Skip to content

הסלמה בעימותים – נער בן 17 נורה למוות בידי כוח צה"ל

תכנית השלום של ממשל טראמפ ונתניהו, הביאה לידי התחממות וחיכוכים בגדה המערבית. במהלך עימות בחברון עם חבורת צעירים שיידתה אבנים בחיילי צה"ל, נורה ונהרג מוחמד סלאם, טומה אל-חדאד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר בן 17 נהרג בצהריים (רביעי) בחברון במהלך עימותים עם כוח צה"ל. הנער, מוחמד סלאם, טומה אל-חדאד, נורה בחזהו בעימותים בבאב זאוויה, ומת בהמשך מפצעיו. אל חדאד הוחש בידי חבריו לבית החולים בעיר ושם קבעו הרופאים אתך מותו.

האירוע התרחש בהלך הפרת סדר במהלכה התפרעו כ-20 צעירים פלסטינים וידו אבנים לעבר עמדת "חסם שוטר" שחוצצת בין השכונות הפלסטיניות לישוב היהודי בחברון. כוח מגדוד 931 של הנח"ל שאחראי על הגזרה זיהה מקרוב מחבל פלסטיני מיידה בקבוק תבערה לעברו. הלוחמים שחשו בסכנת חיים מידית ירו לעבר המחבל והרגו אותו.
מצה"ל נמסר כי "במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה לפני זמן קצר בעיר חברון זיהו לוחמי צה"ל פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעברם והגיבו בירי להסרת האיום.

מוחמד סלאם, טומה אל-חדאד
מוחמד סלאם, טומה אל-חדאד (צילום מרשתות פלסטיניות)

 

הנער נישא לקבורה (צילום מסרטון ווידאו)
הנער נישא לקבורה (צילום מסרטון ווידאו)

מזה מספר ימים מתקיימות הפרות סדר אלימות בעיר חברון סמוך לישוב היהודי בהשתתפות עשרות פלסטינים שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון"

לאחרונה הפך אזור באב זאוויה בחברון למוקד התפרעויות יום-יומי על רקע חשיפת תכנית השלום של ממשל טראמפ ונתניהו. ההצהרות בדבר סיפוח והחלת החוק הישראלי ברחבי הגדה המערבית ובקעת הירדן הציתו אש בקרב הפלסטינים והעימותים עם כוחות הביטחון וצה"ל התגברו מאוד. בעימותים השתמשו המפגינים באבנים ובבקבוקי תבערה לעבר כוחות מג"ב. באותה נקודה בדיוק – חסם השוט,  הושלך בקבוק שלשום בקבוק תבעירה לעבר שוטר, קצין מג"ב שהצליח לכבות את האש שאחזה באיפוד המגן אותו לבש, נכווה קלות בידיו אך לא נזקק לפינוי רפואי.
ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיב להרג הנער ואמר: "הלב כואב על מוות מיותר של נער בן 17 בחברון. הילד נרצח בעיר תחת כיבוש, שרחובות בה מופרדים על בסיס אתני ותושביה סובלים יום יום מאלימות המתנחלים והצבא. הטענות על בקבוק תבערה או לא אינן משנות דבר וחצי דבר – לצבא הישראלי אין מה לחפש בחברון ועליו לצאת ממנה מיד ולמנוע כל אלימות נוספת."

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן