Skip to content

מליאת הכנסת: כחול לבן נטשו, בנט נאם מול כיסאות ריקים

בתגובה לכיסאות ממשלה ריקים בדיון על הטרור בעזה, יצאו חברי כחול לבן מהמליאה. גנץ: "הכיסא הריק של ראש הממשלה, הנאשם נתניהו, הוא משל לתפקודו בעת הזו". בנט: "לאן אתם בורחים, לא יאמן, 50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות אז אתם תטפלו בבלונים? לא ייאמן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פשוט לא יאמן, פשוט לא יאמן" קרא היום (שני) שר הביטחון נפתלי בנט כשחברי סיעת כחול לבן ובראשם יו"ר המפלגה, בני גנץ נטשו את אולם מליאת הכנסת כששר הביטחון עלה לנאום במהלך דיון בהצעות לסדר-היום בנושא: "הטרור הבלתי פוסק מרצועת עזה ויכולת ההרתעה של מדינת ישראל". דיון אותו יזמה כחול לבן ואליו לא הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם לא שרי הממשלה. גנץ אמר כי יש לנו "ראש הממשלה לא זמין".

חברי כחול לבן עוזבים את המליאה (צילום מסך מסרטון ווידאו של ערוץ הכנסת)
חברי כחול לבן עוזבים את המליאה (צילום מסך מסרטון ווידאו של ערוץ הכנסת)

"נתניהו הפך את עוטף עזה לחוטף עזה, הוא מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שהוא הולך ומתנתק מהמציאות", אמר גנץ.  הוא תקף את נתניהו: "הצבע האדום לא באמת מזיז לנתניהו, תושבי הדרום פשוט משעממים אותו, את הישיבה שלנו נמשיך בעוטף עזה". גנץ הוסיף ותקף: "מנהיגות היא לא רק הישרדות אלא הדאגה לדורות הבאים כך נעשה כך אעשה. מכיוון שהמרבית המוחלטת של חברי הכנסת מהקואליציה ביזו את הישיבה החשובה הזו ולא הגיעו, ובראשם ראש הממשלה, חבריי לסיעת כחול לבן ואני נצא מהמליאה ואני מזמין את כל חברי הכנסת מהמפלגות האחרות שמעוניינים בכך להצטרף אלינו ואת הישיבה שלנו אנחנו נמשיך היום בעוטף עזה".

בסיום נאומו של גנץ יצאו ח"כי כחול לבן  מאולם המליאה. בנט הופתע וזעם. "מה אתם בורחים?" קרא לעבר ח"כי כחול לבן,  "50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות אז אתם תטפלו בבלונים? לא ייאמן. האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעזים להטיף לי איך לטפל בבלונים? כשאני נלחמתי נגדכם, בוגי וגנץ שהיססו וגמגמו והיו נבוכים ולא ידעו מה לעשות, אז הם ברחו ואני טיפלתי. אתם תמשיכו להסס ולצעוק. אני רוצה לתת נתונים. מה היה וגם נטפל. עשרה שבועות בתפקיד אחרי 20 שנה של כישלונות שלכם ושל אחרים נטפל גם בזה. קצת ענווה".


נוטשים את המליאה (צילום: ערוץ הכנסת)

בתחילת הדיון אמר יו"ר מרץ, ח"כ ניצן הורוביץ: "אין דרך לעצור את הטילים והקסאמים רק באמצעות כוח, זה לא עבד וזה לא יעבוד וזה כבר נמשך כל כך הרבה שנים שאתם מבינים את זה היטב גם בעצמכם. אתם יודעים זאת אבל אתם מפחדים להגיד את האמת לציבור שלצד חיזוק הביטחון והרתעה הפתרון לעזה חייב לכלול אופק מדיני, חייב לכלול גם הסדרה שיפור המצב הכלכלי תמורת שקט ויציבות וביטחון, מתן אישורי עבודה לסוחרים בישראל פתיחת הגבול למעבר סחורות, הקמה של מתקני טיהור שפכים, בתי חולים והכנסת ציוד חיוני כל הדברים האלה חשובים לנו לא פחות מאשר להם וזה אינטרס שלנו בראש ובראשונה."

יו"ר מפלגת העבודה – גשר, ח"כ עמיר פרץ אמר: " ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו נכשלה כשלון חרוץ בטיפול ברצועת עזה, ובפתרון עבור תושבי העוטף. אחיזת העיניים ומופע התעתועים כאילו הם יודעים מה לעשות נתקלים במציאות: נתניהו העצים את חמאס והפך אותו לכתובת. לא רק שהוא קובע את גובה הלהבות, הוא מכתיב את המציאות."

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן