Skip to content

פורמולה 1: מרוץ המכוניות גרנד פרי סין נדחה בשל מגפת הקורונה

פדרציית הרכב העולמית ופורמולה 1 החליטו על הדחייה על מנת להבטיח את בריאותם ובטיחותם של אנשי הצוות, משתתפי התחרות והאוהדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ולטרי בוטאס (מרצדס) בגרנד פרי סין 2019. צילום: Mercedes-AMG Petronas Motorsport
ולטרי בוטאס (מרצדס) בגרנד פרי סין 2019. צילום: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

בחודש הבא צפויה להיפתח עונת 2020 של אליפות פורמולה 1. בעונה ה-71 של האליפות, צפויים להתקיים 22 מירוצים (כולל גרנד פרי סין, שכרגע, נדחה אך לא בוטל) – מספר המירוצים הגבוה ביותר לעונה בתולדות פורמולה 1. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, תצטרף בתחילת אפריל גם האנוי לרשימת הערים בהן מתארח המירוץ היוקרתי, כשגרנד פרי וייטנאם צפוי להתקיים בפעם הראשונה.

היום (רביעי) הודיעו במשותף פדרצית הרכב העולמית (FIA) ומארגני פורמולה 1, כי החליטו לדחות את מרוץ המכוניות גרנד פרי סין, שמתקיים מדי שנה כחלק מסבב תחרויות פורמולה 1, והיה אמור להתקיים ב- 19/4/2020. ההחלטה התקבלה לאור הכרזת ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום בריאותי עולמי בשל התפרצות נגיף הקוביד-19 (קורונה) וההתפשטות של המגפה ברחבי סין ומחוצה לה.

פדרציית הרכב העולמית ופורמולה 1 הדגישו, כי הם שמים בראש סדר העדיפויות את בריאותם ובטיחותם של אנשי הצוות, משתתפי התחרות והאוהדים הרבים. הפדרצייה ופורמולה 1 יעקבו אחר ההתפתחויות הקשורות למגפת הקורונה, בצמוד עם הקבוצות, נותני החסויות, פדרציית הרכב הסינית, והרשויות המקומיות בשנחאי. יחד, הם יבחנו מועדים חלופיים לקיום גרנד פרי סין מאוחר יותר השנה, אם וכאשר יחול שיפור במצב הנוכחי.

פדרצית הרכב העולמית ופורמולה 1 חיזקו את ידי הסינים בזמנים קשים אלו, והבהירו, כי גרנד פרי סין הוא מרוץ חשוב בלוח השנה של סבב תחרויות פורמולה 1. עוד הוסיפו, כי הם מצפים לשוב ולהתחרות בשנגחאי בהקדם האפשרי.

עד עתה, 45,206 חולים נדבקו בנגיף הקוביד-19 (קורונה), מתוכם 44,687 בסין. יפן דיווחה על 203 חולים, כולל 175 נוסעי "דאימונד פרינסס". אחריה, בהונג קונג – 50, בסינגפור – 47, 33 בתאילנד, 28 בדרום קוריאה, ועוד חולים נוספים ב-26 מדינות ברחבי העולם. 8,259 מתוך כלל החולים במצב קשה מאד עד אנוש. 5,123 חולים הבריאו. עד כה דווחו 1,117 מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בנגיף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן