובדים ביקשו זאת.

עוד קובע הצו הגנה מפני פיטורים. חל איסור על מעסיקים לפטר עובדים אך ורק משום שנעדרו ממקום העבודה בתקופת הבידוד.

למעלה מ- 5,300 נוסעים ואנשי צוות בהסגר על שתי אוניות נופש במזרח הרחוק. קראו עוד

החמרה במדיניות הונג קונג לגבי הנכנסים לשטחה

הרשויות בהונג קונג הודיעו היום (יום רביעי), כי כל הנכנסים מיבשת סין לתחומי הטריטוריה החצי-אוטונומית, כולל תושבי הונג קונג, יחוייבו להיות בהסגר למשך שבועיים.

כפי שדיווחנו במגפון ניוז, אלפי עובדים במקצועות הרפואה שובתים מאז יום שני במטרה לגרום לממשלה לשנות את מדיניותה ולסגור כליל את הגבול היבשתי עם סין. זאת, על מנת למנוע כניסת חולים בנגיף הקורונה.

סין מפתחת ערכת אבחון חדשה לנגיף הקורונה ומוצרים נוספים

שש חברות ביוטכנולוגיה סיניות מפתחות ערכת אבחון חדשה לנגיף הקורונה ומוצרים נוספים, כך דיווח ואנג ווי, ראש מחלקת מדע וטכנולוגיה במחוז חוביי, לשינחואה – סוכנות החדשות הסינית הרשמית.

עדכון נתונים נכון לשעה 19:00

24,613 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה דווחו עד כה ברחבי העולם. 24,392 מתוכם בסין. 494 מקרי מוות. 1,028 חולים הבריאו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן