Skip to content

גנץ: מתכוון להביא את תוכנית טראמפ לכנסת כמקשה אחת; בקעת הירדן תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל

בכנס פעילי מפלגה, שהתקיים אמש בראשון לציון, התייחס גנץ, בין היתר, לתוכנית טראמפ, לסיפוח בקעת הירדן, לבנימין נתניהו ולשותפות אפשריות לקואליציה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: יולה זובריצקי

בכנס פעילי מפלגה, שהתקיים אמש (יום שלישי) באולם מופת בראשון לציון, התייחס, בין היתר, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבחירות הקרבות ובאות, והבהיר שוב, כי כחול לבן תשב בקואליציה עם כל מפלגה שמכירה ב"מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. זה כל הדרישה שלנו. כל מי שמכיר במדינת ישראל כיהודית וכדמוקרטית – אנחנו נסכים לשבת איתו."

גנץ אינו פוסל ישיבה בקואליציה עם הליכוד, אך הדגיש: "אני לא חושב שנתניהו יכול לעמוד בראשו בשלב זה". גנץ המשיך ותקף את ראש הממשלה על רקע כתב האישום שהוגש נגדו: "הנאשם נתניהו פשוט לא יכול להיות ראש ממשלה," אמר.

גנץ הוסיף, כי "המדינה היקרה שלנו תקועה ונתניהו מחתים דרכון. תושבי הדרום ישנים בממ"דים והוא נוסע להצטלם באפריקה, בנסיעה שביחס להישגיה הנמוכים כל כולה בזבוז כספי מיסים עבור קמפיין בחירות זול ולא מוצלח. ואולי הגיע הזמן שיפסיק את הנסיעות האלו לחו"ל, יסע לקריית שמונה ויבדוק איך נראים שירותי הבריאות שם, לא בסודן."

"אולי במקום לסבך את מדינת ישראל ולסכן את ביטחונה ויחסיה הדיפלומטים עם מדינות אחרות על ידי הצהרות חסרות אחריות, כדאי שיהיה כאן ויטפל במה שקורה לנו בחצר האחורית בדרום הארץ," אמר גנץ.

צילום: יולה זובריצקי

בתגובה לשאלה מהקהל על תוכנית המאה, אמר גנץ – בהמשך ישיר לנאום שנשא בכנס הבינלאומי השנתי ה-13 של מכון המחקר INSS, בשבוע שעבר: "אמרתי שאני מתכוון להביא את תוכנית טראמפ לכנסת כמקשה אחת. הנושא הזה עדיין בדיון אצלנו: מתי להביא את הסיפור הזה. אבל זה בהחלט דבר שעוד אפשר שנעשה אותו".

גנץ הוסיף: "תראו, אני מקבל את התוכנית. אני למדתי אותה לעומק. אני השפעתי עליה במידה מסוימת בחודשים האחרונים. כל מקום שמשורטט במפות האלה הלכתי בו ברגליים, לחמתי בו, הגנתי עליו, מכיר אותו פיקס. ולא לכל מה שכתוב שם אני גם מסכים, אבל בתור מכלול – אני מקבל אותו. יש לי הערות לחלק מהדברים שכתובים בתוך זה, אבל את זה עושים בתוך כדי התהליך."

בתגובה לשאלה מהקהל בנוגע לסיפוח בקעת הירדן, אמר גנץ ש"אמרנו שבקעת הירדן, בכל תרחיש מדיני, לא משנה באיזה סוג, לא משנה מתי, לא משנה איך ולא משנה למה, תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל, כי זה הגבול הבטחוני שלנו."

בכנס בחירות של הליכוד בבית שמש, שהתקיים אמש (יום שלישי) בשעה מאוחרת יותר, עקץ בנימין נתניהו את גנץ בנושא סיפוח בקעת הירדן. נתניהו הזכיר את עמדת כחול לבן, והוסיף: "אנחנו הליכוד לא ניתן להזדמנות הכבירה הזאת לחמוק מידינו. אנחנו הבאנו אותה ואנחנו כאן לממש אותה".

גנץ לא נשאר חייב. בכנס בנתניה, שהתקיים הערב (יום רביעי) הציע יו"ר כחול לבן לראש הממשלה "להחיל ריבונות קודם כל בנתיבות, בשדרות ובעוטף עזה. אני הייתי מציע לו להגיע להסכמים קודם כל עם ההורים שלא יודעים איזה ילד לקחת קודם לממ"ד. את נתניהו אזרחי ישראל משעממים".

צילום: יולה זובריצקי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן