Skip to content

נגיף הקורונה: למעלה מ- 5,300 נוסעים ואנשי צוות בהסגר על שתי אוניות נופש במזרח הרחוק

נוסעי אונית הנופש "דאימונד פרינסס" ואנשי הצוות בהסגר בנמל העיר יוקוהאמה, יפן • נוסעים ואנשי צוות של אונית נופש נוספת בהסגר בנמל הונג קונג • עליה במספר החולים שנדבקו בנגיף הקורונה ובמקרי המוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילוסטרציה: Unsplash

החשש להדבקה פוטנצאלית בקרב אלפי היוצאים לחופשה בים חושף את הפגיעות של נוסעים על אוניות נופש למחלות זיהומיות נגיפיות, כמו זו הנגרמת על-ידי נגיף הקורונה החדש. שאלה נוספת, שמעלה CNN, היא מה מידת הפגיעה של אירועים מסוג זה על המשך ההצלחה הכלכלית של תעשיית חופשות השייט, שעיקר לקוחותיה הנאמנים הם אנשים מבוגרים. כפי שדיווחנו במגפון ניוז אתמול (יום שלישי), על-פי רשויות הבריאות בסין, למעלה מ-80% ממקרי המוות המדווחים בסין היו של חולים מבוגרים מעל גיל 60, וללמעלה מ-75% מהמתים היו מחלות רקע, כגון מחלות לב וסכרת.

3,700 נוסעי אונית הנופש "דאימונד פרינסס" ואני הצוות בהסגר בנמל העיר יוקוהאמה, יפן

ביום שני, כשהאניה עגנה בהונג קונג, ירד מאונית הנופש "דאימונד פרינסס" נוסע בן 80 וחזר לביתו. לאחר שחש ברע, הובהל לבית החולים ושם אובחן כי נדבק בנגיף הקורונה. בעקבות האבחון, החלו לבצע בנוסעים בדיקות מחשש שעוד נוסעים שהיו על האוניה נדבקו בנגיף.

מפעילת האוניה, פרינסס קרוזס (Princess Cruises), דיווחה, כי עד כה, התגלו 10 חולים בנגיף: שלושה נוסעים מיפן, שלושה מהונג קונג, שני אוסטרלים, אמריקאי אחד ואיש צוות מהפיליפינים.

החולים, בגילאי 50-80, הורדו מהאוניה ונלקחו להמשך טיפול בבית חולים, כך מדווח הגארדיאן הבריטי. יתר הנוסעים מצויים כרגע באוניה, בהסגר, עד אשר יושלמו הבדיקות. לפי הודעת פרינסס קרוזס, הם יישארו בהסגר למשך 14 יום, בהתאם להנחיות משרד הבריאות היפני.

לא ידוע עדיין על חולים מקרב הנופשים הישראלים שעל האוניה. משרד הבריאות הודיע, כי הוא בקשר עם משרד החוץ ועם ארגון הבריאות העולמי בעניין זה, ויהיה בקשר עם גורמים נוספים, ככל שיתעורר הצורך.

1,800 נוסעים ואנשי צוות של אונית נופש נוספת בהסגר בנמל הונג קונג 

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, רשויות הבריאות בהונג קונג בודקים 1,800 נוסעים באוניית נופש נוספת, שעוגנת לחופי האי, לאחר ש-30 מאנשי הצוות דיווחו על סימפטומים שכוללים חום.

*עדכון: 3 נוסעים אובחנו כחולים בנגיף הקורונה.

עליה במספרי החולים בנגיף הקורונה ובמקרי המוות המדווחים (16:00):

24,607 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה דווחו עד כה ברחבי העולם. 24,391 מתוכם בסין. 494 מקרי מוות. 996 חולים הבריאו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן