Skip to content

מה דעתכם לתרום לסביבה ולעזור לאנשים עם מוגבלויות?

בסטודיו אנד ג'וי מעוסקים כ-30 עובדים עם מגבלות. העובדים מסרבים לקבל תרומות, אבל אפשר לקנות מהם מתנות ידידותיות לסביבה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסטודיו אנד ג'וי מעוסקים כ-30 עובדים עם מגבלות תנועה, נכויות נפשיות, פיגור שכלי והלומי קרב. העובדים מסרבים לקבל תרומות, אבל אפשר לקנות מהם מתנות ידידותיות לסביבה

מאת מערכת מגפון חברה וסביבה 

עובדי סטודיו אנד ג'וי בפארק אפק בראש העין הכינו לקראת חג הפסח מגוון של מתנות, חבילות שי, זרים וסידורים שמתאימים כשי מקורי לבני משפחה, ידידים, עובדים ולקוחות.

שי לפסח
מארז שי לפסח ידידותי לסביבה - סטודיו אנד ג'וי

בסטודיו מעוסקים כ-30 עובדים עם מגבלות תנועה, נכויות נפשיות, פיגור שכלי והלומי קרב. העובדים אינם מניחים למוגבלויות לרפות את ידיהם ועוסקים בימים אלה במסירות ובחדוות יצירה בהכנת מתנות לחג.

לכל עובד סיפור חיים אישי של מאבק להיות אדם תורם לחברה על אף המגבלות. כך, לדוגמה, אחת העובדות עוסקת בשזירת פרחים לזרים מרהיבי עין, על אף שהיא עצמה עיוורת ולא ראתה מעולם את פירות עבודתה.

עובדי אנד ג'וי מציעים לקראת הפסח סלסילה אביבית מיוחדת שעשויה מעיתונים ממוחזרים שגולגלו ונשזרו ביד אמן. המארז הייחודי כולל עץ בונסאי שתול בכלי קרמיקה, המבטא את עוצמתו של הטבע בעונת האביב, ויחד איתו פחיות שוקולד בטעמים שונים ובקבוק יין.

קופסאות השוקולד עמידות ומעוצבות ויכולות לשמש לאחר האכילה לאחסון חפצים קטנים בבית או במשרד. זו מתנה ידידותית לסביבה, המביאה עימה את רוח האביב, שבצידה תרומה לקליטת אנשים עם מוגבלויות במעגל העבודה.

מוצר מענין נוסף מסדרת חג הפסח הוא מארז אגוזים לפיצוח עם אגוזי מלך בשקית אורגנזה, מפצח אגוזים איכותי ומעדן חרוסת עם איורים ומסרים עליזים של אנשי הסטודיו.

זרי פרחים אנד ג'וי
זרי פרחים לחג האביב - סטודיו אנד ג'וי

אנשי סטודיו אנד ג'וי מתנגדים באופן עקרוני לקבלת תרומות ואף סירבו באדיבות לקבלת פרס כספי על יוזמתם. הם מבקשים להשתכר בכבוד מעמל כפיהם. העובדים מועסקים לכל אורך השנה ומשתכרים שכר שעתי קבוע, כך שמכירות חג הפסח ישמשו אותם גם בחודשים השקטים יותר שלאחר החג.

לעובדים ניתנת הדרכה אישית שמעצימה את יתרונותיהם ומצמצמת את חסרונותיהם. הסטודיו מקפיד כמדיניות על תנאי שכר הוגנים והולמים, תשלום שעתי מכובד ולא על בסיס הספק והעסקה לאורך כל השנה, לרבות תקופות השפל.

אנד ג'וי פיתח תוכנית ייחודית של תשלום תמלוגים לעובדים על ציורים, שירים ועבודות אמנות המשולבים בפריטים הנמכרים, כך שחלק מתמורת המכירה מגיע ישירות לכיסו של העובד, מעבר לשכר עבודתו הקבוע.

נדב עטיה, יזם ומנהל הפרויקט, מציין ש-95% מהכנסות אנד ג'וי מגיעות מהזמנות של חברות וארגונים – אות כבוד למגזר העסקי בישראל שכה מרבים לחבוט בו בחודשים האחרונים. "אנחנו גאים בכך שהצלחנו להקים ולקיים עסק חברתי מסוג זה שמבוסס כולו על מכירת מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים ללא הישענות על כספים ותמיכות ציבוריות. זהו מאבק יום – יומי לא קל, אך אפשרי. סיסמתנו שמבטאת את תפישת העולם היא 'אל תתרמו לנו – קנו מאיתנו'", אומר עטיה.

לדבריו, מידי חודש מגיעים לסטודיו עשרות פניות של בעלי נכויות ומוגבלויות המעוניינים להצטרף לעבודה. "היכולת שלנו לקלוט אותם תלויה אך ורק בכך שייקנו מאיתנו. בחזון אני רואה מאות אנשים עם מוגבלויות עובדים ומתפרנסים בכבוד במספר מרכזים ברחבי הארץ. הם מקבלים הדרכה וליווי אישי ולומדים את רזי מקצוע שזירת הפרחים ועיצוב המתנות, משתכרים שכר שעתי הוגן, מתפתחים, צועדים לחירות כלכלית ובסופו של תהליך רובם משולבים בשוק העבודה הרגיל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן