Skip to content

סב ייכלא ל-17 שנה בגין פגיעה מינית בנכדתו

על הסב בן ה-70 הושת גם פיצוי כספי בגובה 200 אלף שקלים על הנזק הנפשי שגרם לה. "עבירות מין בתוך המשפחה, בהן מנצל הפוגע את פערי הכוחות ואת הקרבה בינו לבין הנפגע... מותירים אצל הקורבנות צלקות נפשיות עמוקות ויוצרים פגיעה בתפקודם לאורך חייהם," נכתב בגזר הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17 שנות מאסר ותשלום 200.000 ₪ פיצויים נגזרו היום (חמישי) על סב בן 70 שהורשע בביצוע מספר מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים בנכדתו הקטינה, במשך 4 שנים מאז היותה בת 8, וכן בניסיון אינוס קטינה בת משפחה.

מפסק הדין, שהיווה בסיס להליך גזר הדין, עולה כי הקטינה נהגה ללון בדירתו של הסב בין השנים 2007 ועד 2011, בין היתר בחופשות מבית הספר בחגים ובסופי שבוע ולעיתים לפרקי זמן של מספר חודשים. במהלך תקופה זו ניצל הסב את המצוקה הכלכלית בה היו נתונים הקטינה ומשפחה על מנת לבצע בה מעשים מיניים על ידי כך שכרך את המעשים המיניים שביצע בה בתמורה כספית וקניית מתנות, כדי לרכוש את שתיקתה לביצוע המעשים.

במהלך התקופה, אנס הסב – בהזדמנויות רבות בדירת הסב, דירת המתלוננת וברכב של הסב – את נכדתו וביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים. בנוסף, בשנת 2012 לקח הסב את הקטינה למקלט בבניין מגוריו וביצע בה מעשה סדום, לאחר מכן הבטיח לה שזו הפעם האחרונה שביצע בה מעשים וקנה לה מתנות.

אילוסטרציה: משטרת ישראל
אילוסטרציה: משטרת ישראל

השופטים ציטטו מפסיקה קודמת של בית המשפט העליון, לפיה, עמד בית המשפט פעמים רבות "על הכיעור הרב והחומרה היתרה הטמונה בביצוע עבירות מין. הפגיעה חמורה במיוחד כאשר מדובר בעבירות מין המבוצעות בקרבן קטין או קטינה, ובפרט בעבירות מין בתוך המשפחה, בהן מנצל הפוגע את פערי הכוחות ואת הקרבה בינו לבין הנפגע. מעשים שכאלה מותירים אצל הקורבנות צלקות נפשיות עמוקות ויוצרים פגיעה בתפקודם שלכל אורך חייהם".

עוד נקבע, כי "השיקולים המרכזיים בענישת עברייני מין שביצעו עבירות מין בקטינים הם שיקולי גמול והרתעה, הן כלפי העבריין והן כלפי עבריינים פוטנציאליים, ויש להעדיף את שיקולי הגמול וההרתעה על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם וכי על העונש לשקף את חומרת המעשים וסלידת החברה ממעשים מיניים מעוותים אלה".

עו"ד ליטל קורן, מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהלה את התיק מטעם המדינה, הגיבה לפסיקה: "בית המשפט הביע בגזר דינו את סלידתה העמוקה של החברה מביצוע עבירות מין בתוך המשפחה, את הפגיעות העמוקות שנגרמות לקטינים ואת האינטרס הציבורי הרב במיגור התופעה. בית המשפט שלח מסר כי מי שיפגע בקטינים צפוי לענישה משמעותית."

1 Comment

  1. חנה
    15 בפברואר 2020 @ 18:51

    גועל נפש .לסרס אותו. אל תבקשו מסבא ביבי סיטר . חברה שלי גם לא מרשה להת שלה לישון אצל הגרוש שלה ,לאחר שתפסה אותו מחזראחרי הנערה הבייבי סיטר עוד בזמן נישואיה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן