Skip to content

נוסעי אונית נופש שעוגנת בניו ג'רזי נבדקים בחשד להידבקות בנגיף הקורונה; 4 הועברו לבי"ח

הנחיות חדשות ממשרד הבריאות הישראלי • סינגפור ובריטניה מעלות רמת כוננות • ארגון הבריאות העולמי: ירידה בכמות המקרים החדשים של הידבקות בנגיף • נתונים מעודכנים על התפשטות הנגיף • מחקר חדש: נגיף הקורונה מועבר לבני אדם מעטלפים דרך פנגולינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוסעי אונית הנופש "אנת'ם אוף דה סיז" של רויאל קריביאן, ובהם 27 אזרחים סיניים, שעוגנת ליד העיר באיון במדינת ניו ג'רזי שבארצות הברית, נבדקים בשעות האחרונות להידבקות בנגיף הקורונה. אונית הנופש עגנה למספר ימים בחופי סין. לפי דיווח NBC4NY, ארבעה מהנוסעים נלקחו לבית חולים.

עד כה דיווחה ארצות הברית על 12 מקרי הידבקות שאובחנו בשטחה, רובם בקליפורניה.

החשש להדבקה פוטנצאלית בקרב אלפי היוצאים לחופשה בים חושף את הפגיעות של נוסעים על אוניות נופש למחלות זיהומיות נגיפיות, כמו זו הנגרמת על-ידי נגיף הקורונה החדש. רשויות הבריאות הסיניות דיווחו, כפי שעדכנו במגפון ניוז ביום שלישי, כי למעלה מ-80% ממקרי המוות המדווחים בסין היו של חולים מבוגרים מעל גיל 60, וללמעלה מ-75% מהמתים היו מחלות רקע, כגון מחלות לב וסכרת.

אלפי נוסעים מוחזקים בהסגר על שתי אוניות שייט – ה"פרינסס דאימונד" שעוגנת ביפן, ואוניה נוספת "דרים וורלד", שעוגנת בהונג קונג – בעקבות מקרי הידבקות בנגיף הקורונה. מוקדם יותר הבוקר דיווחנו, כי יפן הודיעה, ש-41 נוסעים נוספים ששהו על הספינה "פרינסס דאימונד" נדבקו בנגיף הקורונה. סה"כ מניין הנדבקים ששהו על הספינה שעוגנת בנמל יוקוהאמה עומד כעת על 61.

היום (ששי) בישראל: משרד הבריאות מרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים ממדינות נוספות

משרד הבריאות פרסם היום (ששי) הודעה, לפיה על כל אדם שעונה על אחד מהקריטריונים המפורטים להלן, לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתו, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד ותוך הימנעות ממגע עם הסובבים אותו ומנסיעה בתחבורה ציבורית:
.
(1) שהה במגע הדוק עם חולה מאומת; או –
(2) ב-14 יום שקדמו להופעת התסמינים המפורטים להלן שהה באחת מהמדינות הבאות: סין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו;
.
ובנוסף: הופיעו אצלו אחד או יותר מתסמינים הבאים: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

.
ארגון הבריאות העולמי: ירידה בכמות המקרים החדשים של הידבקות בנגיף

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מאשר את הדיווח, לפיו ישנה ירידה בכמות המקרים החדשים של הידבקות בנגיף הקורונה.

למעלה מ-60 מיליון אנשים נותרו גם היום בהסגר בסין, כשבשלוש ערים דווח על למעלה מ-1,000 מקרי הידבקות בנגיף. הוירוס התפשט עד כה ל-25 מדינות נוספות ברחבי העולם. אתמול והיום דווח בסין, כי שני תינוקות בני יומם נדבקו במחלה בסמוך ללידה. החולה הצעיר ביותר אובחן 30 שעות לאחר הלידה.

מספר החולים, נכון לשעה 17:00 היום (ששי), עומד על 31,523, מתוכם 31,210 בסין היבשתית (mainland China).

בתוך כך, צפון קוריאה דיווחה על חולה ראשון בשטחה, ובריטניה – על חולה שלישי במחלה, בריטי שחזר מסינגפור, ללא שהייה בסין. לאחר גילוי זה, החמירו בבריטניה את ההנחיות לנוסעים שנכנסים לשטחה: על כל מי ששהה בשבועיים שלפני חזרתו לבריטניה בסין היבשתית, תאילנד, יפן, קוריאה, הונג קונג, טאיוואן, סינגפור, מלזיה או מקאו, עם שיעול, חום או קוצר נשימה, להישאר בבידוד ביתי וליצור קשר עם רשויות הבריאות, אפילו אם הסימפטומים קלים.

הגארדיאן הבריטי מעדכן, כי סינגפור דיווחה הבוקר על שלושה חולים בנגיף הקורונה ללא מגע ישיר עם חולים מאובחנים קודמים ווללא היסטורית נסיעה לסין. לפי העיתון הסינגפורי סטרייט טיימס, העלתה סינגפור היום (ששי) את רמת הכוננות ל"כתום". משמעות רמת כוננות זו, היא שלהערכת המומחים למגפה תהיה השפעה בינונית עד גבוהה על בריאות הציבור.

מספר מקרי המוות, נכון לשעה 15:30 היום (ששי), עומד על 638, מתוכם 636 בסין. מקרה מוות אחד, זה של ד"ר לי ונליאנג, רופא העיניים מווהאן, שהתריע ראשון על התפרצות מגפה בעיר וחשד כי מקורה בשוק פירות הים, מעורר סערה בסין. בעקבות צער וזעם שהובעו על-ידי סינים רבים, הודיעו היום הרשויות כי יפתחו בחקירה הן לגבי התנהלות הממונים בעיר ווהאן בימים הראשונים של פרוץ המגפה והן לגבי מותו של ד"ר ונליאנג.

מספר אחד מעודד, הוא מספר החולים שהבריאו עד כה – 1,753 בני אדם. עם זאת, המספר הזעום, כ- 5% מהמספר המדווח של חולים שנדבקו בנגיף, מעורר סימני שאלה. כמה זמן אורכת המחלה? מדוע מספר כה קטן של חולים הבריא עד כה? והאם מספר מקרי המוות המדווח אכן משקף את המציאות.

נכון להיום, בישראל אין דיווח על מקרה הידבקות בנגיף.

העברת נגיף הקורונה: מעטלפים לבני אדם דרך פנגולינים

מחקר שנערך באוניברסיטה החקלאית של דרום סין, שמסקנותיו נחשפו היום בסין, מלמד, כי ההתפרצות הקטלנית של נגיף הקורונה בסין הועברה מעטלפים לבני אדם דרך מסחר בלתי חוקי בפנגולינים. נשיא האוניברסיטה, ליו יאהונג, מסר לסוכנות הידיעות הסינית שינחואה, כי לאחר בחינה של יותר מ-1,000 דוגמאות של מטא-גנומים של חיות בר, נמצאו הפנגולינים כגוף המארח המתווך.

פנגולין סיני. צילום: ויקיפדיה

הפנגולין הוא יונק מכוסה שריון אצטרובלי, שחי ביערות אסיה, אוכל חרקים קטנים ומזכיר במראהו דב נמלים. בשר הפנגולינים נחשב למעדן בדרום סין, וקשקשיו, שעשויים קראטין, הם מרכיב מבוקש ביותר ברפואה הסינית המסורתית. בשנת 2016 נאסר הסחר הבינלאומי במוצרים שמקורם בפנגולינים, לאחר שארבעה משמונה המינים של הפנגולין מצויים בסכנת הכחדה. עם זאת, ככל שהפנגולין הופך נדיר יותר, כך גדל ערכו הכספי בשוק השחור, והצייד והסחר בלתי חוקי בו נמשך. וכך, התאווה לכסף מוליכה למגפה קטלנית.

בוטל יריד האמנות ארט בזל הונג קונג

Art Basel in Hong Kong 2019 © Art Basel, Courtesy Art Basel יריד ארט בזל הונג קונג 2019. באדיבות: יריד ארט בזל

ביום שבת שעבר דיווחנו, כי מופעל לחץ גדול על מארגני יריד האמנות הגדול ביותר באסיה, ארט בזל הונג קונג, לדחות או לבטל כליל את היריד שאמור להתקיים בחודש מרץ. את היריד השנתי, שמתקיים במשך חמישה ימים, פקדו בשנה שעברה כ- 90,000 מבקרים מלמעלה מ-70 מדינות. בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, הודיעו מספר גדול של גלריות על ביטול השתתפותן ביריד בשל חשש בריאותי וכלכלי.

אתמול הודיעו מארגני היריד, כי החליטו לבטל את היריד, שצפוי היה להתקיים בהונג קונג, בין התאריכים 19-21 למרץ. בהודעה שפרסמו, מסרו כי היו מספר שיקולים שהובילו להחלטה: החשש לבטיחותם ולבריאותם של העובדים ביריד והמבקרים הרבים שיגיעו אליו; האתגר הלוגיסטי הגדול שנוצר להובלת יצירות האמנות ליריד עקב הגבלות בתנועה הבינלאומית לאור התפרצות מגפת הקורונה; וההגבלות בתנועה הבינלאומית האזרחית אל הונג קונג ובכניסה אליה, שיצרו קושי למציגים ומבקרים כאחד.

מארק שפיגלר, המנכ"ל העולמי של יריד ארט בזל, אמר: "מחשבותינו עם אלו שנפגעו מההתפרצות של נגיף הקורונה ברחבי העולם. ההחלטה לבטל את יריד ארט בזל ניו יורק היתה קשה מאד עבורנו. בחנו כל דרך אפשרית אחרת לפני שהחלטנו על הביטול, ביקשנו עצות ורעיונות גם מבעלי הגלריות המציגות, מאספנים, משותפינו ונעזרנו גם במומחים חיצוניים. אנחנו מודעים לתפקיד החשוב שיש ליריד בסצנה התרבותית של האזור ועבור הגלריות שלנו, באסיה כמו גם ברחבי העולם. במהלך השנה האאחרונה הקדיש הצוות שלנו זמן רב ומאמצים על מנת להבטיח שהיריד במרץ יהיה הצלחה. לרוע המזל, ההתפרצות הפתאומית של מגפת נגיף הקורונה החדש וההתפשטות המהירה של הנגיף, שינו את המצב באופן קיצוני."

//

קראו עוד: נגיף הקורונה: קבוצת עליבאבא הקימה קרן ייעודית בהיקף של מעל 140 מיליון דולר לרכישת ציוד לצוותי הרפואה בסין
לעמוד הדיווחים והעדכונים הייעודי של מגפון ניוז בדבר התפשטות נגיף הקורונה >>

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן