Skip to content

סוריה: מחסן נשק איראני הותקף באזור נמל התעופה בדמשק

על פי הדיווחים הותקף מחסן נשק איראני. דיווחים נוספים שטרם אומתו טוענים כי גנרל בכיר ממשמרות המהפכה האיראניים נהרג בהתקפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכות ההגנה האוויריות של סוריה יירטו מטרות באזור דמשק – כך דווח אמש (חמישי) בתקשורת הרשמית במדינה. בהודעה שפרסם הצבא הסורי נמסר כי כי המערכות יירטו טילים שהגיעו מכיוון רמת הגולן. לטענת הכוחות, הטילים לא הצליחו לפגוע ביעדיהם.

SANA, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי ב-23:45 הבחינו מערכות ההגנה הצבאיות בטילים שהגיעו מאזור הגולן והצליחו ליירט מספר טילים. עוד נמסר כי הטילים יורטו מעל דמשק.

עוד דווח כי מיד לאחר התקיפה הייתה הפסקת חשמל כללית בכל רחבי דמשק .

צילום התקיפה: סוכנות הידיעות הסורית
צילום התקיפה: סוכנות הידיעות הסורית

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה כוונה אל מחסן נשק איראני, הסמוך לנמל התעופה בדמשק. התקיפה מתרחשת כשבוע לאחר תקיפה נוספת המיוחסת לישראל נגד המיליציות הפרו-איראניות. ברשת "אל-חדת'" הסעודית ציינו כי נפגע גם יעד באזור אל-כיסווה שכבר הותקף בעבר.

גם הטלוויזיה הסורית דיווחה כי על פי מקור צבאי בשעה 23:45 זוהו "טילים עוינים שהגיעו מכיוון רמת הגולן. מערכות ההגנה האווירית פעלו נגדם באופן מידי והפילו חלק מהם לפני שהגיעו ליעדיהם".

לפי דיווח אחר שטרם אומת: כתוצאה מהתקיפה הישראלית  נהרגו ונפצעו, מספר קצינים בכירים מהצבא הסורי וכן כמה גנרלים מפיקוד משמרות המהפכה האיראנים. אלו היו בישיבה ביטחונית סגורה בענייני המערכה באידליב שבצפון סוריה. הישיבה התקיימה בשכונת קודסיא שבדמשק.

דיווח אחר שלא אומת טוען כי גנרל אירני בכיר חוסל בתקיפה האווירית. גם אתרי חדשות המקורבים למשטר אסד מסרו כי חוסל גנרל איראני וכן חיילים איראנים וכן חיילים סורים בתקיפה הישראלית על שדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן