Skip to content

נגיף הקורונה: אל על מבטלת טיסות להונג קונג • עליית מדרגה בהמלצות משרד הבריאות

עדכון על ההסגר באוניות השייט (קרוז) • בסין מדווחים על האטה בקצב ההדבקה, אולם גם היום מספרי החולים ומקרי המוות עולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס אל על בנתב"ג. צילום: יולה זובריצקי

המלצות חדשות ממשרד הבריאות

בעקבות הערכת מצב שבוצעה הבוקר, ממליצים במשרד הבריאות לציבור לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים נוספים במזרח הרחוק: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטאיוואן. זאת בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.

משרד הבריאות הרחיב לאחרונה את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצויינו לעיל.

על פי ההגדרה החדשה, אדם שעונה על אחד משני הקריטריונים הבאים: (1) שהה במגע הדוק עם חולה מאומת; או (2) שהה באחד מהיעדים: סין, תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטאיוואן; וגם בתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו הסימפטומים: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

על מי שעונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

במשרד הבריאות ביקשו להדגיש, כי אין שינוי בהנחיות לגבי בידוד בית חובה. בידוד בית חובה נדרש אך ורק לחוזרים מסין ורק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין.

במשרד הבריאות שוקלים גם להמליץ על מגבלות קיום התקהלויות במסגרת כנסים בינלאומיים בישראל או נסיעה לכנסים בינלאומיים.

אל על מבטלת טיסות להונג קונג 

חברת התעופה אל על הודיעה על ביטול טיסות להונג קונג בשבוע הקרוב, נוכח התפשטות מגפת הקורונה. הטיסה האחרונה תצא הלילה. ביום רביעי שעבר (5/2), דיווחנו, כי חברת אל על הודיעה על השהיית טיסותיה לבייג׳ין עד לתאריך 25 מרץ 2020 (כולל).

ההסגר באוניות השייט (קרוז) 

כ-3,600 נוסעים ואנשי צוות הורשו היום (ראשון) לרדת מאוניית השייט "וורלד דרים" לנמל בהונג קונג לאחר שהיו בהסגר באונייה במשך 5 ימים. תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, דיווח כי רשויות הבריאות בהונג קונג אישרו את הפסקת ההסגר לאחר שהבדיקות של כל הנמצאים על סיפון האונייה חזרו שליליות לנגיף הקורונה. ה"וורלד דרים" היתה נתונה בהסגר מיום רביעי בשבוע שעבר, לאחר שהתברר ש-3 נוסעים ששהו על האונייה בשייט קודם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה.

בתוך כך, הבוקר (ראשון) דיווחו באוניית השייט "פרינסס דרים", שעוגנת מול חופי העיר יוקוהאמה, יפן, על עוד 6 מקרי הידבקות נוספים בנגיף. מקרים אלו העלו את מספר הנוסעים החולים מהאונייה ל-70. אמבולנסים שהגיעו למקום העגינה אתמול (שבת) הביאו צוות רפואי נוסף, לאחר ש-9 נוסעים נוספים ירדו מהאונייה עקב מצב רפואי דורש טיפול שאינו קשור לנגיף. עם זאת, למען הזהירות, שוהים גם נוסעים אלה בבידוד בבית חולים בעיר.

חברת הולנד אמריקה, מפעילת אוניית השייט ווסטרדאם, הודיעה אתמול (שבת) כי פתחה במו"מ עם שני נמלים, על מנת לעגון ולהוריד נוסעים. לפי ה-CNN, החברה לא מסרה את שמותיהם. עגינתה של הווסטרדאם, שעליה 1,455 נוסעים ו-802 אנשי צוות, נדחתה עד כה על-ידי שלוש מדינות – טאיוואן, הפיליפינים ויפן, חרף העובדה שאין על סיפונה מקרה מאובחן של נגיף הקורונה והספינה אינה תחת הסגר. האונייה מצוייה כעת כ-300 ק"מ מזרחה לטאיוואן.

תושבי סינגפור בפאניקה

משרד הבריאות הסינגפורי דיווח לפני כשעה, על 3 מקרי הידבקות נוספים. סך כל החולים בעיר-המדינה עומד על 43. לשלושת החולים אין היסטורית רקע של חזרה מנסיעה לסין. "אין סיבה להיכנס לבהלה," אמר אתמול ראש הממשלה לי הסיין לונג, "העיר לא בהסגר ואף תושב לא מחוייב להישאר בבית". אתמול העלתה ממשלת סינגפור את מצב הכוננות ל"כתום", פעולה שהובילה את התושבים להסתער על חנויות ולרכוש מוצרי מזון, מים ונייר טואלט.

התפשטות נגיף הקורונה במספרים (19:00)

מספר החולים בנגיף הקורונה עומד כעת על 37,592, מתוכם 37,232 בסין • סך כל מקרי המוות – 814 • 2,922 חולים הבריאו.

//

למבזקים שוטפים ולכתבות נוספות על התפשטות נגיף הקורונה >>
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן