Skip to content

הרב אליעזר ברלנד, רעייתו ואחרים נעצרו בחשד לניצול בני אדם

משטרת מרחב ציון פשטה הבוקר על בתי החשודים לאחר חקירה סמויה. עשרות אברכים ניסו למנוע את המעצרים ויידו בשוטרים חפצים ואבנים. שני שוטרים נפצעו קל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרב אליעזר ברלנד (82) אשתו ועוד 4 בני אדם נוספים נעצרו הבוקר (ראשון) בידי המשטרה הבוקר בחשד לניצול אכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם. הם חשודים כי דרשו מהם עשרות אלפי שקלים תמורת מרפא ומזור. תוך כך הם חשודים בעבירות מס במאות מילוני שקלים. במהלך מבצע המעצרים  יודו אבנים על השוטרים ושניים מהם נפצעו קל. המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור התפרעויות וביניהם שימו ברימוני הלם. לאחר חקירה תביא המשטרה את החשודים או חלקם לבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה את המשך מעצרם.

צילום - מחאות החרדים
צילום – מחאות החרדים

 

צילום ארכיון - (צילום מסך חדשות 13)
צילום ארכיון – (צילום מסך חדשות 13)

מהמשטרה נמסר כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, שהגיעה כאמור הבוקר לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים (שנות 20-80, ירושלים). במהלך המעצרים החלו מפרי סדר להתגודד סביב השוטרים, ליידות אבנים וחפצים לעברם והכל בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו 2 שוטרים.

עוד נמסר כי עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של הרב ברלנד.  החקירה התמקדה בשני מישורים עיקריים, הפלילי והכלכלי:

המישור הפלילי – כלל  איסוף ראיות ועדויות נגד החשודים, שפעלו עפ"י החשד תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא.

המישור הכלכלי – בו הצליחו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, לחשוף תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים, שעפ"י החשד הלבינו החשודים באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק ששימשו להם כפלטפורמה.

צילום משטרת ישראל
צילום משטרת ישראל

|
צילום: משטרת ישראל

"אנו מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם" נמסר המשטרה, "אנו קוראים לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו", לשון ההודעה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן