Skip to content

זוגות וזוגיות בתחרות ע"ש פרידל שטרן במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס

תערוכות החורף של המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון, נפתחו עם הכרזת הזוכים בתחרות המקצוענים והחובבים ע"ש פרידל שטרן ז"ל. התערוכות הנוספות עוסקות בסיפורי קומיקס קטנים וקריקטורות בנושאים שונים. צריך הרבה סבלנות להסתכל בעיון וברצינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זו לי התחרות הרביעית בה אני משתתפת עם הקריקטורות שלי בקטגוריית החובבים. הנושא השנה עסק בזוגות וזוגיות. היה מעניין לראות את התפיסה הסטראוטיפית של המושג זוג, לגבר ואישה בלבד. מרבית הקריקטורות עסקו בסיטואציות הלקוחות מהזוגיות הבנלית ומיעוטן עסקו בזוגיות העכשווית הדיגיטלית המאפיינת את דור ה-Z. השנה, יותר מהתערוכות הקודמות, היתה היענות מעטה בקטגוריית החובבים לעומת המקצוענים שחגגו על הנושא.

ואנחנו שניים 

זו השנה החמישית שבה מוצגת התחרות הדו שנתית לקריקטורה הומוריסטית (לא פוליטית) ע"ש פרידל שטרן. התחרות והתערוכה עוסקת בזוגות ובזוגיות.

אוצרת: מורן פרל קונסטנטין

צילום: שרה פלד
קטגוריית המקצוענים, צילום: שרה פלד
מקטגוריית המקצוענים, צילום: שרה פלד
קטגוריית החובבים, צילום: שרה פלד
קטגוריית החובבים, איור שרה פלד, צילום: שרה פלד

מלבד חגיגת התחרות, נפתחו במוזיאון תערוכות קבוצתיות ויחידות של מיטב הקומיקסאים והקריקטוריסטים בארץ. איכשהוא, נפקד מקומן של הנשים, מלבד רותו מודן אין השתתפות נשית. המוזיאון שהוקם ע"י אק"י איגוד הקריקטוריסטים הישראלי ועיריית חולון, מהווה בית לחברי האיגוד ולא מוצגות בו תערוכות שאינן של חברי האיגוד.

מעשה יומיום

תערוכה קבוצתית בהשתתפות: דודו גבע, עידו הירשברג, שחר כרמל ועדי קפלן, רותו מודן, דותן מורנו, ניר מטרסו, תמיר שפר, John Porcellino, Koh Hong Teng.. יוצרי קומיקס רבים בוחרים לספר סיפורים קטנים ואינטימיים, יומניים ויומיומיים. ללא פאנץ' קומי, מוסר השכל או מבנה שמוכר לנו מקונבנציות סיפוריות. נדרשים סבלנות וריכוז.

צילום: שרה פלד

אוצר: בעז קדמן

רון זיסנבך – יתום הסערה

רצועות קומיקס וקריקטורות פוליטיות של רון זיסנבך (זוס), אשר הלך לעולמו בגיל צעיר ממחלת הפרקינסון. רצועות הקומיקס "יתומי הסערה" פורסמו במוסף גלריה של עיתון הארץ, והקריקטורות הפוליטיות הופיעו בעמוד הדעות של עיתון מעריב.

אוצר: צחי פרבר

דני קרמן פנים רבות לוזוכה עפרון הזהב 2019

דני קרמן, מבכירי המאיירים בארץ אייר כ-500 ספרים, בעיקר ספרי ילדים. בתערוכה מוצגות יצירותיו בנושא הפנים האנושיות. קרמן משתמש בטכניקות שונות ומגוונות. חלק מהיצירות מורכבות ועשירות בפרטים וחלקן מורכבות מקווים מתעקלים וגולשים לצד איורים לסיפורים וספרים שמעולם לא הודפסו ונוצרו כמתנה לקרוביו או סקיצות שלא ראו אור.

אוצרת: מורן פרל קונסטנטין

צילום: שרה פלד

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, רח' ויצמן 61, חולון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן